به گزارش صفیر گیلان؛در این مراسم علی بهارمست سرپرست شهرداری با تجلیل از خبرنگاران، این قشر را موتور توسعه شهری دانست و با اشاره به اهمیت و دغدغه های این صنف خدوم بر لزوم حمایت از اصحاب رسانه تاکید کرد. سرپرست شهرداری رشت اطلاع رسانی رخدادها، اتفاقات و مشکلات موجود در شهر را در راستای آگاهی اذهان […]

به گزارش صفیر گیلان؛در این مراسم علی بهارمست سرپرست شهرداری با تجلیل از خبرنگاران، این قشر را موتور توسعه شهری دانست و با اشاره به اهمیت و دغدغه های این صنف خدوم بر لزوم حمایت از اصحاب رسانه تاکید کرد.
سرپرست شهرداری رشت اطلاع رسانی رخدادها، اتفاقات و مشکلات موجود در شهر را در راستای آگاهی اذهان عمومی و مسئولین با هدف اصلاح امور و احقاق حقوق مردم رسالتِ محوری خبرنگاران دانست.
در ادامه عاقل منش با تجلیل از شهدای خبرنگار، اصحاب رسانه را قشری پرتلاش و ایثارگر دانست و میزبانی از این قشر را افتخاری برای شورا و شهرداری رشت خواند.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با اشاره به این مطلب که مدیریت شهری و دقیقا شورای اسلامی در برهه حساس انتخاب شهردار به سر میبرد از اصحاب رسانه به عنوان بازوان مدیریت شهری خواستار ایجاد فضایی مطلوب و دور از استرس جهت انتخابی اصلح برای این کرسی پر اهمیت شد.
 جعفری رئیس  رسانه بسیج رسانه گیلان نیز در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران حاضر در مراسم

گفت: امپریالیسم رسانه‌ای و بنگاه‌های خبرپراکنی غربی علیه هر کشوری که بخواهند با شایعه سازی و دروغ و شانتاژ‌های خبری اقدام می‌کنند، اما تنها نظامی که توانسته دراین سال‌ها در مقابلشان ایستادگی کند، نظام رسانه‌ای ایران است و همچنان ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد رسانه‌ای انقلاب اسلامی، شکوفایی، بالندگی و رشدیافتگی رسانه‌ای است که در طول ۴ دهه از انقلاب به آن رسیدیم افزود:در غرب به هرنوع حرکتی، دموکراسی می‌گویند که یک صدم آن حرکت‌ها و اقدامات را در سایر کشور‌ها، نقض حقوق بشر می‌نامند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان خاطر نشان کرد: ما در شرایطی هستیم که جنگ روانی گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است و دراین شرایط عقل و منطق ایجاب می‌کند که رسانه‌ها برای منافع ملی حرکت کنند.

محسن جعفری تصریح کرد: امروز دنیای کفر و نظام سلطه با تمام امکانات، استعداد و قدرتشان در مقابل ما قرار گرفته اند، بنابراین ما نباید با تبلیغات و جنگ روانی که بر کشور و انقلاب تحمیل می‌شود احساس ضعف و عقب نشینی کنیم بلکه باید با روشنگری و انجام رسالت رسانه‌ای خود، دستاورد‌های خود در حوزه رسانه را به جامعه معرفی کنیم.

IMG_1852
فاطمه شیرزاد نیز با تبریک و خدا قوت از سوی اعضای شورای شهر به اصحاب رسانه و تجلیل از شهدای خبرنگار اصحاب رسانه را اهرم تقویت مدیریت شهری دانست که با قلم منصفانه خود و پرهیز از حاشیه ها مسیر توسعه را هموار می کنند.
رییس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک روز خبرنگار به تلاشگران این عرصه، روز خبرنگار را یادآور انسانهایی دانست که جان خود را در راستای رسالت و پیام آوری فدا کردند.
سید امیرحسین علوی با تقدیر از خبرنگارانی که با وجود همه مشکلات موجود در حال فعالیت و خدمت هستند از مدیران شهری و برگزار کنندگان جهت برگزاری این مراسم تقدیر کرد.
 
علوی در ادامه به آماده شدن ۱۲ طرح از طرحهای نهضت خدمت شورا و همینطور طرح جامع پرداخت به رسانه ها و بررسی آن در کمیسیون های تخصصی جهت تصویت به عنوان طرحی حمایتی از این قشر از سوی روابط عمومی شورای شهر اشاره نمود.
رییس شورا، خدماتی همچون صندوق های حمایتی و طرح های انجمن های صنفی را بستری مناسب جهت مشارکت مدیریت شهری در حمایت از خبرنگاران دانست و چشم انداز شورای شهر پنجم در حوزه اطلاع رسانی را رسیدن به حد نهایت شفافیت در اطلاع رسانی برشمرد.علوی در پایان انتخاب ۱۴ خبرنگار برتر شهر و اعزام آنها به سفر زیارتی مشهد مقدس را به عنوان اقدامی در حد بضاعت شهرداری در راستای تجلیل ویژه از نخبگان اصحاب رسانه بیان کرد.
 این مراسم با نمایش طنز، موسیقی و تقدیر از خانواده های شهدا، پذیرایی ناهار به پایان رسید.
 و در ادامه تصاویر جشن خبرنگاران حوزه شورا و شهرداری رشت؛
عکس/رلیخا صفری
IMG_1903 IMG_1892 IMG_1885 IMG_1869 IMG_1868 IMG_1863 IMG_1890 IMG_1913 IMG_1917 IMG_1860
tkh18597_26 (1) tkh18597_29