صفیر گیلان؛محمد رضا محسنی در مراسم بهره برداری نمادین از پروژه آسفالت و بهسازی راه روستایی در شالما که با حضور دکتر نوبخت همراه بود گفت: با وجود برودت هوا و سرمای شدید در منطقه لاسک شفت مردم ۱۳ روستای محدوده اجرای سد لاسک از نعمت گاز محروم هستند . در پنجمین روز از دهه […]

صفیر گیلان؛محمد رضا محسنی در مراسم بهره برداری نمادین از پروژه آسفالت و بهسازی راه روستایی در شالما که با حضور دکتر نوبخت همراه بود گفت: با وجود برودت هوا و سرمای شدید در منطقه لاسک شفت مردم ۱۳ روستای محدوده اجرای سد لاسک از نعمت گاز محروم هستند .

photo_2018-02-05_07-10-45

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر ۵۷ پروژه بهسازی و آسفالت راه های روستایی گیلان با حضور دکتر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و دکتر سالاری استاندار گیلان به صورت همزمان در روستای شالمای شهرستان شفت به بهره برداری رسید که برای اتمام این طرح ها بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندار شفت در این مراسم با اشاره به اینکه شهرستان شفت۵۴ هزار نفر جمعیت دارد که حدود۴۳ هزار نفر آن در روستاها و بالغ بر ۱۰ هزار نفر نیز در شهرها زندگی می‌کنند افزود : شفت از نظر بافت جمعیتی روستایی ترین شهرستان استان گیلان است و این  یک ظرفیت ویژه و فرصت  محسوب می شود.

محمد رضا محسنی  شهرستان شفت را با  چهار منطقه نمونه گردشگری خواند و گفت: این مناطق به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

محسنی از امادگی ان شهرستان   برای استقبال از سرمایه گذاران خبر داد و اظهار نمود؛  امیدواریم با ابلاغ  سیاست های دولت دکتر روحانی و تأکیدات دکتر سالاری استاندار گیلان بر اهمیت بوم گردی در آینده ای نزدیکشاهد تغییراتی اساسی در این شهرستان باشیم.

photo_2018-02-06_00-41-11

 فرماندار شفت  این شهرستان با چشم اندازهای بسیار زیبا و اماکن سیاحتی و زیارتی معرفی تمود و افزود :  امامزادگان ابراهیم و اسحاق(ع) همواره مامن گیلانیان عزیز بوده  است.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه  این شهرستان با داشتن ۱۴ هزار و ۳۳۰ هکتار اراضی شالی و تولید ۴۰ هزار تن برنج رتبه چهارم تولید این محصول را در گیلان دارد افزود :  سالانه ۶ هزار و ۶۰۰تن انواع ماهیان گرمابی  در شفت تولید می شود و این شهرستان در تولید گوشت قرمز رتبه ۸ و در تولید پیله تر ابریشم رتبه دوم استان را دارا است و بخشی از سبد غذایی مردم گیلان و حتی کشور در  این منطقه تأمین می شود .

ایشان به کارهای ارزنده دولت تدبیر امید  در این شهرستان اشاره و افزود: در دولت یازدهم تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شفت به جز ۱۳ روستای محدوده اجرای سد لاسک از نعمت گاز برخوردار هستند .

وی با اشاره به اینکه مردم تقاضای تعیین تکلیف پروژه سد لاسک را دارند  افزود :  امیدوارم با پیگیری های انجام شده خبرهای خوشی را بشنویم.

 وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به شفت(غرب نزدیک) در روزهای آتی اجرایی خواهد شد افزود : این پژوه۱۵.۵ کیلومتر طول دارد و بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آن در نظر گرفته شده است.

محسنی با بیان اینکه ۸۵  کیلومتر از راه های شفت در دولت یازدهم آسفالت شد افزود :  برای ۴ بانده کردن محور ۱۲ کیلومتری جاده ملاسرا شفت امسال ۱۴ میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که امیداواریم معاضدت لازم برای تخصیص بودجه به عمل آید .

وی خواستار شد تا  مسوولین کشوری و استانی برای تسریع در روند بررسی مشکلات زیست محیطی جاده شفت-زنجان و جاده های عشایری بیشتر اهتمام داشته باشند.