به گزارش اختصاصی صفیر گیلان تئاتر”مصاحبه “از فردا در سالن شهدای خدمتگزار فرهنگ و ارشاد شهرستان فومن به روی صحنه می رود.علی قانع؛مردم* مصاحبه*  را یک جنگ نبینند پشت این کار اهداف بزرگ است/ صالح نیکجو؛تماشگر مهمترین عامل تقویت روحیه گروه تئاتری است تئاتر مصاحبه کاری  از گروه هنری آموزشگاه چیکا به عنوان “مصاحبه”به […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان تئاتر”مصاحبه “از فردا در سالن شهدای خدمتگزار فرهنگ و ارشاد شهرستان فومن به روی صحنه می رود.علی قانع؛مردم* مصاحبه*  را یک جنگ نبینند پشت این کار اهداف بزرگ است/ صالح نیکجو؛تماشگر مهمترین عامل تقویت روحیه گروه تئاتری است

تئاتر مصاحبه کاری  از گروه هنری آموزشگاه چیکا به عنوان “مصاحبه”به نویسندگی :محمد رحمانیان و کارگردانی:سید مصطفی رادمند و با بازیگری :صالح نیکجو،نسترن روشن بین،علی(مازیار) قانع و به صحنه می رود .

دستیارکارگردان:علی قانع،منشی صحنه:شقایق پسندیده،نورپرداز:فرید علیزاده و موسیقی و عکاس :علیرضافیکوی مبین،طراح پوستر:محمد رضا یکتا.

در این اجراطراحی دکور را علی نظری،گریم:پریسادادور و مدیر صحنه: رامینرحیمی بر عهده دارند.

این تئاتر از ۲ الی۶ بهمن ماه ۹۵ساعت ۱۶  هر روز در تالار اداره فرهنگ و ارشاد به روی صحنه می رود.

در سالن اداره فرهنگ و ارشاد و در کنار بازیگران تئاتر مصاحبه قرارگرفتیم و مصاحبه ای با انها داشتیم که از نگاه شما می گذرد.

در ابتداعلی (مازیار)قانع که نقش بازیگر و دستیار کارگردان  این نمایش را دارد با اشاره به اینکه مصاحبه کاری است که به کارگردانی سید مصطفی رادمند به صحنه می رود به  بیان اتفاقات یک خانم و آقا توسط مصاحبه گر موضوع توضیح داده می شود گفت: این نمایشنامه در فومن اولین باربه اجرا در خواهد امد.تئاتر 7

وی از حمایت اداره ارشاد فومن  و رئیس این اداره  خبر داد و گفت:من از سال ۹۰ درفومن  این کار را شروع  و حدود ۵ سال حرفه ای کار کردم و از سال ۸۷ با علیرضا خمسه  دوره های پیشرفته را داشتم و این کار سومین کار من است.

قانع از حضورش در تئاتر شنگول و منگول-غریبه-مصاحبه و.. خبر داد و گفت:این کار شغل و شغل اول من نیست.

این دستیار جوان  از دیدار با مسئولان از جمله فرماندار و رئیس ارشاد و فرمانده انتظامی و غیرو…خبرداد و گفت:امروز مردم نگاهشان به سمت  جایزه یا خند یدن و وقت گذرا نی است ومردم به موضوع و اهداف و پیام تئاتر کمتر توجه دارند.

وی تصریح کرد؛من امیدوارم دید مردم به تئاتر عوض شود زیرا این کار  با زحمات زیاد یک گروه به روی صحنه می رود.

قانع نداشتن اسپانسر را یک دغدغه برای گروه هنری چیکا  خواند و گفت:من از مردم می خواهم  حداقل برای دیدن  به سالن بیایند و این دلگرمی برای گروه ماست.

تئاتر1

قانع اجرای تئاتر و نمایش  را عوض کردن نگاها و بیان مشکلات به زبان تئاتر خواند و گفت: مردم این کار را یک جنگ نبینند پشت این کار اهداف بزرگ است.

این بازیگر جوان به گروه هنری چیکا که در آینده با برنامه های هنری بیشتری در خدمت شهروندان خواهد بود  اشاره و افزود:هنر چیکا در آیند در فرهنگ و هنر شهرستان و استان تاثیرات زیادی خواهد گذاشت.

وی از اتفاقاتی که به زودی در چیکا رخ می دهد خبر داد و گفت: این اتفاقات بیشتر از ۱۰ سال است که در این شهر رخ نداده است.

وی مجموعه هنری چیکا را آموزشگاهی چند منظوره  با فعالیتهایی چون نقاشی,عکس، تئاترو..خواند

صالح نیکجو بازیگر نقش اول مردکه نقش نعیم را دارد  در این گفتگو گفت:من فوق دیپلم معماری و هفت سال است که در نقشهای مختلف کار تئاتر می کنم.

وی امیدوار شد با این اجرا بتوانیم میزبان خوبی برای مردم شهر فومن باشیم.

تئاتر6

صالح نیکجو تئاتر فومن را یک دغدغه خواند و گفت:تئاتر این شهر در چاله های بی توجهی گیر کرده و در هاله ای از خاموشیست.

وی تئاتر را در گذشته با استقبال مردمی خواند و گفت: متاسفانه امروز نگاه مردم به سمت و سوی دیگری رفته و کمتر برای تماشای تئاتر وقت می گذارند.

صالح نیکجو تماشگر را مهمترین عامل تقویت روحیه گروه تئاتری خواند و افزود:ما سعی داریم طی پروسه زمانی یک تا دو سال بتوانیم تئاتر فومن را به جایگاه اصلی برگردانیم.

نیکجو کارهایش را شامل تئاتر (تژ)به معنی اولین شکوفه و جنگ گیلان -کمدی طنز-باغ زالزالک و نیز حضور در نمایشنامه خوانی و جشنواره هنر جویی هفت که بزرگترین جشنواره هنر جویی سطح کشور بود و حضور در سریالها  و فیلم های کوتاه و…اعلام وگفت: انتخاب ما  برای حضور در نمایشنامه از شناختی است که کارگرداننان از ما دارند.

صالح از تمریناتش در منزل گفت:من بارها در خانه نقش ها را تمرین می کنم مثلا زمانی نقش دیوانه را در خانه تمرین می کردم که مادرم می گفت: مگه دیوانه شدی و کلا” خانواده مرا تحمل می کنند.

ایشان از تغییرات در چهره خود برای بازی در نقش  های مختلف گفت: قیافه من همیشه در حال تغییر است.

صالح نیکجوتصریح کرد؛ کلا”کار در سالن را  بیشتر علاقمندم  و کار بیرون از سالن مثل تئاتر خیابانی باید طنز وار اجرا شود و با شعری که خواند به گفتگوی خود خاتمه داد. من ز حق توفیق خدمت خواستم دل گفت پنهانی چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی

تئاتر3تئاتر2

 

تئاتر5تئاتز4