صفیر گیلان/زلیخا صفری؛چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر فومن عصر روز چهارشنبه(۹ خرداد ۹۷) با حضور اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه و شهروند فومنی در سالن اجتماعات شهرداری این شهر  با کش و قوس های فراوان برگزار شد. رئیس شورای شهر فومن ؛ شهرداری سایت پرواز کسی نیست در جلسه امروز شورای اسلامی شهر فومن […]

 

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر فومن عصر روز چهارشنبه(۹ خرداد ۹۷) با حضور اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه و شهروند فومنی در سالن اجتماعات شهرداری این شهر  با کش و قوس های فراوان برگزار شد.

رئیس شورای شهر فومن ؛ شهرداری سایت پرواز کسی نیست

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر فومن در ابتدا سیامک احمدزاده  رئیس شورای شهر فومن با قرائت نامه هایی از طرف  شهروندان برای اعضای شورا  و بیان مشکلات شهر پرداخت.

photo_2018-04-21_01-18-52

احمد زاده  به برخی موارد و مصوبات مطرح شده در جلسه گذشته اشاره و افزود: ما تمام وارد را قانونی در جلسه شورا  مطرح و از طریق دبیر خانه شورا به شهردار انتقال ولی متاسفانه شهردار پاسخگویی درستی برای اعضای شورا نداشته است.

وی همچنین به نامه هیئت دوچرخه سواری شهرستان جهت برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری اشاره و از اعضای شورا خواست تا کمکی به این هیئت داشته که در نتیجه با رای موافق اعضا این نامه با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان   رای موافق را گرفت .

 سیامک احمد زاده  با ابراز گلایه از شهردار فومن در خصوص اطلاع رسانی برنامه ها گفت:من نمی دانم شهردار کی کاری را شروع و کجا توپ می زند وکی سد معبر جمع  و سطل اشغال نصب می کند.

وی افزود:در خصوص نصب چلچراغ نوری در خیابان امام و در تنه درختان شهردار باید با اداره برق هماهنگی داشته زیرا ارگانها در انجام کارها با شهرداری هماهنگی دارند و با نامه گرفتن از شهرداری و مجوز کارها را شروع می کنند.

احمد زاده تاکید کرد؛ شهرداری سایت پرواز کسی نیست و نباید به افراد تهمت زده شود و من هفته آینده این موضوع را به شفاف مطرح خواهم نمود.  

***********************

جلیل سندی خزانه داری شورای شهر فومن؛

جلیل سندی با ابراز تاسف از پیگیری نشدن برخی موارد که در جلسه شورا مطرح می شود گفت:پل سه شنبه بازار از مصوبات شورا بوده و تا امروز که قرار بود نصب شود اجرایی نشده و این امر صدای بازاریان و شهروندان را بلند کرده است.

عضو خزانه دار شورای شهر فومن  از بسته شدن پل مسیر  روستای  دزدک در روزهای سه شنبه گفت: من خودم روز سه شنبه در چند ساعت متفاوت به این مسیر سر زدم و دیدم که علاوه بر ترافیک هم دست فروشان و هم موتوری های مسافر کش و هم ماشین های دربستی و اژانس ان مسیر را بستند.

photo_2018-04-18_11-29-23

 و.ی افزود: اگر اتفاقی در این روز در روستای دزدک رخ دهد و آتش سوزی یا بیماری داشته باشند معلوم نیست چه اتفاقی بیافتد و انتقادات مردم روستای دزدک به حق است.

تعامل بین شهرداری و نیروی انتظامی نیست

 سندی با بیان اینکه در خصوص این موضل و مشکل با مامور نیروی انتظامی و راهور شهرستان مکالمه داشتم و در پاسخ گفتند ما برای این مسیر مامور کنترل نداریم و تعامل بین شهرداری و نیروی انتظامی نیست و ….

ایشان همچنین نبود پارکینگ را در بازار روز هفتگی از دیگر مشکلات خواند و گفت:کنار مسیر جاده دزدک و در مسیر کانال فضایی خوب برای پارکینگ وجود دارد و ما بازار را که فعلا” در همانجا خواهیم داشت زیرا ما در شهر فومن جای تعریف شده دیگری برای بازار روز نداریم.

وی از رئیس شورای شهر فومن خواست تا بحث راهنمایی و رانندگی را برای بازار روز پیگیر شوند  زیرا ما در کمربندی شهید شکوری نیز در روزهای بازار ترافیک  و قفل شدن مسیر را داریم که این زیبنده نیست تا مسافران و گردشگران شاهد چنین فضایی در شهر فومن باشند.

