به گزارش صفیر گیلان،از حدود یک هفته گذشته،  پایانه مرزی آستارا در استان گیلان با حضور زائران خارجی اربعین حسینی  حال و هوای دیگر به خود گرفته و بوی دود اسپند در  شهر  پیچیده است. اتباع کشورهای حوزه قفقاز از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان  با گذر از مرز زمینی آستارا وارد جمهوری اسلامی […]

به گزارش صفیر گیلان،از حدود یک هفته گذشته،  پایانه مرزی آستارا در استان گیلان با حضور زائران خارجی اربعین حسینی  حال و هوای دیگر به خود گرفته و بوی دود اسپند در  شهر  پیچیده است.

اتباع کشورهای حوزه قفقاز از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان  با گذر از مرز زمینی آستارا وارد جمهوری اسلامی ایران شده و از طریق  مرز شلمچه به کربلای معلی رهسپار می شوند.

مدیرپایانه مرزی آستارا گفت:طی روزهای گذشته بیش از ۴ هزار نفر زائر خارجی اربعین حسینی از کشورهای داغستان روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان و از طریق پایانه مرزی آستارا وارد جمهوری اسلامی ایران شده اند.

دیانسایی گفت: این تعداد زائر در قالب ۱۵۹ دستگاه اتوبوس، ۶ دستگاه مینی بوس و ۳۵ سواری وارد شهرستان مرزی آستارا شده و مورد استقبال و پذیرایی از سوی مسئولان ستاد اربعین شهرستان آستارا قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۴۵ نفر پیاده و مابقی از طریق خودرو وارد کشور شده اند، افزود: برای زائران خارجی اربعین حسینی ورودی به آستارا ۲ موکب و ۱۷ غرفه تدارک دیده شده است.

دیانسائی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه زائران خارجی پس از استراحتی کوتاه از موکب امام حسین‌(ع) مستقر در پایانه مرزی آستارا به سمت مرقد مطهر امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) آستارا حرکت می‌کنند، افزود: مسیر تعیین شده خروجی به کشور عراق برای زائران خارجی متردد از مرز آستارا، مرز شلمچه است.