صفیر گیلان؛سومین مجمع عمومی هیات امنای خیرین سلامت استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از  دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛ سومین مجمع عمومی هیات امنای خیرین سلامت استان گیلان، پیش […]

 

صفیر گیلان؛سومین مجمع عمومی هیات امنای خیرین سلامت استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از  دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛ سومین مجمع عمومی هیات امنای خیرین سلامت استان گیلان، پیش از ظهر امروز- شنبه با حضور دکتر اسماعیل غنیان – معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور و جمعی از مسولین استانی، در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب کبری (س) و خیر مقدم به مدعوین، در این نشست ضمن گرامی داشت یاد و خاطره نیری – دبیر کل فقید مجمع خیرین سلامت کشور، گفت: استان گیلان باید از خدمات و برکات و پتانسیل عظیم خیرین سلامت بهره مند شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان برنامه راهبردی خود را تدوین کرده و در این برنامه استفاده از پتانسیل خیرین سلامت در حوزه های مختلف را نیز مد نظر قرار داده است.

وی فلسفه ایجاد معاونت اجتماعی در دانشگاه های علوم پزشکی گیلان را شناسایی و هدفمند کردن پتانسیل های اجتماعی و مردم نهاد در حوزه های مختلف دانست و افزود: مدیریت مشارکت های اجتماعی که یکی از زیر مجموعه های معاونت اجتماعی می باشد، می تواند در شناسایی و مشارکت خیرین سلامت به صورت ساختار مند نقش ایفا نماید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: برنامه هایی که دانشگاه علوم پزشکی در حوزه خیرین سلامت دارد، از مسیر های مختلف در حال انجام است که یک بخش آن نگاه سنتی به این حوزه است که به روال گذشته در حال انجام است و دانشگاه نیز از این اقدام خیرین استقبال می کند، اما یک مسیر و راه جدیدی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه مشارکت خیرین در برنامه خود دارد، مشارکت خیرین سلامت به صورت میکرو فاینانس است که می تواند جهش خوبی در زیر ساخت های حوزه سلامت ایجاد کند.

دکتر یوسف زاده، خاطر نشان کرد: همه کسانی که در مجمع خیرین سلامت فعالیت می کنند، هدفشان این است که خیر یا واقف به هدف خود که همانا یک کار خیر است، دست پیدا کند. وی تاکید کرد: موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه مجمع خیرین قرار گیرد؛ شناسایی افراد معتمد در تمامی روستاها و شهرها استان گیلان و معرفی این افراد به دانشگاه علوم پزشکی است، تا دانشگاه در خصوص رفع نیازهای حوزه سلامت استان با این افراد ارتباط برقرار نماید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: تمامی خیرین حوزه سلامت در استان گیلان باید شناسایی شوند تا دانشگاه علوم پزشکی گیلان بتواند از ظرفیت های شناسایی شده در زیر ساخت های بهداشتی، درمانی ، آموزشی، پژوهشی و… به عنوان یک منابع پایدار استفاده نماید.

دکتر یوسف زاده یاد آور شد: موسسه خیریه امید که یک مجموعه خیریه است نیز توانسته از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت استفاده کند و خود تولید کننده شده و با ایجاد یک بخش VIP در بیمارستان پورسینا و استفاده از ظرفیت بیمه های تکمیلی در آمد زایی کرده و حتی با اشتغال به کار ۲۵ نفر در اشتغالزایی نیز مشارکت نماید و امروز این روش در اقصا نقاط کشور نیز در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: یک ظرفیت بسیار خوب و ارزشمند دیگری که در حوزه خیرین سلامت می تواند اثر گذار باشد وجود اوقاف در کشور است. با رویکرد جدیدی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیش گرفته و آن هم تعامل و همکاری با سازمان اوقاف در خصوص حل و فصل مسایل و چالش هایی که بر سر املاک وقفی بود، که با این همکاری متقابل فقط در یکی از شهرستان ها بر سر ۵۳ مورد املاک وقفی که اختلاف نظر وجود داشت ۵۱ مورد آن حل و فصل گردید.