 چلچراغ ۱۵۰ کیلویی بر تنه چنارها ی فومن سنگینی می کند

عضو  خزانه دار شورای شهر فومن  با اشاره به اینکه بین شهرداری فومن و راهنمایی و رانندگی و اداره برق و…. تعامل وجود ندارد گفت:چلچراغ نوری در خیابان امام که قطع و وصل و خاموش و روشن می شود نتیجه این ناهماهنگی هاست و علت این ضعف کجاست؟؟؟؟.

سندی این  توپ نوری را با وزن ۱۵۰ کیلو گرم و نصب شده به تنه درختان چنار شهر فومن در خیابان امام کاری ناپسند خواند و گفت: این چلچراغ روشن را می توان روی پایه های فلزی نصب نمود.

 

 ایشان همچنین به برخی کارهای انجام شده در سطح شهر اشاره و افزود:برخی کارها در شهر خوب انجام شده و ما از شهردار تشکر می کنیم  ولی مردم  ما را به عنوان ناظر بر شهر می شناسند و اشکالات را از ما می بینند. 

*****************

سید نورالدین نعمتی عضو شورای شهر فومن

سید نورالدین نعمتی در چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر فومن با بیان اینکه بهتر است جایمان را با کمیته امداد عوض کنیم گفت: ما کارمان فقط شده جواب نامه شهروندان عزیز را داشته باشیم در حالی کهتقاضاهای این عزیزان به نهادها و دفتر نمایندگی ربط دارد.

photo_2017-09-27_11-45-39

در شهرداری فومن کارها مفقود مانده

وی با ابراز گلایه از اینکه وقت شورای شهر فومن با مشکلات شهروندان و بیماری ،ورزش و غیره  گره خورده  و بسیاری از کارها در شهرداری مفقود مانده گفت:ایا ما با این بودجه می توانیم شهر را نگه داریم.

سید نورالدین نعمتی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه شورا نظارت بر کار شهردار و عمران شهری است گفت: ارجاء دادن درخواستهای شهروندان به شهردار و مصوب کردن برخی نامه ها و خواسته ها از دیگر وظایف شوراست.

 ایشان تاکید کرد؛ به نظر می رسد که ما  در جلسه شورا راه را به اشتباه می رویم افزود: قرار نیست هر نامه ای در جلسه شورا خوانده شود و بسیاری از کارهای اولویت دار ما مانده و معلوم نیست در آینده چه پیش خواهد امد.

سید نورالدین نعمتی به عمر ۱۸ ساله شورا اشاره و افزود:در طول این زمان شورا مصوبات متعدد داشته و نامه ها و  رفت و امد و مکاتبات وجود داشت .

 

وی در خصوص بازرسی پرونده مصوبات شوراها  و برنامه های شورا  در جلسات که از درخواست های کمیسیون بازرسی استانداری گیلان  است و از دبیرخانه شهرداری ها خواسته شده تا این پرونده جمع آوری شود گفت:من در یک فرصتی برنامه ها و مصوبات ۲ ساله شورا را نگاه کردم و اگر کسی بخواهد کل پرونده ها را بیرون بیاورد و بررسی کن این کار غیر ممکن و ناشدنی است.

سید نورالدین نعمتی نیز در خصوص نصب چراغ توپی به روی تنه درختان در خیابان امام گفت:همه می دانیم که روی درخت میخ کوبیدن هم ممنوع است زیرا ما حفاظت از درختان را داریم و من کاری به المان نوری و نصب آن ندارم  و اگر این المان ۱۵۰ کیلویی روی ماشین بیافتد چه کسی جوابگو است ایا درختان ما بیمه دارند.

داربست ممنوع ولی وزنه ۱۵۰ کیلویی بر سر مردم

ایشان تصریح کرد؛ما در این شهر داربست را در خیابانها ممنوع کردیم بعد خودمان وزنه ۱۵۰ کیلویی را بر سر مردم برافراشتیم و این یعنی!!!!!

عضو شورای اسلامی شهر فومن با اشاره به اینکه ما در جلسه شورا اسفالت خیابانها  و ارتباطی ها را مصوب کردیم گفت:شهردار امروز کوچه های بن بست را آسفالت می کند و این با مصوبات همخوانی ندارد.

photo_2018-04-21_01-18-28

وی برخی کارهای شهردار را دقیقه ای و هیجانی دانست و گفت:امروز من همه چیز را برعکس می بینم و عده ای نیروی  کار بلد در شهرداری کنار گذاشته شدند و افراد در جای خود نیستند.

