به گزارش صفیر گیلان،‌ سید محمد احمدی عصر روز شنبه در همایش  گرامیداشت معلمان ناحیه یک و دو رشت که در سالن ناجا و با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان و مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و نمایندگان رشت برگزارشد اظهار داشت: برای پیشرفت و توسعه ‌هرچه بیشتر شهرستان رشت در تمامی ابعاد […]

به گزارش صفیر گیلان،‌ سید محمد احمدی عصر روز شنبه در همایش  گرامیداشت معلمان ناحیه یک و دو رشت که در سالن ناجا و با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان و مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و نمایندگان رشت برگزارشد اظهار داشت: برای پیشرفت و توسعه ‌هرچه بیشتر شهرستان رشت در تمامی ابعاد و حوزه‌ها باید از تمام توان و ظرفیت‌های ملی استفاده شود.

وی آموزش و پرورش را  سازمان حرفه ای خواند و گفت:نگاه وزارت آموزش و پرورش در سند توسعه  طرح تحول آموزشی قابل رویت است .

فرماندار ‌شهرستان رشت با بیان اینکه عزم بسیار مطلوبی برای پیشرفت شهرستان رشت شکل گرفته است افزود:‌ تلاش داریم با استفاده از توانمندی‌های گسترده شهرستان رشت و تلفیق آن با ظرفیت‌های نمایندگان این حوزه در مجلس مسیر توسعه را برای شهرستان ترسیم کنیم.

احمدی  به جلسات و دیدارهایی که در سطح ملی برگزار شده‌انداشاره و افزود:‌ فرمانداری رشت در سال ۹۶ بیش از ۹ دیدار ملی با وزراء دولت و معاونان آنان در سطوح مختلف برگزار کرد و تصمیمات اثرگذاری نیز در خلال این جلسات برای شهرستان رشت اتخاذ شده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان رشت هم اینک در تمامی ابعاد نیازمند پشتیبانی و حمایت ملی است عنوان کرد:‌ با همکاری و مساعدت ویژه نمایندگان مجلس تسهیلات بسیار خوبی نیز برای شهرستان رشت در حوزه‌ پروژه‌های آب‌رسانی،‌ برق،‌ راه‌سازی و دیگر بخش‌ها جذب شده است.

احمدی خدمت به مردم را بزرگترین فرصت الهی اعلام کرد و اظهار داشت:‌ قطعاً وظیفه و رسالت خطیر همه مدیران و مسئولان در هر رده و رتبه‌ای که باشند در جهت خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و فراهم کردن امکانات برای آنان خلاصه می‌شود.

فرماندار رشت شورای آموزش و پرورش را ظرفیتی ارزشمند و مغفول مانده خواند و عنوان کرد:‌ در وزارتخانه آموزش و پرورش به این ظرفیت مهم توجه زیادی نشده است بنابراین لازم است بر اساس قانون از توان این شورا در جهت حل مشکلات و برطرف کردن موانع جامعه فرهنگیان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت خاطرنشان کرد:‌ تمام سازمان‌هایی که به نوعی عضو شورای آموزش و پرورش هستند مکلف‌اند در انجام هرگونه فعالیت و خدمات رسانی به قشر فرهنگیان مساعدت و کمک‌های لازم خود را به بهترین شکل ممکن به این مجموعه فرهنگی ارائه دهند.

وی تعداد مدارس فعال موجود در شهر رشت را ۷۳۴ باب مدرسه اعلام کرد و بیان داشت:‌ ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در مدارس مختلف سطح شهر رشت مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که تمام وظیفه و مسئولیت سنگین آموزش و تعلیم و تربیت آنان بر عهده معلمان و فرهنگیان دلسوز این شهر است./زلیخا صفری