به گزارش صفیر گیلان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان در دیدار معلمان برتر و اعضای ستاد گرامیداشت مقام معلم با آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: شهید مطهری، حکیمی فرزانه و متفکری دانشمند بود که با آثارش فرصتی فراهم کرد تا همه اندیشمندان و معلمان از چشمه سار […]

به گزارش صفیر گیلان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان در دیدار معلمان برتر و اعضای ستاد گرامیداشت مقام معلم با آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: شهید مطهری، حکیمی فرزانه و متفکری دانشمند بود که با آثارش فرصتی فراهم کرد تا همه اندیشمندان و معلمان از چشمه سار برکت وجود او سیراب شوند.

حاجتی هفته معلم را هفته تجلیل از علم و عالم دانست و گفت: احادیث و روایات بسیاری از اهل بیت(علیهم السلام) در مورد جایگاه معلم وجود دارد و در سیره بزرگان نیز بسیار بدان سفارش شده که همه این فرمایشات سرمایه ای برای معلمان و جامعه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه تجلیل و تکریم از معلمان باید همگانی شود، تصریح کرد: هر زمان که احساس شود جامعه نیازمند حمایت است معلمین و دانش آموزان پیشقدم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان مشارکت خانواده ها در تربیت فرزندانی اخلاق مدار و شایسته و متعهد را خواستار شد و افزود: این فرزندان در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی حاضر شده و مانند شهدای دانش آموز دوران دفاع مقدس جانفشانی می کنند.

حاجتی با تشریح موفقیت های دانش آموزان استان گیلان در بخش های مختلف فرهنگی، علمی و آموزشی و کسب رتبه های برتر کشوری یادآور شد: معلمان در این موفقیت ها نقش آفرین هستند.

در پایان این مراسم از ۶۴ معلم برتر ، ایثارگر و شاهد استان گیلان قدردانی شد.