به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛به آتش نشانان در حین ماموریتها توهین نکنید/لباس آتش نشان عشق و شرف است/ در چهارشنبه سوری از مواد منفجره و آتش زا  به پاس احترام به آتش نشانان جان باخته  استفاده نکنیم. به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛امروز شاید همبستگی و ابراز همدردی با جمعیت آتش نشان کشور نشان دهد که  […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛به آتش نشانان در حین ماموریتها توهین نکنید/لباس آتش نشان عشق و شرف است/ در چهارشنبه سوری از مواد منفجره و آتش زا  به پاس احترام به آتش نشانان جان باخته  استفاده نکنیم.

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛امروز شاید همبستگی و ابراز همدردی با جمعیت آتش نشان کشور نشان دهد که  حوادث چون حادثه پلاسکو می تواند ما را بیشتر از شادی ها به همبستگی دعوت کند و در کوتاه زمانی موجب نزدیکی دلها و بروز احساسات را برای همگان فراهم کند.

شاید امروز هیچ کس دوست نداشت شاهد بلا و یا حادثه ای  چون حادثه پلاسکو باشد اما طبیعیت زندگی انسانی در کنار مصلحت و سرنوشت با بی احتیاطی و دهها دلیل دیگر حادثه را در زندگی همه ما اجتناب ناپذیر کرده و به هرحال هر از گاهی شاهدحوادث گوناگون طبیعی و غیر طبیعی که انسان در آن نقش دارد هستیم.

روحیه کمک رسانی و همدردی که در ذات بشر نهادینه شده معمولا در حوادث سریعتر ابراز می شود و در این راستا نیز بلافاصله پس از حادثه ناگوار فروریختن ساختمان پلاسکو شاهد ابراز همدردی داخلی و خارجی بودیم و صحنه های ماندگاری در کنار تلخ ترین حو ادث جان باختن فرشتگان نجات در این ایام رقم خورد.

حضور گروههای مختلف مردم برای کمک و ابراز همدردی، برگزاری مراسم مختلف در استانهای کشور، ایجاد همبستگی بیشتر و درک سختی کار آتش نشانها و حضور مردم در ایستگاههای آتش نشانی و از همه مهمتر بیان احساسات کودکان در نقاشی های بیاد ماندنی و ادای احترام ورزشکاران کودک رزمی کار  شاید از مسائلی باشد که می تواند درس هایی برای همگان تلقی شود.

عصر امروز دوشنبه جمعی از خبرنگاران شهرستان فومن در یک حرکت خودجوش با حضور در ایستگاه آتش نشانی شهرستان فومن خواستند ضمن همدردی با خانواده جان باختگان حادثه پلاسکو در شهر فومن و در کنار آتش نشانان زحمت کش در پایگاه آتش نشانی و  خدمات ایمنی این شهر ابراز همدردی خود را بیان دارند و بگویند کاش این چنین صحنه های ماندگار که امروز در جای ،جای کشور رقم می خورد قبل از حادثه پلاسکو رقم می خورد.

از بدو وروز به مرکز آتش نشانی شاهد حضور افراد بودیم تا جایی که احساس میکردم حادثه در همین شهر رخ داده و این حرکت ستودنی بود.

در این دیدار ضمن تسلیت به آتش نشانان شهرمان و ارزوی سلامتی برای این بزرگواران خواستیم علت حضورشان در این شغل را بیشتر بدانیم.

در ابتدا صفری مسئول آتش نشانی فومن ضمن تقدیر از حضور خبرنگاران گفت:آتش نشانی همه عشق است و در کنار این عشق زندگی کردن .

وی ضمن ابراز تاسف از درگذشت همکارانشان در پایتخت گفت:ما سربازان وطن هستیم و با همین لباس ممکن است از دنیا برویم و این لباس کفن و شرف ماست.

