صفیر گیلان؛زلیخا صفری/ حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت فرارسیدن ایام محرم با بیان اینکه رساندن پیام  محرم و عاشورا به جهانیان یک وظیفه انقلابی و دینی است و همه در قبال این پیام رسانی مسئول هستیم  گفت: امروز جهان تشنه دریافت معارف حسینی  و اهل بیت (ع)است. مدیرکل اوقاف و […]

 صفیر گیلان؛زلیخا صفری/ حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت فرارسیدن ایام محرم با بیان اینکه رساندن پیام  محرم و عاشورا به جهانیان یک وظیفه انقلابی و دینی است و همه در قبال این پیام رسانی مسئول هستیم  گفت: امروز جهان تشنه دریافت معارف حسینی  و اهل بیت (ع)است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان  به حضور پرشور مردم جهان در همایش شیرخوارگان حسینی اشاره و افزود: در سال گذشته ۵۰۰ کشور جهان این مراسم را برگزار کردند و نفوذپذیری آن به‌قدری بود که پارلمان انگلیس برگزاری آن را ممنوع اعلام کرده و فیلم های مخرب زیادی بر علیه این همایش جهانی ساخته است.

علیزاده مهمترین  پیام محرم را پیام  عزت، شرافت ،پاسداری از اخلاق اسلامی،فداکاری ،دفاع از دین و قرآن ،امر به معروف و نهی از منکر و کرامت انسانی خواند و اظهار کرد: اتمام حجت با جامعه بشری در حمایت از عدالت و شرافت انسانی و مقابله با ظلم و استکبار زمانه و رعایت حجاب از اهداف والای قیام سیدالشهدا (ع) بود.

ایشان پیام محرم را پوشش اسلامی و رعایت آن توسط زنان و برگشت به اقیانوس واسعه اهل بیت(ع) خواند و گفت: محرم پیام شجاعت و دلیری و تبعیت از ولایت فقیه است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان کربلا را مکتبی اثر بخش  عالی و متعالی و جذاب و با نشاط  خواند و گفت: امروز دنیا از کربلا و حوادث پیرامون آن درس می گیرد.

علیزاده با بیان اینکه امروز بسیج عمومی برگرفته از عاشوراست گفت:باید کربلا و اموزه های دینی آن در نسلها زنده بماند.

وی با اعلام برنامه‌های اوقاف استان گیلان در ایام محرم گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی با شعار محوری “کرامتنا شهاده” و با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و  روشنگری نسبت به خرافات وارد شده در فرهنگ حسینی و بیان صحیح وقایع نهضت حسینی  و استفاده از بیانات رهبری و ولایت فقیه در استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اعلام کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از ۳۱ شهریور همزمان با آغاز ایام محرم آغاز و تا ۲۸ آبان ماه در ۵۰۰ بقعه متبرکه استان گیلان و با حضور ۳۰۰ مبلغ دینی برگزار می‌شود.

ایشان با اعلام دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان در ایام محرم گفت: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در روز اول محرم، همایش لبیک یا حسین (ع) در روز دوم محرم و همایش “اهلی من العسل” در روز ششم محرم از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

علیزاده با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف قیام سیدالشهدا (ع) برپایی نماز ظهر عاشورا بود اظهار کرد؛امام حسین(ع) با تمام سختی های آن روز این نماز را برپا کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: برگزاری همایش رهروان زینبی در روز دوازدهم محرم، برگزاری ویژه مراسم شهادت امام سجاد (ع) و برگزاری همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف گیلان در ایام محرم است.

ایشان اربعین را یک ظرفیت جهانی در تبیین معارف اسلامی دانست و گفت:اربعین همش درس است و حضور ۲۰ میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی بزرگترین کرامت است.

ایشان ضمن تقدیر از همکاری مسئولان ادارات و نهادها با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت:تعامل و ارتباط با اصحاب رسانه ما را در سیاستهای راهبردی کمک کرده و باعث انعکاس کارهای این نهاد شده نشان دهنده اتفاقاتی است که در حوزه بقاع متبرکه و نذورات و نیات خیر اندیشان رخ می دهد.