دکتر اسماعیل غنیان – معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور در سومین مجمع عمومی هیات امنای خیرین سلامت استان گیلان نیز در این جلسه، گفت: در ۲۷۰ نقطه کشور مجمع خیرین سلامت تشکیل شده و تا پایان سال گذشته بالغ بر ۹۲ هزار نفر با مجمع خیرین سلامت کشور همراه بوده اند و این مجمع تاکنون بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف حوزه سلامت سرمایه گذاری کرده است.

دکتر غنیان با اشاره به اینکه دو مقوله مهم سلامت و امنیت همیشه مورد تاکید بزرگان دینی قرار گرفته است خاطر نشان کرد: بحث سلامت در کنار امنیت یک مقوله جدی در جامعه است با توجه به نا امنی هایی که در کشورهای منطقه وجود دارد، خوشبختانه به همت تمامی زحمتکشان عرصه امنیت، در کشور عزیز ایران یک امنیت پایدار وجود دارد، ولی در خصوص سلامت نیز تا زمانی که انسان بیمار نشود قدر سلامتی را نخواهد دانست.

معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: سرمایه گذاری در بخش سلامت هزینه های بخش های دیگر جامعه را کاهش می دهد و درنتیجه در کاهش آسیب های اجتماعی نیز موثر خواهد بود.وی تاکید کرد: مهمترین کاری که هیات مدیره مجمع خیرین سلامت باید انجام دهد؛ اعتماد سازی است.

دکتر حسن بهبودی – رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان گیلان نیز ضمن قدردانی از زحمات تمامی کسانی که درحوزه خیرین سلامت به نحوی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری می کنند، گفت: به طور کلی فعالیت در حوزه خیرین یک کار ویژه است که افراد می توانند در این میدان به مردم خدمت کنند. وی ادامه داد: در بخش سلامت کارهای زیادی انجام شده است و با توجه به این که نیازهای حوزه سلامت بسیار زیاد است، فضا برای کار در این حوزه ها وجود دارد .وی از توجه و علاقه مندی رییس دانشگاه علوم پزشکی در توسعه خیرین نیز تشکر کرد.

در ادامه دکتر کیانوش کوچکی نژاد – مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان گیلان نیز گزارش جامعی از عملکرد مجمع خیرین سلامت استان بیان کرد. سپس هر یک از اعضا در خصوص جلب مشارکت خیرین سلامت مطالبی ارایه نمودند.

در پایان انتخابات مجمع عمومی هیات امنای خیرین سلامت استان گیلان برگزار شد و افراد زیر به عنوان اعضای مجمع عمومی خیرین سلامت استان گیلان برای مدت دو سال انتخاب شدند.

۱-دکتر حسن بهبوی – عضو اصلی و رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان گیلان ۲- دکتر هاجر نیک صفت تحریری – عضو اصلی و نایب رییس هیات مدیره ۳-عباس قویدل – عضو اصلی هیات مدیره ۴-حمید رضا کامران زاده – عضو اصلی هیات مدیره ۵- دکتر حمید رضا کیایی – عضو اصلی هیات مدیره ۶- مهندس پرویز گلریز – عضو اصلی هیات مدیره و خزانه دار ۷- محمد حسن عاقل منش – عضو اصلی هیات مدیره و منشی۸-مهندس فریدون کریمی – عضو علی البدل هیات مدیره ۹- حجت الاسلام امیر چهری – عضو علی البدل هیات مدیره ۱۰- مهندس کاظم کسرایی – بازرس اصلی ۱۱- دکتر علی داوودی – بازرس اصلی۱۲ – محمدرضا امینیان – بازرس علی البدل ۱۳- غلامعلی قربانی – بازرس علی البدل