سید نورالدین نعمتی  با اشاره به اینکه در بحث تفکیک و عقب نشینی و واگذاریها شهرداری دقت بیشتری داشته باشد گفت:ما در بحث حقوقی دفاع کننده نداریم و برخی نامه ها که به شورا می رسد و ما مصوب می کنیم  زیان اور است.

شهردار فومن کارشناس حقوقی خبره ندارد.

وی بررسی نشدن پرونده های حقوقی را از چالش های بزرگ شهرداری فومن خواند و گفت:شهردار فومن کارشناس حقوقی خبره ندارد.

ایشان با بیان اینکه اعضای شورای دوره پنجم تا امروز  هیچ جا اظهار نظر نکرده و مجوزی ندادیم به جز یک مورد ان هم در بحث مسافر کاشانه ها  که برای ۴۰ مورد مجوز دادیم.

سید نوالدین نعمتی با اشاره به ینکه شهردار دوست دارد مشکلات را حل کند ولی روال ،روال خوبی نیست گفت:امروز شهردار فومن به برخی ها در جای جای شهر جواز دکه داده است و اگر بعد از ایشان شهرداری دیگر امد و دکه ها را جمع کرد تکلیف چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مقابله به مثل اعضای شورا در مقابل راهنمایی و رانندگی

ایشان تاکید کرد؛ تلاش کنیم تا کارها بر روال قانونی پیش رود و موبه ای اگر اشتباه شود جمع کردن آن جبران ناپذیر است.

سید نوالدین نعمتی در خصوص موضل ترافیکی دور میدان شیون گفت: در دور این میدان جریمه های راهنمایی و رانندگی بیداد می کند و افراد به محض گذاشتن ماشین برای خرید یک نان ۱۰۰۰ تومانی باید بهای سنگین بپردازند و گاهی قیمت نان به ۲۱ هزار تومان می رسد.

وی افزود: در بسیاری از نقاط شهر ماشینها هم سد معبر کردند  و حتی دور میدان جنب بانک ملی  و یا در مسیر سردار جنگل  نیسانهای پر میوه و ماشینهای  زیادی هستند اما چنین جریمه نمی شوند.

عضو شورای شهر فومن با اشاره به اینکه  مصوبات ترافیکی در شهر توسط راهنمایی و رانندگی پیشنهاد می شود گفت: اگر راهنمایی و رانندگی تعامل نداشته باشد ما هم مقابله به مثل خواهیم داشت.

****************

واگذاری پستها به افراد در شهرداری فومن با  چاشنی حب و بقض

 

شاهین علیزاده نائب رئیس شورای شهر فومن: در خصوص  کمک به هیئت دوچرخه سواری گفت: ما در دوره چهارم و در دوره پنجم تلاش کردیم به هیئت های ورزشی شهرستان کمک و مساعدت داشته باشیم و دوچرخه سواری نیز از ورزشهای خوب است که باید به این هیئت نیز کمک کنیم.

SONY DSC

وی با اشاره به اینکه دبیر خانه تدابیری اتخاذ کند تا تصمیمات  جلسات شورا اجرایی شود افزود:ما ۵ ماه قبل در جلسه تصمیم و مصوب کردیم ولی تا امروز اجرایی نشده است اگر تصمیمات ما اشتباه است به ما اعلام کنید  و من دوست ندارم تعداد تصمیمات و مصوبات را نبش قبر کنم مثل سر درب ورودی قلعه رودخان و نصب چراغ در معابر و ….

علیزاده در خصوص قرار دادن نیروی انسانی در پست های شهرداری فومن گفت: اگر قرار است به بالندگی برسیم   نیروی انسانی بسیار مهم است و متاسفانه در شهرداری فومن از نیروهای انسانی به خوبی استفاده نمی شود و افراد با حب و بقض جایگزین می شوند.

وی گوشه نشینی برخی کارشناسان را در مدیریت شهرداری فومن  غم انگیز خواند و گفت:افرادی امروز در پستها قرار گرفتن که هیچ  تبحر  و دانش ندارند و در گذشته باعث ضرر های زیادی به این مجموعه شدند و امروز طلایه داران شهرداری هستند.

 علیزاده با بیان اینکه ما از افراد کارشناس و گوشه نشین خواستیم که به شهرداری فومن کمک کنند  ولی!!!!!!

 ایشان تصریح کرد؛ خیلی تمایل نداشتم در دوره پنجم  مسائل را مطرح کنم و می خواستم که فقط شنونده باشم اما امروز  بخاطر حقوق بیت المال  مجبور به حرف زدن شدم زیرا شهر و مردمان شهرم را دوست دارم.

