به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری صبح امروز با حضور در شهرستان لنگرود ، ضمن بازدید از مناطقی که بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه دچار آبگرفتگی و خسارت شدید شده بودند، در جریان خدمات رسانی به مردم، رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی و نحوه کمک رسانی به مردم قرار گرفت و […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری صبح امروز با حضور در شهرستان لنگرود ، ضمن بازدید از مناطقی که بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه دچار آبگرفتگی و خسارت شدید شده بودند، در جریان خدمات رسانی به مردم، رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی و نحوه کمک رسانی به مردم قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

استاندار گیلان در حاشیه بازدید از مناطق دچار آبگرفتگی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از دیروز در شهرستان لنگرود و چند شهرستان دیگر استان شاهد سیل و طیغان رودخانه‌ها بودیم افزود : در بخش هایی از این مناطق با توجه به نفوذ آب به داخل منازل مسکونی و واحدهای کسب و کار تعدادی از شهروندان، خسارت هایی به آنان وارده شده است.

IMG_1518 IMG_1504

وی به پیگیری و تلاش جدی در پرداخت خسارات وارده به مردم در سیل این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: سعی ما بر این است طی امروز و فردا هر اقدامی که برای خدمت رسانی به مردم نیاز است به صورت فوری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان خسارت وارده پس از برآورد اولیه به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه میزان بارندگی‌های در این مناطق بسیار است خاطرنشان کرد : تلاش می کنیم تا ضمن خدمت رسانی به مردم خسارت دیده و جبران خسارات آنان، با اقدامات پیشگیرانه ی جدی در بارش های آتی شاهد کاهش مشکلات و خسارات احتمالی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه ی شلمان رود می‌توان کارهای اساسی انجام داد اظهار داشت: در این خصوص مطالعاتی انجام شده و باید در جهت ساماندهی رودخانه ها در سطح شهرستان به دنبال تأمین اعتبار و اجرای کار باشیم.

دکتر سالاری با اشاره به ساخت سد لاستیکی پهلوان بست گفت : این سدها علاوه بر تأمین آب کشاورزان می توانند در جلوگیری و کنترل سیلاب نیز بسیار موثر واقع شوند.

به دنبال بارش‌هایی که از بامداد روز گذشته (چهارشنبه) در لنگرود آغاز و طی عصر و شب شدت گرفت؛ با طغیان رودخانه شلمان رود که طی ۱۲ سال اخیر بی سابقه عنوان شده، بیش از ۸۰ خانوار از ساکنین حاشیه این رودخانه در معرض آسیب جدی ناشی از آبگرفتگی و نفوذ آب به منازل قرار گرفتند که با امدادرسانی توسط دستگاه خدمات رسان و امدادی در مسجد و سالن ورزشی اسکان داده شدند.

دکتر سالاری همچنین در این سفر از مراحل ساخت سد لاستیکی پهلوان بست بخش کومله نیز بازدید کرد.

استاندار گیلان همچنین در ادامه سفر به شهرستان لنگرود با حضور بر مزار سردار شهید حسین املاکی ضمن قرائت فاتحه برای آن قهرمان سربلند آرزوی علو درجات کرد.

IMG_1583