به گزارش صفیر گیلان ،از شفت/ محمدرضا محسنی عصر امروز در جمع نمازگزاران این شهرستان با اشاره به اینکه از شاخص های نظام مردم سالار دینی پاسخگویی مسوولین به مردم است افزود : اصالت هفته دولت به نام شهیدان رجایی و باهنر است که در طول خدمت اندک خویش با روحیه انقلابی و […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان ،از شفت/ محمدرضا محسنی عصر امروز در جمع نمازگزاران این شهرستان با اشاره به اینکه از شاخص های نظام مردم سالار دینی پاسخگویی مسوولین به مردم است افزود : اصالت هفته دولت به نام شهیدان رجایی و باهنر است که در طول خدمت اندک خویش با روحیه انقلابی و جهادی در قلب محرومین و حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار شدند.

وی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری هزار و ۱۷۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان در استان گیلان به بهره بردری می رسد افزود : ۷۸ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری افزون بر ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در شهرستان شفت به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شفت در ادامه با اشاره به اینکه در یک سال اخیر ۱۲ کیلومتر از راه های این شهرستان آسفالت و ۶ کیلومتر از روکش برخوردار شدند افزود : ۱۳۳ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان نیازمند آسفالت است که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مشکل ضعف برق شهرهای احمدسرگوراب و شفت و ۲۶ روستای این شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در ۱۲ ماهه اخیر رفع شده است افزود :  ۱۰۰۰ کیلومتر از شبکه برق رسانی شفت مربوط به سال ۱۳۷۴ و قبل از آن است که برای بهسازی و اصلاح آن باید به مسوولین و مدیران زمان داده شود.

محسنی با اشاره به اینکه شفت نسبت به دیگر شهرستان های گیلان از قافله توسعه و عمران عقب مانده است افزود : با همه تلاش های صورت گرفته در گذشته این شهرستان با انباشت مشکلات همراه است و نیازمند اعتبارات ملی برای رسیدن به دیگر مناطق استان است.

فرماندار شفت  با بیان اینکه یک سال پیش در جلسه معارفه وعده دادم با کار و تلاش بیشتر شاخص های توسعه این شهرستان را ارتقا دهم افزود : آب و فضلاب شهری و روستایی ، راه روستایی و برق رسانی از اولویتهای مهم در بودجه سال ۹۶ شهرستان است

وی در ادامه با اشاره به اینکه شفت تنها شهرستان گیلان بود که تا سال گذشته فاقد طرح مطالعاتی فاضلاب بود افزود : با پیگیری های انجام شده طرح مطالعات جمع آوری فاضلاب شهرهای شفت و احمدسرگوراب  به پایان رسیده است و از این پس می توان اجرای آن را پیگیری کرد.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه اجرایی شدن فاز نخست پروژه ملاسرا –شفت-زنجان در شرایط کنونی یک اولویت در این شهرستان است افزود : در سال ۱۳۸۹ مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای ۱۲ کیلومتر از مسیر ملاسرا-شفت در نظر گرفته شد که ۴۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت و اکنون تنها ۱.۶ این راه در حد زیرسازی باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه چشم مردم شهرستان شفت به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور  و دکتر نجفی استاندار گیلان دوخته شده است تا امسال در این پروژه جهشی ایجاد شود افزود : راه ملاسرا –شفت بارها توسط اینجانب ، استاندار گیلان و نماینده شما مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح و پیگیری شده است .

فرماندار شفت در ادامه این بخش از سخنان خود با بیان اینکه مطالعات طرح احداث همزمان میدان و تقاطع غیر همسطح ملاسرا به اتمام رسیده است افزود : امیدوارم عملیات اجرایی آن تا پایان سال جاری آغاز گردد.

وی با اشاره به اینکه طرح جمع آوری فاضلاب روستای امامزاده ابراهیم پس از ۲۰ سال اجرایی و فاز نخست آن به طول ۱۱۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان آماده بهره برداری شده است افزود : انشاالله فاز دوم این پروژه تا دهه فجر با حضور یکی از مسوولین کشوری افتتاح خواهد شد.

محسنی به آبرسانی به امامزاده اسحاق شفت نیز اشاره و تصریح کرد : عملیات عمرانی پروژه آبرسانی به این مکان مقدس با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان در روزهای آتی آغاز خواهد شد.

وی به مشکلات مردم شهرهای شفت و احمدسرگوراب در بخش آب شرب و کیفیت پایین آب اشاره و افزود : طرح انتقال آب با کیفیت بستر ماسوله رودخان به شهرستان شفت موسوم به پروژه غرب نزدیک به طول ۱۵.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ماه های آتی اجرایی خواهد شد و این خدمتی ماندگار و کاری جهادی است .

مقام عالی دولت تدبیر و امید در شفت با اشاره به اینکه در زمانی که قیمت نفت به ۱۴۰ دلار رسیده بود بسیاری از عقب  ماندگی های عمرانی این شهرستان می توانست رفع شود افزود : در حوزه های فرهنگی نیازمند مشارکت های مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه با اعتبارات قطره چکانی پروژه ساخت مصلی شفت به جایی نخواهد رسید افزود : در سال گذشته ۲۲۵ میلیون تومان برای تکمیل مصلی حضرت محمد (ص) این شهرستان اعتبار در نظر گرفته شد که به دلیل مشکلات مالی تحقق پیدا نکرد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه در تقسیم اعتبارات شهرستان اولویت بندی می شود افزود : امسال از ردیف بودجه شهرستان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای این مکان فرهنگی در نظر گرفته شده است .

وی در پایان سخنان خود از رسانه های شفت خواست تا با همدلی به توسعه شهرستان کمک کنند و تنها به نیمه خالی لیوان نگاه نکنند.

** مفهوم اقدام انقلابی بی نظمی کردن نیست

حجت اسلام هاشمی امام جمعه شفت نیز پیش از سخنان فرماندار این شهرستان با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت افزود : مردم کشورمان ۱۷۰۰ شهید ترور را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

امام جمعه شفت با بیان اینکه یک نشریه سوییسی شمار داعشی ها را ۴۲۰۰ نفر قلمداد کرده است که از ۱۲۰ کشور جهان دور هم جمع شده اند افزود : ۵ هزار نفر از این افراد را اتباع اروپایی تشکیل می دهند .

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد داعشی های حاضر در خاورمیانه کشته شده اند و ۲۵ درصد آنها به خانه های خود بازگشته اند افزود : هنوز ۵۰ درصد داعشی ها در سوریه و عراق حضور دارند و رسانه های اروپایی از آن به عنوان بمب متحرک نام می ربرند و این سزای کسانی است که دیروز  شمشیر ستم را بر کشیدند و اکنون ستم دامن گیرشان گشته است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه مفهوم اقدام انقلابی بی نظمی کردن نیست و مر قانون باید رعایت شود افزود : موانع و مشکلات استعدادهای یک جهادگر انقلابی را شکوفا می کند