به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن فومن ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی با بیان اینکه مساله اخلاق و کرامت انسانی برای ملت ما یک مساله مهم و اساسی است، اظهار کرد: منظر دینی، انسانی و تاریخی موجب تمایز ملت ایران از سایر ملل شده است. وی […]

 

به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن فومن ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی با بیان اینکه مساله اخلاق و کرامت انسانی برای ملت ما یک مساله مهم و اساسی است، اظهار کرد: منظر دینی، انسانی و تاریخی موجب تمایز ملت ایران از سایر ملل شده است.

photo_2017-02-10_11-45-27

وی با بیان اینکه در تاریخ کهن ملت ایران ارزش‌های اخلاقی از جایگاه ممتاز و ویژه‌ای برخوردار بوده و است، افزود: ملت ایران اهل شجاعت، مدارا، مهربانی، مروت و اهل غیرت و حیا است.

حجت‌الاسلام افتخاری با اشاره بر اینکه در کتیبه‌های باستانی احترام به ارزش‌های اخلاقی به وفور مشاهده می‌شود که نشان از ریشه اعتقادات دینی است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، ایرانیان مظهر غیرت و حیا بوده‌اند. غیرت مردان و زنان ایرانی در تاریخ کشور همواره خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه در هیچ اثر باستانی کشور تصویر زن برهنه و مردی با لباس و رفتار نامتعارف مشاهده نمی‌شود که نشان از غیرت و حیا ملت است، گفت: اسلام دین اخلاق و انسانیت است. اسلام با مظاهر جاهلیت مقابله و منش‌های ناپسند را زُدود و بر رفتارهای نیک و پسندیده مُهر قبولی زد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با تاکید بر اینکه هم‌نوایی اسلام و ایرانی در خصوص اخلاق بود که پذیرش سریع اسلام در ایران را موجب شد، تصریح کرد: در بدو شروع اسلام همه ایرانیان اسلام را پذیرفتند. ملت ایران در طول تاریخ موحد و یکتاپرست بودند.

وی با بیان اینکه ریشه‌های ملت ایران در طول تاریخ موحد و یکتاپرست بوده است، ابراز کرد: ایرانیان هرگز بت‌پرست و کافر نبوده‌اند. ما صاحب تاریخ تمدن چهار جهان ایران، رم، مصر و یونان بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام افتخاری به موفقیت‌های ایرانیان در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما ایرانیان ریشه‌دار هستیم و ریشه داریم.

وی با بیان اینکه ملت ما در رجوع به اخلاق و باورهای دینی ریشه‌های یک انقلاب بزرگ را آبیاری کرد، ادامه داد: انقلاب اسلامی با نثار خون‌ها و شکنجه‌های بسیاری بدست آمده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به نقش امام راحل، شهید مطهری، شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و مبارزینی چون آیت‌الله هاشمی در پیروزی انقلاب گفت: نخستین فجر انقلابی است که آیت‌الله هاشمی در آن حضور ندارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی، وی را مجاهد فی‌سبیل‌الله خواند، متذکر شد: انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌ها بود. انقلاب برای تحول و ارتقاء ارزش‌های انسانی و اخلاقی بود.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی بود که انسان‌ها به هم شرافتی نداشتند مگر به تعلق و تعهد به ایران اسلامی، افزود: انقلاب میدانی بزرگ برای آزمون و امتحان همگان برای خون دادن، بیعت با امام و رهبری، آزمون برای حفظ استقلال بود.

وی با بیان اینکه شهرستان و فومن و شفت ۶۱۰شهید والامقام را برای حفظ این خاک تقدیم کرده است، تصریح کرد: عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا، رزمندگان است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه وقتی یک روز برای یک ملت ارزشمند است نشان از اینست که سختی‌ها و تاوان‌های بسیاری برای آن داده است، اضافه کرد: انتظار مردم از مسئولین برای پاسداری از ارزش‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم به گواه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره از مسئولین جلوتر و بیناتر بوده و هستند، اضافه کرد: مردم همواره زندگی، راه و روش، رفتار و اخلاق مسئولان را رصد می‌کنند.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه آرمان‌ها و آرزوهای ملت ایران در اهداف ۲۲بهمن نهفته است، گفت: ملت ایران از آزادی حیوانی و بی‌بند و باری نفرت دارند. آزادی در تفکر و آزادی در اندیشه و بیان یکی از خواسته‌ها و آرمان‌های این ملت است.

وی با اشاره بر اینکه ملت ما ۳۹سال است که پای شعارهایشان در ۲۲بهمن ایستاده و برای شعارهای انقلاب در تلاش‌اند، خاطرنشان کرد: این مهم وظیفه همه مسئولین را سنگین‌تر می‌کند. مردم ما مردمی حق‌جو و سپاسگذار فداکاری‌ها هستند.

حجت‌الاسلام افتخاری با تاکید بر اینکه هرگز فداکاری‌های شهدا و خانواده شهدا را فراموش نخواهیم کرد، متذکر شد: در نگاه مردم مسئولی که وجدان کاری نداشته باشد خائن به شهدا، آرمان‌ها و ناکارآمد است.

وی با بیان اینکه امیدست روزی این پرچم که خون‌بهاء شهدا است با دستان رهبری و همراهی این ملت به دست صاحب اصلی آن حضرت بقیه‌الله رسد، ابراز کرد: ضرورت‌هایی برای تداوم انقلاب اسلامی در بخش‌های فرهنگی، فضای سیاسی و اجتماعی، کارآمدسازی نهادها نیاز است.

حجت‌الاسلام افتخاری با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه«فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را فدای آن کنم» گفت: انقلاب ما انقلاب باورها، ارزش‌ها و اعتقادات بود.

وی با بیان اینکه در آن دوران دو الگو شبه ترقی غرب‌گرا مطرح بود، عنوان کرد: متاسفانه ما خواهان صنعتی شدن در بخش کشاورزی و…بودیم اما مشاهده کردیم که هویت ما در حال تغییر است. بنا بود از صنعت الگو بگیریم اما هویت ما در حال از بین رفتن است.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه آنچه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند الگوی تعالی اسلامی بود، افزود: انقلاب ما بر همین باورها، انقلاب ارز‌ش‌ها و باورها است. امروز نیازمند پالایشی بزرگ در فرهنگ هستیم.

وی با بیان اینکه دهه ۹۰باید از نظر رفاه اجتماعی، امنیت و آرامش در حد قابل قبول در مقایسه با سایر کشورها باشد، ادامه داد: دیدگاه اقتصادی باید همان اقتصاد مقاومتی باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در پایان عملیاتی کردن چشم‌انداز ۱۴۰۴را ضرورتی دیگر برای تداوم انقلاب دانست و عنوان کرد: چشم‌اندازی ۱۴۰۴چشم‌اندازی است که بوسیله اجماع نخبگان و گرایش‌های سیاسی و فرهیختگان به تصویب رهبری رسیده است. این چشم‌انداز به مثابه دکترین اداره کشور و سند تابلو راهنمای کشور است. همه موظف‌اند در راستای اهداف سند چشم انداز، تهدیدها و چالش‌ها را به فرصت‌ها تبدیل و جمهوری اسلامی را به عنوان اولین قدرت معرفی کنند. /ایسنا