صفیر گیلان؛نخستین کارگاه آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای استان گیلان با موضوع نحوه تعامل شوراهای شهر با شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی به‌صورت منطقه‌ای نهم خردادماه جاری در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تالش و با حضور عیسی مهدوی فرماندار این شهر برگزار شد. عباسقلی زاده مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان در این کارگاه […]

صفیر گیلان؛نخستین کارگاه آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای استان گیلان با موضوع نحوه تعامل شوراهای شهر با شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی به‌صورت منطقه‌ای نهم خردادماه جاری در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تالش و با حضور عیسی مهدوی فرماندار این شهر برگزار شد.
عباسقلی زاده مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان در این کارگاه آموزشی که با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه آستارا، تالش و رضوانشهر برگزار شد درباره نحوه ایجاد روابط حسنه و جلب همکاری متقابل دستگاه‌های اجرایی، تهیه طرح‌های پیشنهادی و نظارت بر طرح‌های مصوب شهری با حاضران سخن گفت.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان در ادامه به تشریح اخذ برنامه سالانه سازمان‌های خدمات رسان، برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت عمومی برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها، تلاش برای دایر کردن نمایشگاه‌ها، بازارهای محلی و میادین عمومی خرید، نظارت بر امور مالی و معاملاتی شهرداری، بررسی ماهانه صورت درآمد و هزینه شهرداری و شورا و اطلاع‌رسانی عمومی آن‌ها پرداخت.
عباسقلی زاده همچنین درباره بازنگری تعرفه، عوارض و بهای خدمات، نظارت بر نظافت و ایمنی اماکن عمومی، تصویب آیین‌نامه‌ها و وضع مقررات در خصوص مدیریت پسماند، حمل‌ونقل، حفاری، تبلیغات محیطی و… به‌طور مبسوط به حاضران توضیح داد و شوراها را از هرگونه دخالت در امور اجرایی به‌ویژه به‌کارگیری افراد، عزل و نصب کارکنان و دستور دادن به آن‌ها بر حذر داشت.