به گزارش صفیر گیلان،جمیل حق پرست از رشد ٢/٢ درصدی بیمه شدگان اجباری دراستان خبر داد و افزود:تعداد٢٣۴ هزار و ٢۵٢ بیمه شده اجباری در اسفندماه سال ٩۵ طی یکسال گذشته به ٢٣٩هزار و ۵٢١ نفر افزایش یافته است . وی با اشاره به جمعیت ٢۶هزار و ۴٩٣ نفری بیمه شدگان اختیاری درپایان سال ٩۶،میزان رشد این […]

به گزارش صفیر گیلان،جمیل حق پرست از رشد ٢/٢ درصدی بیمه شدگان اجباری دراستان خبر داد و افزود:تعداد٢٣۴ هزار و ٢۵٢ بیمه شده اجباری در اسفندماه سال ٩۵ طی یکسال گذشته به ٢٣٩هزار و ۵٢١ نفر افزایش یافته است .

وی با اشاره به جمعیت ٢۶هزار و ۴٩٣ نفری بیمه شدگان اختیاری درپایان سال ٩۶،میزان رشد این حوزه را پنج و نه دهم درصد اعلام و خاطرنشان کرد:بیمه مشاغل آزاد نیز با افزایش ۶/۶درصدی تعداد ۵٧ هزار و ۵۵٩ نفر را تحت پوشش داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به استقبال شهروندان ازگروههای مختلف بیمه ای اظهار کرد:شمار بانوان گیلانی برخوردار از بیمه زنان خانه دار در پایان سال ٩۶ به ١٩ هزار و ۵۶٠ نفر رسید که بیانگر رشد چشمگیر ۴٢ درصدی است .

حق پرست،تعداد کارگران ساختمانی مشمول تامین اجتماعی در استان را ٣٠ هزار و ١۵٩نفر برشمرده و اظهار کرد:این تعداد بیانگر رشد سه و هشت دهم درصدی در طول سال گذشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه تا پایان اسفندماه سال گذشته تعداد ۴٠٨ هزار و ٧٨٧ نفر بیمه شده اصلی و١١٧ هزار و ۵٢ نفر مستمری بگیر تحت پوشش است که نسبت پشتیبانی سه و نیم و در پائین ترین سطح کشوری اعلام کرد .

وی افزایش نامتعارف و روزافزون مستمری بگیران گروههای مختلف را ازعوامل اصلی پائین بودن این شاخص دانست و افزود: تا پایان سال ٩۶ تعداد٧٩ هزار و٧٢ نفر بازنشسته، ۶هزار و ۵٩٩ از کارافتاده ٣١ هزار و ٣٨١ بازمانده به اتفاق افراد تبعی خود از خدمات و تعهدات سازمان در سطح استان بهره برده‌اند .

حق پرست رشد تعداد بازنشستگان درسال گذشته را هفت و شش دهم درصد،رشد تعداد از کارافتادگان را چهار و شش دهم درصد و رشد تعداد بازماندگان را حدود ١٠ درصد برشمرده و اظهار کرد:در مجموع تعداد مستمری بگیران استان طی یکسال اخیر ٨ درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد:تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در گیلان ٧ هزار و ٨۵٧ نفر است .