اختصاصی صفیر گیلان ؛زلیخا صفری/شورای شهر مجلسی محلی در سطح شهر هاست، که نمایندگان آن توسط مردم همان شهر انتخاب می‌شوند وظیفه اصلی این مجلس و محل : انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری هاست. شورا یکی از ارکان نظام می‌باشد و یکی از ویژگی‌های خاص شهرداری‌ها، حضور شورای شهر با این امکانات […]

اختصاصی صفیر گیلان ؛زلیخا صفری/شورای شهر مجلسی محلی در سطح شهر هاست، که نمایندگان آن توسط مردم همان شهر انتخاب می‌شوند وظیفه اصلی این مجلس و محل : انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری هاست.

شورا یکی از ارکان نظام می‌باشد و یکی از ویژگی‌های خاص شهرداری‌ها، حضور شورای شهر با این امکانات در کنار شهرداری‌ها است.

از شورای شهر به عنوان نهاد تصمیم‌گیر یادمی شود

بر اساس مفاد قانون شهرداری و نیز قانون تشکیلات شورای اسلامی کشوری، این نهاد یک مرجع تصمیم گیری و نظارتی است و در این مورد دارای اختیارات وسیعی است.

و حال اینکه این مرجع تصمیم گیری که با انتخاب مردم شهر فومن پا به میدان گذاشته چگونه عمل خواهد کرد.

اگر چه این اعضا تا ۱۴ مرداد فرصت دارد اما بهتر است  تا قبل از آغاز کار به شناخت ها برسد.

انتخابات پنجمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر ؟؟؟ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۶) در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ما انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیزداشتیم که با همت مردم شهر برگزار شد.

شوراهای شهر فومن نیز با این همزمانی کرسی خدمت را با اما و اگر ها از آن خود کرده و ما شاهد تبلیغاتهای میلیونی و امروز میهمانی های میلیونی هستیم.

از نصب بنر های چند متری بر درختان چنار شهر گرفته تا جشنهای مقدماتی در  خانه ها و تالارها و رستورانها  .

از آغاز ثبت نام  در شهر فومن ما در کانالهای خبری شاهد خبرهای گوناگون و رفتارها بودیم و اینکه مردم این شهر با  نگاه  ها و نظری وارد عرصه انتخابات شدند و آیا نظرها بر نگاه ها غلبه کرد یا نگاه ها بر نظرها بماند.

امروز شهر فومن وسط این بریز و بپاش ها چه جایگاهی دارد ؟؟؟؟

آیا شهر فومن در حوزه شهری آنقدر غنی است که نیازی به پیگیری ها توسط اعضا نداشته و یا اینکه کمبودها در این شهر بیداد میکند.

آیا خیابانهای فرسوده و خاکی شهر باید همچنان در انتظار دستانی مهربان بماند و یا مردم این شهر باید هر روز دردها و کمبودها و مشکلات را در کانالهای خبری تکرار کنند.

آیا به وعده ها عمل می شود؟؟؟؟

آیا مردم این شهر در این اشفته بازار قبل انتخابات و بعد انتخابات می توانند دل شاد باشند که مشکلات رفع می شود.

مردم این شهر با شور و شادی هم قبل انتخاب در ستاد ها حضور یافتند و هم امروز با شور در جشنها شرکت می کنند و این نیاز دارد که اعضا عمیقا دقت کنند تا بتوانند جبران حضور مردم را داشته و شهر را برای چنین مردمانی آباد کنند.

 درآمد شورای شهر چقدر است؟؟؟؟

نمی دانم درآمد شورای شهر چقدر است زیرا جلسات در شوراها در برخی هفته طولانی می شود و حساب و کتاب از دست ما خبرنگاران رها می شود.

جلساتی با گفتمانها و بیان مشکلات ،و امید است اعضای جدید ساعات را در راستای بیان و رفع مشکلات تنظیم کنند نه ساعاتی فقط جنجال و فریادها.

مگر کرسی شورای شهر چقدر منفعت دارد که این گونه برای تصاحب صندلی شوراها چنین وارد میدان می شویم  و چنین ارقامی میلیونی خرج می کنیم این سوالی است که ذهن مردم را درگیر کرده و جوانان نیزدنبال این کرسی هستند اما  جوان و بیکاری و بی پولی.

و یا حتی پاکبان نیز وارد این عرصه می شود و شاید در سالهای آینده اقشار دیگری چون نهادهای مردمی نیز وارد این میدان شوند

این هزینه ها چگونه جبران می شود؟؟؟؟

به راستی در این روزها یعنی از یک ماه بیش با نگاهی که به این حوزه داشتم و موضوع را کاملا رصد می نمودم و با کاندیداها و حامیانشان صحبت میکردم و امروز در جشنهای پیروزی نیز از دور شاهد هستم که هزینه ها چقدر زیاد است با خود می پرسم که این هزینه چگونه جبران می شود .

آیا این هزینه از طرف حامیان است یا از طرف افرادی با وعده ها و نویدها و یا انجام کار.

نمی دانم و نمی توانم بگویم به طور کل باید دید این هزینه چگونه جبران می شود و……..

و حال شوراهای منتخب مردم شهر  شما وظایفی دارید

شما وظیفه انتخاب شهردار برای مدت چهار سال دارید،شما وظیفه بررسی و شناخت کمبودها ،نیازها و نارساییهای اجتماعی ،فرهنگی،آموزشی،بهداشتی،اقتصادی و رفاهی را در این شهر دارید.

شما نظارت بر حسن اجرای مصوبات را دارید.

شما همکاری با مسئولین اجرایی و نهادها و سازمانها را دارید،شما تشویق و ترغیب مردم در خصوص گسترش مراکز تفریحی ،ورزشی ،فرهنگی و … را دارید.

و شما اعضای جدید شورای اسلامی شهر فومن همکاری با شورای تامین شهرستان در حدود قوانین و مقررات را دارید.

و شما اعضای محترم نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و داراییهای نقدی و جنسی و اموال منفول و غیر منفول شهرداری و نظارت بر  حساب درآمد و هزینه ها را دارید.

و شما بیش از ۳۴ وظیفه قانونی دارید که هر کدام دارای تبصره ها و بندهاست پس از دست و پای کوبی  و بوق و کرنا و جشن نور بیرون بیایید و با مردم شهر مهربان باشید و برای جبران انتخاب این مردم در صدد ارائه بهترین خدمات باشید.

با ارزوی موفقیت برای هر پنج عضو محترم شورای شهر فومن