مسئول آتش نشانی فومن با اشاره به اینکه ما اگر چه امکاناتمان محدود است ولی وقتی خانه ای آتش بگیرد ما با همین امکانات تا پای جان هستیم.

و آتش نشانی که گفت: من از حضور شما و مردم در این چند روز بعد از اتفاق پلاسکو تقدیر می کنم و انشاء الله ما را زودتر ببینید نه بعد از اتفاق.

وی آتش سوزی پلاسکو را عامل توجه مردم کشور به آتش نشانان و آتش نشانی معطوف کرد  و ما امروز هم متاسف از درگذشت همکاران عزیزمان هستیم و هم خوشحالیم که مردم ما را بیشتر شناختند.

آتش نشانی که گفت: امکالنات ما محدود است و مردم بارها ما را مورد کم لطفی قرار می دهند و جایی که وسعت اتفاق زیاد است و امکانات ناچیز  کم کاری را از ما می دانند در حال که اینگونه نیست.

امروز آتش نشانان خواستند تا شغل آتش نشانی جز مشاغل سخت محسوب شود  زیرا شغلی است که با جانمان ارتباط دارد و ممکن است ما در حوادث دچار مشکلاتی بشویم و توان کار نداشته باشیم اگر چه آتش نشانی عشق است.

در همین زمان تعدادی از کودکان ورزشکار به جمع ما پیوستند و با ادای احترام به سبک ورزش تکواندو از آتش نشانان تقدیر نمودند.

آتش نشان همچنین از خاطرات تلخ و شیرین شان گفتند  در سیل ماسوله که هرگز از یادم نمی رود بعد از ساعتها جستجو در زیر کامیون یافتیم که بسیار وضعیت ناراحت کننده ای بود  و مرگ آن دختر با آن وضعیت همیشه در ذهنم هست و یا اینکه در حادثه تصادف در مسیر فومن به صومعه سرا وقتی حاضر شدیم خانواده چند نفری همه مرده بودند بعد از مدتی کار و برش ماشین کودکی را یافتم و به دست اورژانس و بعد به بیمارستان رفتم و این کودک زنده ماند و من بسیار خوشحال شدم.

اما امروزآتش نشانان شهرم خواستند تا پیامشان را به مردم برسانیم و اینکه به آتش نشانان درحین اجرای  ماموریت های سخت توهین نکنند و در زمانی که حادثه رخ می دهد راهها را باز بگذارند تا ماشین آتش  نشانی سریعتر به مکان حادثه برسد زیرا ثانیه برای ما ساعت است و مزاحمت تلفنی و اشغال تلفن ۱۲۵ را تکرار نکنند  و مهمتر از همه در چهارشنبه سوری امسال به احترام این آتش نشانان فداکار از ترقه و مواد آتش زا پرهیز کنند زیرا برخی از مواد آتش زا  و ترقه ها  قدرتشان از نارنجک  بیشتر است.

آتش نشانان امروز خواستار توجه بیشتر به آنها در خصوص مزایا و رسمی شدن  و نیز نداشتن حکم ابلاغ در حوادث  داده شود چون شرکتی هستند از برخی مزایا محرومند.

در پایان آتش نشانان فومن دعا کردند دعا  برای شادی روح همکارانشان و اینکه هیچ موقع شاهد چنین حوادث تلخی نباشند.

ما نیز برای آتش نشانان شهر و کشورمان ارزوی سلامتی داریم و امیدواریم شاهد چنین حوادث تلخ نباشیم.

تهیه گزارش؛زلیخا صفری

photo_2017-01-23_08-19-56 photo_2017-01-23_08-20-05 photo_2017-01-23_08-20-37 photo_2017-01-23_08-20-59 photo_2017-01-23_08-21-04 photo_2017-01-23_08-21-12 photo_2017-01-23_08-21-20 photo_2017-01-23_08-22-03 photo_2017-01-23_08-22-16 photo_2017-01-23_08-21-48 اتش10 اتش نشان32 اتش نشان32

 

.