به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار رشت با اشاره به اینکه بستر سرمایه گذاری فرهنگی در شهرستان رشت وجود دارد گفت:شهر رشت شهر فرصت های طلایی خصوصا در زمینه گردشگری است. به گزارش صفیر گیلان به نقل  از  روابط عمومی فرمانداری رشت،این جشنواره که با حضور مهندس سیروس شفقی فرماندار شهرستان رشت، مونا ابرو فراخ معاون […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار رشت با اشاره به اینکه بستر سرمایه گذاری فرهنگی در شهرستان رشت وجود دارد گفت:شهر رشت شهر فرصت های طلایی خصوصا در زمینه گردشگری است.

به گزارش صفیر گیلان به نقل  از  روابط عمومی فرمانداری رشت،این جشنواره که با حضور مهندس سیروس شفقی فرماندار شهرستان رشت، مونا ابرو فراخ معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، نصرتی شهردار منتخب رشت، علوی رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از اعضاء شورا، مدیر عامل برج میلاد، شعرا، موسیقیدانان مطرح، بازیگران رشتی سینما و تئاتر برگزار و با استقبال جمعیت بسیار زیادی  در این جشنواره برای بازدید از غرفه های متعددی که در آن انواع و اقسام صنایع دستی، نمایشگاه عکس، کارگاه پخت نان محلی، انواع شیرینی جات محلی، غذاهای محلی رشتی و نمایشگاه پوشاک برپا بود روبرو شد.

مهندس سیروس شفقی فرماندار شهرستان رشت و رئیس ستاد برگزاری جشنواره فرهنگی شب های رشت ضمن خیر مقدم به میهمانان و بازدید کنندگان و همچنین گردشگران داخلی و خارجی، شهر رشت را شهر فرصت های طلایی خصوصا در زمینه گردشگری نام برد.

شفقی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از مدیر عامل برج میلاد از تمامی دست اندرکارانی که برای برپایی این جشنواره زیبا سعی و تلاش نمودند تقدیر و تشکر نمود.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: بستر سرمایه گذاری فرهنگی در شهرستان رشت وجود دارد که حضور گرم و صمیمی رشتی ها در برج میلاد در استقبال از این جشنواره مبیین این مدعاست. وی خاطر نشان کرد: شهرستان رشت از غنای فرهنگی بالایی برخوردار است و این غنای فرهنگی امروز در چهره تک تک رشتی ها خصوصا در طول بازدید از این جشنواره کاملا ملموس بود. فرماندار شهرستان رشت در خانمه بیان داشت: اگر ما این جشنواره را برگزار کردیم به دنبال احیای ینت های فراموش شده نیاکان ما هستیم و این احیای سنت ها در تقویت صنعت گردشگری که محور اصلی توسعه می باشد جاری خواهد شد.

سید امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت هم در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم تهران و رشتی های ساکن پایتخت توجه به فرهنگ و گویش مردم رشت را از ضروریات جامعه برشمرد و بیان داشت: از دیرباز شهر رست مورد توجه همگان بوده و این امر می طلبد که بازبستر سازی مناسب و سرمایه گذاری در بخش های مختلف فرهنگی، هنری اجتماعی توجه مردم را به غنای فرهنگی رشت دو چندان کنیم.
عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در جمع مردم و بازدیدکنندگان جشنواره فرهنگی شب های رشت طی سخنانی اظهار داشت: همه مردم از اولین های رشت باخبر هستند و این اولین بودن باعث می شود که نقطه توجه مسئولین به این شهر خلاق بیشتر شود.

عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت هم با بیان اینکه که شهر رشت به عنوان اولین شهر خوراک شناسی و خلاق در یونسکو ثبت جهانی شده است گفت: آیا می دانید که کوچه پس کوچه های قدیمی رشت در میراث فرهنگی ثبت شده است؟.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تشکر از حضور بی‌نظیر بازدیدکنندگان از این جشنواره، از مردم شهر رشت به عنوان مردمانی میهمان‌نواز و مهربان نام برد که همیشه درب خانه هایشان به روی میهمانان باز است.
در ادامه جشنواره فرهنگی شب های رشت، مهندس نصرتی شهردار منتخب شهر رشت هم توجه به فرهنگ و آداب و رسوم کهن مردمان رشت را بسیار با اهمیت و مهم برشمرد و افزود: شهر رشت تنها شهری در کشور است که سالانه میلیون ها نفر گردشگر داخلی و خارجی از این شهر زیبا و بزرگ دیدن می کنند. شهردار رشت تاکید کرد: شهر رشت در همسایگی منطقه آزاد تجاری انزلی قرار گرفته که این امر قدرت سرمایه گذاری در بخش های گردشگری و میراث فرهنگی و همچنین بازارهای کسب و کار دو چندان می کند. نصرتی در خاتمه هدف از برگزاری این جشنواره فرهنگی را توجه به فرهنگ غنی و مختص مردم رشت دانست و از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر نمود.
در اولین شب برگزاری جشنواره فرهنگی شب های رشت در برج میلاد که با استقبال بی‌نظیر و پرشور مردم تهران و میهمانان خارجی و گردشگران داخلی از سراسر کشور برگزار شد میهمانان و مردم شهر تهران از فرهنگ و آداب و رسوم کهن مردم شهرستان رشت از نزدیک آشنا شدند.
شایان ذکر است  اولین شب برگزاری جشنواره فرهنگی شب های رشت برنامه های بسیاری از جمله نمایش های آئینی عروس بران، نمایش حضور نماد میرزاکوچک خان، موسیقی محلی با حضور محمود فرضی نژاد و استاد ناصر وحدتی و همچنین تجلیل از هنرمندان مطرح عرصه موسیقی و سینما تئاتر که از شهر رشت بودند برگزارشد. انوش نصر ماسوله بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و استاد ناصر وحدتی خواننده فولکلور شهر رشت از جمله تجلیل شوندگان اولین شب جشنواره فرهنگی شب های رشت بودند