به گزارش صفیر گیلان ؛یونس محمودی دراولین جلسه شورای اداری شهرستان املش درسال ۹۷ با بیان اینکه سرما وبدنبال آن یخ زدگی آسیبهای زیادی را در باغات چای،فندوق وگردوبخش کشاورزان به همراه داشت گفت: دربخش چای ۳۰درصد،دربخش فندوق۶۵درصدودربخش گردوصدرصد کشاورزان عزیز خسارت دیدند. وی از مسئوولان بیمه استان  خواست تا درپرداخت حق بیمه کشاورزان هیچگونه […]

به گزارش صفیر گیلان ؛یونس محمودی دراولین جلسه شورای اداری شهرستان املش درسال ۹۷ با بیان اینکه سرما وبدنبال آن یخ زدگی آسیبهای زیادی را در باغات چای،فندوق وگردوبخش کشاورزان به همراه داشت گفت: دربخش چای ۳۰درصد،دربخش فندوق۶۵درصدودربخش گردوصدرصد کشاورزان عزیز خسارت دیدند.

وی از مسئوولان بیمه استان  خواست تا درپرداخت حق بیمه کشاورزان هیچگونه کمک کاری نداشته و پاسخگوی خواسته های به حق کشاورزان عزیز باشند.

فرمانداراملش  با اشاره به اینکه مادرشهرستان املش و دربخش کشاورزی موفقیت های خوبی داشتیم گفت:درهمین راستا توانستیم بدنبال ادامه سیاست های وزیرجهادکشاورزی توانستیم ۱۷ روستای شهرستان را در بخش انهار بتونی و در ۶ روستای دیگر نیز۹۵درصد پیشرفت فیزیکی بتنی کردن انهار را داشته باشیم. د

ایشان تصریح کرد؛ماتاکنون دربخش نشا۶برنج دراملش ۷۵درصدنشاکاری انجام دادیم ودراستان رتبه اول راازاین حیث کسب کرده ایم.

محمودی گفت:درهرهفته برای پیگیری مسئله آب کشاورزی، شورای حفاظت آب درمحل فرمانداری املش دو جلسه تشکیل می دهد و احکامی برای  آب سواران نیزامسال بادقت صادرشده تادراین بخش مردم دچارمشکل نشوند.

فرمانداراملش با اشاره به ظرفیتهای بوم گردی شهرستان و اهمیت آن در توسعه اقتصاد روستایی گفت: مادرشهرستان املش۳۱۱نقطه بالقوه راشناسایی کردیم ومطمئن هستیم باتشکیل پرونده هایی که درزمینه بوم گردی صورت می گیرداگراین مهم اجرایی شودتحول بزرگی دربخش گردشگری ودرآمد زایی مردم منطقه ایجاد می شود.

وی  شهرستان املش را در بخش اشتغالزایی حائز رتبه دوم استان خواند و اظهار کرد؛ شهرستان املش باتوجه به اینکه هیچ شهرک صنعتی ندارداما دربخش اشتغال توانسته با جذب جوانان ومشغول به کارکردن آنها به این مهم دست پیدا کندوامسال درسامانه رشد شهرستان املش۳ /۲ درصد رشد داشته است.

محمودی دربخش اشتغال روستایی از فراگیری ۸۰طرح تصویبی خبر داد و گفت:در بخش اشتغالزایی روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۹۱میلیاردو۱۶۰میلیون تومان توانستیم برخی روستائیان رابه بانکهای عامل استان معرفی کنیم.

فرماندار املش از احداث سدلاستیکی لگموج  که ازمطالبات به حق کشاورزان املشی است خبر داد و گفت::برای جلوگیری ازتنش آبی این سد باید درشهرستان املش اجرایی شودومن با تعامل تمام  دستگاها و نگاه مسئولان استانی پیگیر این مهم هستم .

وی از رئیس اداره آبفار روستایی خواستار شد تا با جدیت پیگیر  اتمام پروژه مجتمع آب شرب بهشت آباد املش راکه ۲۱ روستا را تحت پوشش قرار می دهد با شد.

فرماندار املش در ادامه با بیان اینکه خروج غیر قانونی ترامپ از برجام ناشی از مرعوب شدن  از نفوذ رو به رشد ایران در منطقه است گفت: روزهای گذشته شاهد یک حرکت غیر عقلانی و غیر منطقی از سوی آمریکا و شخص ترامپ بودیم. کشوری که ادعای کدخدایی جهان را دارد می گوید ما در برجام مغموم شدیم و ضرر کردیم.

نماینده عالبی دولت در شهرستان املش مهترین راه مبارزه  با دشمنان را تلاش و خدمت به مردم دانست و گفت: هر چه ما توانمندتر شویم دشمن مایوس تر می شود و توقع ما کار و تلاش و انسجام بیشتر است.
وی افزود: آمریکا به رغم اشراف اطلاعاتی و بررسی همه جانبه برای نشستن پای میز مذاکره و در نهایت تصویب برجام ادعای مغموم شدن در برجام را دارد که این اعتراف به ناتوانی خود است.
فرماندار شهرستان املش تصریح کرد: اکنون ما باید تلاش کنیم و به خود متکی باشیم تا دیگران به ما نیاز داشته باشند و نیازمند بیگانه نباشیم.

شهرستان املش با۲بخش مرکزی ورانکوه در۷۵کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است.