اسفندیارضیائی هم‌چنین میزبانی از بارگاه ملکوتی هشتمین امام را برای کشورمان بارگاه ملکوتی  مستضعفین قصر پُرخیر و برکت گفت: به‌کارگیری توان‌مندی‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی در این مسیر، ارزش‌مند و قابل تقدیر است.

به گزارش صفیر گیلان، این آیین هم‌زمان با میلاد با سعادت ثامن الحجج، امام رضا علیه السلام صورت‌گرفت و طی آن از برگزیدگان کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره رضوی تجلیل بعمل‌آمد.

برپایه این گزارش،  بیش از ۳۴۰ اثر در بخش‌های کاردستی، کتاب‌سازی، پژوهش، خاطرات زیارت، نامه‌ای به امام رضا (ع)، سرود، پویانمایی، تمبر و کارت پستال به دبیرخانه جشنواره‌ رضوی در کانون استان گیلان ارسال و ۲۰ اثر برگزیده شرکت‌کنندگان گروه‌های سنی ۸تا۱۰، ۱۱تا ۱۳ و ۱۴تا۱۸ سال این جشنواره از سوی هیئت داوران انتخاب شدند.

ترویج فرهنگ رضوی، ضرورت  امروز جامعه

بنابراین گزارش سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره، که با حضور جمعی از مسوولان، اعضا و خانواده‌ها همراه‌شد، ضمن تبریک دهه‌ی کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع)  اظهارکرد:  دهه‌ی کرامت ایامی است که بخشش‌های بی‌وقفه و کریمانه را شاهد هستیم  و از این رو لازم است کرامت‌های این دهه در چنین برنامه‌هایی به مخاطبان یادآوری شود.

منا ابروفراخ تصریح‌کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج فرهنگ رضوی هستیم؛ فرهنگی که به اعتلای باورها کمک‌کرده و فرهنگ غنی اسلامی‌مان را برای همه‌ی نسل‌ها، به ویژه نسل حاضر که تشنه‌ی فرهنگ رضوی است، معرفی‌کند.

این مسوول استانی در این میان فعالیت در حوزه‌ی کودک و نوجوان را ضروری خواند و تلاش برای ارتقای آگاهی‌های این نسل را نیازمند افزایش سرانه مطالعه‌ی کتاب ارزیابی‌کرد.

او هم‌چنین راهکارهای عملی در این مسیر پیشنهادکرد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی جامعه‌ دانشگاهی و همراهی جامعه اجرایی را بسترساز ارتقای فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواند.

این مدیر فرهنگی اضافه‌کرد: بهترین روی‌کردها درحوزه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و جشنواره‌ای، نشاط‌بخشی به مخاطبان و بالطبع، اثربخشی هرچه بیشتر این تلاش‌هاست.

قدردانی از دست‌اندرکاران این آیین، بخش دیگری از سخنان سرپرست اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بود و وی در پایان با مهم قلمدادکردن تلاش‌های فرهنگی گفت: هراندازه در این حوزه فعالیت‌کنیم، به یقین شاهد نتیجه‌بخشی آن خواهیم‌بود.

فعالیت‌های ‌رضوی، گامی برای تعمیق باورهای دینی

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این آیین، از گام‌های تربیتی و تلاش‌های این مجموعه‌ی فرهنگی برای تعمیق باورهای دینی و هم‌چنین پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان سخن‌گفت و  فعالیت‌های رضوی اعضا و مربیان کانون را حرکتی درهمین مسیر توصیف‌کرد.

اسفندیارضیائی هم‌چنین میزبانی از بارگاه ملکوتی هشتمین امام را برای کشورمان بارگاه ملکوتی  مستضعفین قصر پُرخیر و برکت گفت: به‌کارگیری توان‌مندی‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی در این مسیر، ارزش‌مند و قابل تقدیر است.

او در همین زمینه اظهارداشت: بسیار خوب است که هنر و توان‌مندی‌های کودکان و نوجوانان در خدمت خاندان عصمت و طهارت قرارگرفته و چه خوب که همراهی کانون با دیگر دستگاه‌های فرهنگی بستری مناسب برای بالندگی اندیشه و حرکت قلم آینده‌سازان را در مسیر ترویج رضوی فراهم‌آورده است..

ارایه‌ی گزارشی از روند برگزاری جشنواره رضوی در مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان از دیگر بخش‌های سخنان اسفندیارضیائی بود و وی درپایان از همراهی تمامی حاضران تقدیرکرد.

برپایه این گزارش، اجرای سرود رضوی اعضای مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا، پخش نماهنگ  فعالیت‌های کانون در جشنواره رضوی و دهه‌ی کرامت و هم‌چنین شعرخوانی همکار کانون زبان و اجرای سرود آیینی مصطفی احمدی، از هنرمندان جوانی گیلانی نیز ازجمله برنامه‌های این مراسم به شمارمی‌رفت که با هم‌خوانی صلوات خاصه امام رضا (ع)، مولودی‌خوانی و هم‌چنین هنرنمایی رسول حقدوست، همکار پیش‌کسوت کانون و هنرمند صدا و سیمای مرکز گیلان همراه‌شد.

خوانش بیانیه هیئت داوران، بازدید از نمایشگاه آثار رضوی، اهدای تندیس به مراکز فعال در جشنواره رضوی  و تقدیر از ۲۰ عضو کودک و نوجوان برگزیده جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بخش‌پایانی این مراسم بود که صبح امروز در سالن همایش‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت صورت‌گرفت.

  • نویسنده : گزارش؛زلیخا صفری