به گزارش صفیر گیلان/زلیخا صفری؛فاطمه رفیعی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان  در نشست با خبرنگاران ضمنتبریک روز خبرنگار گفت:خبرنگاران تاثیر گذارترین افراد در جامعه و اجتماع کنونی هستند. وی نقش خبرنگاران را پررنگ خواند و افزود: خبرنگاران با صداقت و اخلاق شفاف سازی را در جامعه با جان و دل خریدارند […]

به گزارش صفیر گیلان/زلیخا صفری؛فاطمه رفیعی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان  در نشست با خبرنگاران ضمنتبریک روز خبرنگار گفت:خبرنگاران تاثیر گذارترین افراد در جامعه و اجتماع کنونی هستند.

وی نقش خبرنگاران را پررنگ خواند و افزود: خبرنگاران با صداقت و اخلاق شفاف سازی را در جامعه با جان و دل خریدارند و در ارتقاء این شفاف سازیها نقش ایفا می کنند.

رفیعی خطاب به خبرنگاران حاضر در این نشست صمیمی گفت: اگر بتوانید اعتماد را در مردم حفظ کنید مردم با نگاه خاص به خبر شما نگاه و اعتماد قلم شما رقم می خورد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه خبرنگاران نگاه خود را به سمت و سوی مطالبات زنان و خواسته های آنان بیشتر کنند گفت: شما می توانید در گفتمان و خبر های خود در هفته ستوی را به خواسته های زنو خانواده و با نگاه خاص این موضوع را مطرح کنید.

وی خواستار ساندن اطلاعات شفاف و صاف به مخاطبان شد و گفت: اتفاقاتی چون پویش مهربانی که امسال جهت توانمند سازی بانوان ایجاد شد نگاه مسئولان به این قشر را تغییر داد.

وی به حوزه مدیریتی زنان در استان در بحث ۳۰ درصدی که مورد نگاه استاندار گیلان است اشاره و افزود: امروزمشارکت فعال زنان، در تکاپوی جامعه مسأله ای  است که کمتر دیده شده است

رفیعی از بانوان خبرنگار حاضر در این نشست خواست تا علاوه بر پیگیری مسائل و مشکلات زنان به طرح ملی ایجاد شده توسط نهاد امور بانوان بیشتر توجه کنند زیرا ما در طرح پویش مهربانی توانستیم چند  زن دربند و گرفتار در زندانها را آزاد و پویش با کمک ستاد دیه استان ۱۹ زن را آزاد و به آغوش خانواده برگرداند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با ابراز تاسف از افزایش زنان در زندانها گفت: امروز بیشتر این زنان ریسک های بزرگ انجام داده و چک های میلیونی در بازار دارند.

وی مشکلات جامعه زنان را به عوامل متعدد نسبت داد و گفت:تغییرات ساختاری اجتماعی و آسیب های اجتماعی امروز زنان ما را تهدید می کند.

رفیعی رضایتمندی زنان گیلانی را در رتبه بندی آخرین تحلیل معاونت راست جمهوری رتبه سوم اعلام نمود و گفت: ما تلاش کردیم تا جهت رضایتمندی بانوان هم از حیث امکانات و گستره نگاها رتبه خوبی داشته باشیم.

ایشان از ثبت نام ۱۰۰ نفر در مسیر کسب و کار در گیلان در حوزه بانوان خبر داد و گفت: در سهمیه تسهیلات بانکی ما ۱۱۰۰ نفر را در سهم دریافت وام در بخش زنان سر پرست خانوار و دختران بالی ۴۰ سال که سرپرستی خانواده را دارند  با همکاری بانک مهر ایران داریم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در این شست هم چنین از ایجاد مرکز فروش تولیدات زنان گیلان(ساختمان گیل بانو)  برای عرضه صنایع دستی و خوراک گیلان با همکاری مدیریت شهرداری رشت و امور زنان و نیز کلینیک مشاوره چند منظوره  و نیز بحث سفیران حقوق شهروندی را ازدیگر برنامه خواند.

وی با شاره به اینکه برای کسب موفقیت از تمام تشکل ها کمک می گیریم گفت:در روزهای آینده با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده بارقه امید را در کشور و استان پر رنگ خواهیم نمود تا برای نظامی که مورد تهدید دشمنان است با انسجام  و وحدت به درجات و جاهای مطلوب برسیم و این موفقیتها در کنار هم   و با هم بودن بوجود می آید.

وی در پایان از  تمامی خبرنگاران سخت کوش گیلان  در جهت پوشش خبری و رسانه ای کردن مسائل و مشکلات حوزه بانوان قدیر نمود.

عکس/زلیخا صفری

IMG_1847IMG_1845

IMG_1821 IMG_1825 IMG_1835 IMG_1839 IMG_1838 IMG_1840 IMG_1831 IMG_1837