به گزارش صفیر گیلان؛ سردار”محمدرضا میرحیدری” در نشست خبری با اصحاب رسانه، نقش رسانه ها را در کاهش آسیب ها و معضلات برجسته دانست و گفت: در حوزه های مختلف رسانه ها می توانند با انتقال مطالبات مردم به مسئولان، زمینه ساز برطرف شدن کاستی ها باشند. این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس گیلان […]

به گزارش صفیر گیلان؛ سردار”محمدرضا میرحیدری” در نشست خبری با اصحاب رسانه، نقش رسانه ها را در کاهش آسیب ها و معضلات برجسته دانست و گفت: در حوزه های مختلف رسانه ها می توانند با انتقال مطالبات مردم به مسئولان، زمینه ساز برطرف شدن کاستی ها باشند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس گیلان علیرغم همه کاستی ها در منابع مالی و انسانی، در سال ۱۳۹۵ ماموریت های موفقی را پشت سر گذاشته، افزود: تماس های مردمی با سامانه ١١٠ در سال ٩۵ نسبت به سال گذشته ١١ درصد افزایش داشته که نشان از اعتماد شهروندان به نیروی انتظامی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تماس های مردم با پلیس در طول سال در حوزه راهنمایی و رانندگی بوده است، تصریح کرد: بیش از ٨٣ هزار تماس مردمی با راهنمایی و رانندگی نشان می دهد که مردم گیلان در حوزه ترافیکی با چالش هایی روبرو هستند.

دستگاه های فرهنگی باید آستانه تحمل عموم مردم را افزایش دهند

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه آمار فعلی نزاع و درگیری در استان در شان مردم ولایتمدار و فرهنگ دوست گیلان نیست، خاطرنشان کرد: همه دستگاه های فرهنگی باید با جدیت وارد کار شوند تا آستانه تحمل عموم مردم جامعه بالاتر برود.

سردار میرحیدری با بیان اینکه پلیس گیلان ١۴٩ طرح در حوزه مواد مخدر اجرا کرده، اظهار داشت: این طرح ها منجر به پاکسازی یک هزار و١۴١ نقطه آلوده شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به کاهش سه درصدی تصادفات در استان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و زیرساخت های غیراستاندارد، مقابله با حوادث رانندگی را دشوار می کند.

۴۵ درصد فوتی های تصادفات رانندگی در گیلان موتورسوارها هستند

وی با تاکید بر اینکه ۴۵ درصد فوتی های تصادفات رانندگی در گیلان موتورسوارها هستند، تصریح کرد: افرادی که از این وسیله نقلیه استفاده می کنند باید دقت بیشتری به خرج بدهند تا بار سنگین درگذشت یک جوان به خانواده ها تحمیل نشود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره در پیش بودن تعطیلات نوروزی و ورود خیل عظیمی از مسافران به استان، بیان داشت: همه شهروندان و مسافران باید در کنارهم به پلیس برای گسترش امنیت و آرامش کمک کنند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه آمار سرقت در استان سال ۱۳۹۵نسبت به سال گذشته ١۵ درصد کاهش داشته است، یادآور شد: ایجاد قرارگاه سرقت توسط پلیس، تاثیر زیادی در به دام انداختن سارقان داشته است.

حفظ حرمت شهروندان از اولویت های پلیس است

این مقام انتظامی حفظ حرمت شهروندان را از اولویت های پلیس دانست و افزود: درطول سال ۱۳۹۵ دستگیری ها نسبت به سال گذشته کاهش ١۵ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه طرح والعادیات در چهارمرحله در سطح استان برای جمع آوری معتادان متجاهر انجام شده، خاطرنشان کرد: کشف مواد مخدر در سال ۱۳۹۵ به رشد ٢٨ درصدی رسیده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه دشمن به دنبال إیجاد إخلال و برهم زدن نظم عمومی است، تصریح کرد: خانواده ها باید در روزهای باقی مانده تا پایان سال نظارت و مراقبت بیشتری روی فرزندانشان داشته باشند.

پلیس با هر گونه هنجارشکنی در چهارشنبه آخرسال برخورد خواهد کرد

سردار میرحیدری از اهتمام جدی پلیس برای کاهش آسیب های چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: پلیس، راه شادی مردم را مسدود نخواهد کرد اما با هر گونه هنجارشکنی، بروز مشکل برای شهروندان و آسیب زدن به أموال عمومی قاطعانه برخورد می کند.

مردم باید با نگاه محله محور ناهنجاری ها را به حداقل برسانند

این مقام انتظامی با تصریح بر اینکه برهم زنندگان نظم عمومی در چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات مهمان پلیس خواهند بود، اعلام داشت: مردم باید با نگاه محله محور و پرهیز از افراط، ناهنجاری ها را به حداقل برسانند.

فعالیت بیش از ۳۰۰ گشت خودرویی پلیس در نوروز

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به آماده باش کامل پلیس گیلان در تعطیلات نوروز، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ گشت خودرویی پلیس برای تامین امنیت مردم در ایام نوروز در سراسر استان حضور خواهند داشت.

سردار میرحیدری با اشاره به فعال شدن ۶٠ ایستگاه برای اجرای طرح گیلان مطهر، بیان داشت: طرح فرهنگی جهادی گیلان مطهر با آسیب های رفتاری در استان در ایام نوروز مقابله می کند.

دانش محوری، حرفه گرایی و ارتقا سطح فعالیت های پلیس حیاتی است

این مقام انتظامی دانش محوری، حرفه گرایی و ارتقا سطح فعالیت های پلیس را حیاتی توصیف کرد و افزود: پلیس به دنبال نشاط بهاری در سایه پایبندی به نظم و قوانین است.

وی با تصریح بر اینکه آمار کلی جرایم در استان در طول سال ٢۶ درصد کاهش داشته، بیان داشت: این آمار افزایش اعتماد مردم به پلیس را به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه دشمن به صورت هدفمند به واسطه قاچاق به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران است، اظهار داشت: پلیس وظیفه خود می داند که با مقابله با قاچاق، جلوی آسیب دیدن تولید ملی و رشد بیکاری را بگیرد.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه مردم گیلان نباید تحت تاثیر فرهنگ های بیگانه قرار بگیرند، اظهار داشت: پلیس و رسانه ها باید در کنار هم برای حفظ ارزش های إسلامی در جامعه گام بردارند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه آمارها از رضایت ٧۵ درصدی شهروندان گیلانی از طرح فرهنگی گیلان مطهر حکایت دارد، اضافه کرد: مرحله چهارم این طرح در نوروز ٩۶ به کمک طلاب، پلیس های افتخاری و بسیجیان گیلان به اجرا درمی آید.

وی با اشاره به تعدد پرونده ها در حوزه جرایم اینترنتی، تصریح کرد: پلیس فتا با ابزار به روز با هتک حیثیت، نشر اکاذیب و إیجاد مزاحمت اینترنتی مقابله می کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان ضمن تبریک پیشاپیش سال نو به اصحاب رسانه، إبراز امیدواری کرد که سال ۱۳۹۶ سالی همراه با عزت، سربلندی و پیشرفت در همه زمینه ها باشد.//