اختصاصی صفیر گیلان ؛زلیخا صفری/صفوی با اشاره به اینکه  انهایی که  اقتصاد کشور و انهایی که بانک و ثروت در دستشان بود به ما خیانت کردند  گفت:  ما هر روز شاهد خبر تازه تر ازخروج پولها  از طرف یک مسئول اقتصادی و بخش خصوصی در کشور هستیم. امام جمعه فومن با اشاره به اینکه ما  باید تلاش  […]

 اختصاصی صفیر گیلان ؛زلیخا صفری/صفوی با اشاره به اینکه  انهایی که  اقتصاد کشور و انهایی که بانک و ثروت در دستشان بود به ما خیانت کردند  گفت:  ما هر روز شاهد خبر تازه تر ازخروج پولها  از طرف یک مسئول اقتصادی و بخش خصوصی در کشور هستیم.

امام جمعه فومن با اشاره به اینکه ما  باید تلاش  کنیم تا متکی به کشورهای بیگانه نباشیم و یکی از عامل نجات ما روی پای خود ایستادن است گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از واژهای  انقلابی است و هر انقلابی کلماتی دارد و انقلاب ما اقتصاد مقاومتی  را بعنوان  مهمترین واژه در دل خود جا داده است.

وی به محاصره اقتصادی کشور ما در طول  دهه های اخیر  اشاره و افزود : غریب چهار دهه است که ما در محاصره اقتصادی کشورهای بیگانه و اجانب هستیم.

وی جهان امروز را یک دهکده خواند و گفت: باید تولیدات هر کشور در کشورهای دیگر  عرضه شود.

امام جمعه فومن افزود: امروز برنج تولیدی گیلان نباید فقط برای گیلان و مازندران باشد بلکه تولید باید افزایش و فرا استانی شود.

وی به محصول دوم کشت برنج اشاره و افزود: راتون که امروز از مزارع استانهای شمالی برداشت می شود با توجه به اینکه ما امکانات طبیعی این محصول را داریم ولی متاسفانه به این کشت دوم کمتر توجه شده است..

وی به کشور المان در جنگ جهانی دوم اشاره و افزود: المانی ها در این جنگ  همه چیز خود را از دست دادند ولی شخصیت خود را از دست نداده و توانستند با این تفکر همه چیز را تولید و برای داشتن اقتصاد خوب از خیلی چیزها ای وارداتی کشورهای دیگر گذشتند.

صفوی با اشاره به گفتمان رهبر انقلاب در جمع نخبگان افزود: مخترع ایرانی امروز اختراعات دارد ولی توان تولید ندارند و اختراعات خود را درکشورها ی دیگر ارائه می دهند.

امام جمعه  فومن با بیان اینکه خداوند به کشور ایران همه چیز داده و این در حالی است که کشوری مثل افغانستان هیچ چیز ندارند جز زمینهایی برای کشت خشخاش که عامل فساد جهانیان و جوانان شده است ولی با این اندک امکانات بزرگترین تولید کنندگان و ثروت اندوزان بودند..

وی دریا و کوههای ایران و مزارع ایران را با بهترین برداشتها نام برد و گفت: ما بترین گندم و برنج را داریم.

صفوی به واردات برنج با این حجم انبوه  و انباشت اشاره و افزود: کشاورز امروز رمقی برای کار ندارد و بسیاری از مزارع ما از کار افتاده است.

حجت الاسلام صفوی به کشاورزی در گذشته اشاره و افزود: در ان روزها کشاورز علاوه بر کشاورزی و تولید برنج به  کار هایی چون نوغانداری و گاوداری و باغداری و پرورش گوسفند و  …  نیز   داشتند .

ایشان با اشاره به اینکه  متاسفانه  توزیع ثروت  در کشور نا عادلانه است گفت: دولت مردان  هم به تولید اهمیت نداده و تولید را نابود کردند و امکانات کمتر در اختیار کشاورز و تولیدات به خط صفر  و زیر خط صفر رسید.

صفوی با اشاره به اینکه  انهایی که  اقتصادی کشور و انهایی که بانک و ثروت در دستشان بود به ما خیانت کردند  گفت:  ما هر روز شاهد خبر تازه تر ازخروج پولها  از طرف یک مسئول اقتصادی و بخش خصوصی در کشور هستیم.

وی  با تاکید بر اینکه ما کشوری با شهدا و جانبازان  و بیش از ۲۰۰ هزار شهید  دادیم و جایز نیست مسئولان نظام اینگونه ظلم کنند و میدانی را برای خود ازاد ببینند و هر دخل و تصرفی در بیت المال مسلمین داشته باشند..

امام جمعه فومن  این حرکت را ضربه ای برای کشور خواند و گفت: اگر توزیع عادلانه داشته باشیم انقدر خداوند برای  ما معادن و امکانات داده که می تواند مشکلات اقتصادی حل شود.

 

صفوی به  مشکلات اقتصادی ، بیکار جوانان و  نبود بازار کاراشاره و افزود: وقتی دریک شهر کوچکی مثل فومن  دو شهرک صنعتی  ما  تعطیل باشد و جوانان بیکار و هر مسئولی بیاید وعده دروغین و قول بازگشایی این کارخانه ها را بدهند چه انتظاری داریم که مردم بازار عادی داشته باشد.

ایشان تصریح کرد؛امروز  تولید داخلی را به ما  مردم نمی دهند و  این در حال است که کشورهایی که با صنایع دستی، گردشگری،صادرات گل و … را دارند  پیشرفتهای اقتصادی داشتندو  مردم شهرهای شمالی می توانند با تقویت مشکلات اقتصادی را حل کنند .

وی حل مشکلات تولیدی کشور را راهکار حل مشکلات اقتصادی مردم ایران دانست و امیدوار شد تا با درایت دولمردان این مشکل بر طرف شود و ما مردمانی شاداب داشته باشیم.

photo_2017-10-25_19-47-58