 وی خطاب به شهردار فومن گفت: سعی کنید تا از نیروی انسانی  و منابع انسانی موجو بهینه استفاده کنید زیرا ما امروز در ادارات شهرستان هر جا شهرداری ورود می کند با شکست مواجه می شود. 

نائب رییس شورای شهر فومن با اشاره به اینکه بسیاری از کوچه های شهر ما به شن ریزی نیاز ضروری دارند گفت: ما به علت کم کاری برخی ها نتوانستیم معدن شن شهر فومن را نگه داریم.

وی تغییر میدان نماد گوزنها را در شهر فومن با تغییرات روشنایی  اعلام و افزود: امروز ما در اول این بلوار  روشنایی نداریم و شهرداری برای روشنایی این مکان چراغی نصب کند.

ایشان همچنین از وضعیت اسفبار سرویس بهداشتی در شهر فومن  گلایه و تاکید کرد:بروید و از نزدیک سرویس بهداشتی جلوی مسجد بالا محله را ببینید که کار از بازسازی هم گذشته است.

شاهین علیزاده با تاکید بر اینکه امروز وضعیت اقتصادی کشور  وضعیت خوبی نیست گفت: شهردار و مجموعه شهرداری تلاش کند تا کارها را کم کم آغاز و بازسازی داشته باشد.

 نائب رئیس شورای شهر فومن خطاب به شهردار فومن گفت: جناب شهردار مشورت آدم را کوچک نمی کند و با خواند آیه ای  قران کریموَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاهَ وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَیْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ شهردار را به مشورت تشویق نمود .

وی افزود:مشورت باعث هم افزایی شده و ما دوست داریم هیچ کس اشتباهی در شهرداری و مجموعه آن نداشته و ما هرگز قصد تعیین تکلیف برای شهردار نداریم.

 وی ضمن تقدیر از کارهای خوب انجام شده توسط شهردار غلام نیا در طول این مدت گفت: برخی کارها قشنگ است و ما نمی خواهیم خرده بگیریم و امیدواریم شهردار تمام کارهای نیمه کاره  و ضروری را در دست اجرا داشته باشد.

 

*********************

علیدوست سخنگوی شورای شهر فومن!!!!!!!!!

علی رضا علیدوست که با تاخیر به جلسه رسید مطالبی را هم مطرح نکردند.

photo_2018-04-21_01-18-36

 

 و اما حضور شهروند فومن در جلسه شورا و یقه گیری از اعضای شورا

در چهلمین جلسه شورای شهر فومن  جناب بشاش معلم بازنشسته فومنی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال پیش با زحمات زیادی و حقوق معلمی زمینی در مجاور پارک خریداری نموده  و ان را به منزل مسکونی تبدیل نمودم و امروز با تغییر مدیریت در شهرداران مشکل من هر روز دو چندان می شود و امنیت ندارم..

وی می گوید هر مدیری که ورود می کند  با مجوز دادن به افراد در حاشیه خانه من چیزی درست می کنند . گاهی کلبه ،گاهی نمایشگاه و …خلاصه اینکه من امنیت ندارم و باید تمام رفتارها و حرکات و فریادهای افراد را تحمل کنم .

 این معلم بازنشسته می گوید روز گذشته با فریاد خانمم دیدم دو جوان روی دیوار خانه من نشستند و وقتی پرسیدم چه کار می کنید گفتند داربست نصب می کنیم ایا این کار درست است.

images (10)

این شهروند محترمانه از اعضای شورا خواست تا با مشورت با شهردار منزلش را با ۵۰ هزار تومان زیر قیمت از او بخرند چون آسایش  ایشان و خانواده اش سلب شده و دیگر تحمل ندارد.

 جناب بشاش از اعضای شورا خواست تا به همراه شهردار میهمان منزلش شوند و ببینند که  چه خبر است.

وی می گوید با چه اجازه ای  و با دستور چه کسی فرد دستور دارد روی دیوار خانه من بنشیند و داربست برای نمایشگاه عکاسی بزند.

 وی می گوید در پارکی که هیچ نظارت و کنترل بر خروج و ورود افراد نیست اجاره مکانها و فضا چه معنایی دارد.

وی افزود: اگر مشکل من حل نشود من رفتارم را تغییر و یقه شما ها را می گیرم 

 پاسخ اعضای شورا به این معلم بازنشسته ؛ ما در جریان قرار دادهای داخل پارک نیستیم و هیچ دخالتی نداریم.

تهیه و تنظیم خبر؛زلیخا صفری راسته کناری