به گزارش صفیر گیلان؛حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از مصرف ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز در فروردین سال جاری در گیلان خبر داد. وی با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد داشته که با توجه به جذب ۵۰ هزار مشترکین جدید گاز در یک […]

به گزارش صفیر گیلان؛حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از مصرف ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز در فروردین سال جاری در گیلان خبر داد.

وی با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد داشته که با توجه به جذب ۵۰ هزار مشترکین جدید گاز در یک سال گذشته آماری بسیار مناسب می باشد و نشان می دهد مصرف گاز در استان روندی بهینه و منطقی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: خوشبختانه دمای هوای فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود یک درجه افزایش داشته که این مسئله سبب کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تزریق بیشتر گاز به بخش صنعتی شده است.

مهندس اکبر افزود: بیشترین میزان مصرف گاز در فروردین امسال متعلق به بخش نیروگاهی با ۲۴۷ میلیون مترمکعب گاز می باشد و بخش های خانگی، صنعتی، حمل و نقل و تجاری به ترتیب با ۴۰ ، ۹ ، ۵ و ۴درصد در رده های بعدی قرار دارند.

وی افزایش مصرف گاز در حوزه نیروگاهی و صنعتی و کاهش آن در حوزه مشترکین خانگی را در راستای استفاده مطلوب از نعمت گاز بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: اجرای طرح سفیران انرژی در مدارس شهری و روستایی و تعامل با فرمانداری ها سبب ترویج فرهنگ مدیریت مصرف در سطح استان گردیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان از همکاری شایسته صدا و سیما، آموزش و پرورش، فرمانداری ها و سازمان های مذهبی تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و …. بجهت همراهی در جهت اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی تشکر و قدردانی نمود.