حمیدرحیمی رئیس اداره اوقاف وامورخیریه در مراسم بار روبی ضریح امامزاده ابراهیم شهرستان شفت  شفت اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و هماهنگی با ستاد متناظر آن در استان، مساجد و بقاع متبرکه، مجاز هستند مراسم شب های قدر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان محدود در حدود دو ساعت برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از شفت؛حمیدرحیمی رئیس اداره اوقاف وامورخیریه در مراسم بار روبی ضریح امامزاده ابراهیم شهرستان شفت  شفت اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و هماهنگی با ستاد متناظر آن در استان، مساجد و بقاع متبرکه، مجاز هستند مراسم شب های قدر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان محدود در حدود دو ساعت برگزار کنند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تمامی افراد شرکت کننده در این مراسم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را در این شب‌ها رعایت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر می باشد، افزود: در صورت عدم وجود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر می تواند انجام شود.

خودم +رئیس اوقاف
وی خاطرنشان کرد: به هیات امنا ومدیران مراکز فرهنگی وقرآنی بقاع متبرکه اعلام می گردد که رعایت تهویه مناسب در محل های بسته مانند شبستان الزامی است.

رحیمی یادآور شد: اطلاع رسانی از سوی هیئت امناء بقاع متبرکه و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماریهای زمینه ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم شب قدر بایدصورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات در مراسم شب قدر در بقاع متبرکه ممنوع است، گفت: مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت حضور کلیه افراد در محل برگزاری مراسم بایستی با ماسک و دستکش باشد.
وی اعلام کرد: افراد شرکت کننده لازم است سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه بیاورند
رحیمی اظهار داشت: این مصاحبه بعنوان ابلاغ ودستوراداری است وعمل به این مواردتوسط هیئتهای محترم امناوخادمین ودیگرفعالین بقاع و…الزامی است.

  • نویسنده : تنظیم مصاحبه؛زلیخا صفری