صفیر گیلان؛، جواد انوری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلا امام خمینی (ره) شهرستان رشت با بیان اینکه مبنای حرکت سازمان امور مالیاتی برنامه‌ای عملیاتی است اظهار کرد: در برنامه عملیاتی سال ۹۷، یک برنامه کاری مشخص برای تمام مجموعه‌های سازمان تعریف و تدوین شد و حرکت سازمان تا پایان […]

صفیر گیلان؛، جواد انوری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلا امام خمینی (ره) شهرستان رشت با بیان اینکه مبنای حرکت سازمان امور مالیاتی برنامه‌ای عملیاتی است اظهار کرد: در برنامه عملیاتی سال ۹۷، یک برنامه کاری مشخص برای تمام مجموعه‌های سازمان تعریف و تدوین شد و حرکت سازمان تا پایان سال، حرکتی مستمر و نظام‌مند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید بر نیروی انسانی و عملکرد سازمان امور مالیاتی توجه حداکثری و نظارت صحیح شود افزود: برای ما خیلی مهم است که نیروهای متعهد و کارآمد داشته باشیم، زیرا با چنین نیروهایی می‌توانیم به اهداف سازمانی رسید و نیز رضایت مودیان را فراهم کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با اشاره به اولویت‌های این سازمان گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی، کاهش هزینه‌های وصول مالیات، افزایش رضایتمندی مودیان و اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی در سراسر استان جزو اولویت‌های ما است.

انوری سلامت اداری را از برنامه‌های اساسی سازمان دانست و بیان کرد: اداره کل امور مالیاتی استان گیلان همگام باسیاست‌های کلان سازمان امور مالیاتی کشور با تمام توان و در تمام زمینه‌ها با علل و عوامل بروز فساد مبارزه جدی و مستمری دارد.

وی با اشاره به اینکه نقش ابزاری مالیات در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: مالیات یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزارهایی است که موجب توسعه و رشد اقتصادی در جامعه می‌شود و مردم نیز با مشارکت عمومی در پرداخت مالیات به این باور رسیده‌اند که برای توسعه اقتصادی و اجتماعی باید در این کار مهم مشارکت داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با بیان اینکه کاهش تکیه به درآمدهای نفتی و تأمین درآمدها از طریق مالیات موجب کاهش تورم می‌شود گفت: با افزایش مالیات کالاهای وارداتی می‌توان به رونق هر چه بیشتر تولیدات داخلی کمک کرد و با حمایت از تولیدات داخلی و افزایش آن، منابع درآمدی قابل‌توجهی از محل مالیات به دولت خواهد رسید.

انوری با اشاره به اینکه با اجرایی شدن قانون مالیات‌های مستقیم، نظام مالیاتی کشور از ظرفیت قانونی بالایی برخوردار می‌شود گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ارتقای فرهنگ مالیاتی در میان آحاد جامعه، تحول بزرگی در فرآیند وصول مالیات، تحقق عدالت مالیاتی و اقتصادی بدون اتکا به درآمدهای نفتی ایجادشده است.