صفیر گیلان/زلیخا صفری؛دکتر مسعود نصرتی در مراسم روز رشت ضمن اظهار خرسندی از نامگذاری روز ۱۲ دیماه به نام روز رشت وبرقراری وفاق ملی تاکید داشت: اولین ها به لحاظ نشان دادن اصالت و هویت رشت برای ما بسیار ارزشمند است و این در حالی است که شهرهای دیگر همچون تبریز نیز ادعای اولین […]

 

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛دکتر مسعود نصرتی در مراسم روز رشت ضمن اظهار خرسندی از نامگذاری روز ۱۲ دیماه به نام روز رشت وبرقراری وفاق ملی تاکید داشت: اولین ها به لحاظ نشان دادن اصالت و هویت رشت برای ما بسیار ارزشمند است و این در حالی است که شهرهای دیگر همچون تبریز نیز ادعای اولین ها را دارند.

نصرتی با بیان اینکه افتخار می کنیم به داشته هایمان افزود: این داشته ها مسئولیت ما را بیشتر  و سنگین تر خواهد کرد تا بدانیم که برای آینده چه کاری بکنیم و این شهر که امانتی در  دست ماست چطور به دست آینده گان برسانیم .

شهردار رشت با اشاره به گذشته ای افتخار آفرین رشت گفت: امروز روز جشن و شادی است و برای روز رشت پرافتخار دور هم جمع شده ایم و این جمع هر روز تکرار نخواهد شد پس با استفاده از فکر و توان جمعی بیایید برنامه ریزی مناسبی برای آینده داشته باشیم.

IMG_6468

جانشین حاج میرزا خلیل رفیع افزود: شهرباران شهر اولین ها شهری  است که در سال ۵۵ جز ۵ شهر اول صاحب زیرساخت معرفی می شود و شهری که در سال ۱۳۱۰ جز ده استان اول با یک گستره ای وسیع تر از وضعیت فعلی معرفی می گردد و همچنین شهری که۴۵۷ سال پیش در دوران صفویه به عنوان مرکز رشت به ثبت می رسد.

نصرتی به آمار انتشار یافته رسمی اشاره و افزود: متاسفانه امروزه پس از ۴۰ سال در تولید زیرساخت ها این شهر در جایگاه بیست و ششم قرار گرفته است.

دکتر نصرتی با تاکید بر اینکه ما از نسل همان گذشتگان هستیم و امروز به اینجا رسیده ایم گفت: باید آسیب شناسی بکنیم و تنها راه حل این مشکل همدلی و همراهی و ساده سازی مطالبات از حالت پیچیده و همدل و هم قسم شدن بدور از اختلافات شهر رشت را جاذب برای سرمایه گذار بکنیم.

نصرتی این شهر را سرشار از نعمت خدادادی خواند و گفت:شهر رشت شهر کاملا نام آشنا برای ۳۶ هزار نفر گردشگری است که به گیلان سفر می کند.

شهردار رشت خواستار بهبود وضعیت زیر ساختی این شهربا همکاری استاندار و نمایندگان شد و گفت: باید چتر حمایتی برای سرمایه گذاران در استان کاملا باز باشد تا ما بدهکار آیندگان نباشیم.

شهردار رشت برند شهر حلال را  در دست گرفت

نصرتی با بیان اینکه جزء ۲۵ شهری هستیم که در زمینه خوراک خوشمزه در جهان  مطرح هستیم گفت:این فرصت را از دست ندهیم و بیایم میزبان تمام گردشگران باشیم که به گیلان می آیند.

00015

 شهردار رشت یاداور شد: در سال ۲۰۱۵ رشت به عنوان یکی از شهرهای خلاق در شبکه شهرهای خلاق یونسکو به ثبت رسیده و شاید این شرایط دیگر تکرار نشود .

دکتر نصرتی از کسب برند شهر حلال توسط شهر رشت خبر داد و گفت: امروز با فعالیتی که در چندماه گذشته صورت گرفت و اطمنیان حاصل شده موفق شدیم مجوز برند شهر حلال را برای این شهر بگیریم که امروز از این موفقیت رونمایی خواهد شد.

شهردار رشت تصریح کرد: باید شرایط شهر را نه برای نفس کشیدن و زنده ماندن بلکه برای زندگی کردن بهتر برای مردم فراهم کنیم .

دکتر نصرتی با اشاره به اتحاد همدلی مدیریت شهری با اعضای شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهرداری رشت از ابتدای ماه آینده ، به صورت هفتگی اطلاع رسانی عمومی برای بیان مشکلات ، ارائه راه حل و گزارش ضعیف یا قوی برخی از مدیران خواهد داشت.

شهردار رشت با تاکید بر تقدیر از ۱۴ چهره ماندگار رشت گفت: ما امروز برنامه های دیگری هم در سطح شهر خواهیم داشت، این شهر با ویژگی ها و نگاه هایی که دارد باید دهها سالن با پارکینگ داشته باشد برای این کار سرمایه گذار ورود کرده فقط باید کمک کنیم.

دکتر نصرتی با تاکید بر رونمایی از اتاق شکوفایی در هفته قبل تصریح کرد:امروز باید تجمیع نگاها به آینده باشد و همه همکاری کنند زیرا شهردار بدون حمایت استاندار و اعضا  قادر به انجام کاری نیست و موفقیتها در سایه وفاق ملی تکرار می شود .

00024

در مراسم روز رشت که سه شنبه دوازدهم دی ماه  و به منظور تجلیل از مفاخر این شهر در سالن همایش های نیروی انتظامی برگزار شد لوح تقدیر و برند شهر حلال توسط استاندار گیلان به دست شهردار رشت رسید.