به گزارش صفیر گیلان؛استان گیلان یکی از زیباترین استان های کشور است که سالیانه میلیون ها گردشگربه انجا سفر می کنند. استان گیلان بخاطر داشتن دریا و کوه و آب هوای فوق العاده همیشه جزو اولین انتخاب برای سفر است. ما در سایت نازشو تصمیم گرفتیم که شما دوستان عزیز را با ۱۰ تا از مکان […]

به گزارش صفیر گیلان؛استان گیلان یکی از زیباترین استان های کشور است که سالیانه میلیون ها گردشگربه انجا سفر می کنند. استان گیلان بخاطر داشتن دریا و کوه و آب هوای فوق العاده همیشه جزو اولین انتخاب برای سفر است. ما در سایت نازشو تصمیم گرفتیم که شما دوستان عزیز را با ۱۰ تا از مکان فوق العاده دیدنی استان گیلان آشنا کنیم. که وقتی به این استان آمدید حتما به این مکان ها سر بزنید. در ادامه با این مکان های دیدنی گیلان آشنا می شویم.

۱- بازار رشت

مکان های دیدنی گیلان

از مرکز استان شروع می کنیم، و یکی از جذاب ترین مکان های مرکز شهر استان گیلان بازار رشتهست که واقعان یکی از زیباترین بازار های ایران است. در این بازار سنتی محصولات کشاورزی روستاییان و انواع محصولات دیگر عرضه می شود. و شما می توانید از این مکان سوغاتی های بسیار عالی برای بستگان خود تهیه کنید. از دیگر جذابیت های این بازار ترفند فروشندگان برای فروش محصول خود است، در این بازار فروشندگان با اضافه کردن صفاتی جالب به محصول خود و داد زدن آن سعی در جذب مشتری دارند که همین کار باعث شده این بازار محیط بسیار شادی داشته باشد. این بازار ویژگی های دیگر هم دارد که ما آن ها را در اینجا بیان نمی کنیم تا خودتان بروید و از این بازار دیدن فرمایید.

۲- موزه میراث روستایی گیلان

مکان های دیدنی گیلان

یه مجموع فوق العاده که از خانه های قدیمی و صنایع دستی و … چیز های دیگر تشکیل شده است. این مجموع  کیلومتر ۱۸ جاده رشت به تهران قرار گرفته شده است. از جذابیت این مکان می توانند به مراسم لافند بازی ، موسیقی سنتی گیلان،کشتی محلی و پخت نان های محلی و…..نام برد. و در اخر هم باید بگم اگر به گیلان امدید حتمان به موزه میراث روستایی گیلان سر بزنید این مجموع در حال حاضر در روزهای پنجشنبه و جمعه و اعیاد هر هفته از ساعت ۱۰ الی ۱۸ برای دیدار عموم گشوده است.

۳-  بلوار ساحلی بندر انزلی

مکان های دیدنی گیلان

بندر انزلی یکی از شهر های فوق العاده زیبای استان گیلان که همه سال مسافران زیاد به انجا سفر می کنند. انزلی یک شهر پر از جاذبه های گردشگری است. ما در این مطلب یکی از زیباترین مکان های انزلی را به شما معرفی می کنیم. و آن هم بوستان بلوار ساحلی بندر انزلی است یکه محیط فوق العاده زیبا است اگر برای اولین بار به آنجا بروید متوجه شباهت عجیب این مکان به اروپا می شوید بلوار ساحلی انزلی معماری بسیار شبیه به اروپا دارد. و در اطراف این محل پر از رستوران های محلی و مدرن و کافه های بسیار که طول مسیر با آن ها برخورد می کنید. این محل یکی از بهترین انتخاب های شما برای عید نوروز ۹۶ می تواند باشد.

۴- آبشار میلاش رودسر

مکان های دیدنی گیلان

یکی از بهترین آبشار های گیلان را می توان میلاش رودسر نامید. این آبشار در یک کلام فوق العاده است. ارتفاع آبشار میلاش رودسر ۲۵ متر است. از دیگر جاذبه های این محل می توان وجود درختان زیبا و ……نام برد. این آبشار در  ۳۰ کیلومتری رحیم آباد واقع شده و از روستاهای دهستان اشکور سفلی است.

۱۰ تا از بهترین مکان های دیدنی گیلان برای گردش در نوروز ۹۶

۵- جواهردشت رودسر

مکان های دیدنی گیلان

یکی از دیگر از جاذبه های گردشگری رودسر جواهردشت است این منطقه ییلاقی بوده  و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریاچه خزر قرار دارد، از جذابیت های این مکان آب هوای فوق العاده این منطقه است و تپه های بسیار زیبایی که شاید تا بحال ندیده باشید. اگه به سفر امدید که به آرامش برسید این مکان یکی از بهترین انتخاب های شما می تواند باشد.

۶- قلعه گردن رودسر

مکان های دیدنی گیلان

اگر اهل سفر به گیلان باشید به احتمال زیاد به قلعه رودخان رفته اید اما قلعه رودخان تنها قلعه در گیلان نیست و گیلان چندین قلعه زیبا دارد که یکی از آن قلعه گردن شهر رودسر است. این قلعه در بخش رحیم آباد رودسر و در روستای به نام تول لات قرار گرفته شده است.از جذابیت های این مکان می توان به مناظر نابش اشاره کرد که واقعان زیبا است. اگر به رودسر گیلان رفتید حتمان حتمان به این منتطقه سربزنید.

۷- تپه مارلیک

مکان های دیدنی گیلان

می رسیم به شهر رودبار و یکی از جذاب ترین مناطق این شهر تپه مارلیک است که شاید همه شما اسمش را شنیده باشید و شاید هم کمتر کسی به آنجا سفر کرده باشد. اما حتمان به این منطقه در سر بزنید. از جذابیت های این منطقه می توان به باغ های زیتون و زمین های کشاورزی که در اطراف این تپه قرار دارند اشاره کرد. که زیبایی خاصی به این تپه داده است. تپه مارلیک در دره گوهررود در جوار شهرستان رودبار قراردارد. اگر به مناطق تاریخی علاقه مند هستید حتمان به تپه مارلیک سر بزنید.

۱۰ تا از بهترین مکان های دیدنی گیلان برای گردش در نوروز ۹۶

۸- منطقه ییلاقی داماش

مکان های دیدنی گیلان

حتمان شما اسم تیم فوتبال داماش گیلان را شنیده اید. اسم داماش برگفته شده از همین منطقه است. یک روستایی فوق العاد زیبا است، از جذابیت های این منطقه می توان به چشمه های آب معدنی داماش و گل های فوق العاده ای که فقط در این منطقه رشد می کنند نام برد. برای رفتن به این منطقه شما می توانید از مسیر جاده اصلی رشت به تهران در میانه شهر لوشان در سمت راست و به سمت کوهستان باید وارد جاده جیرنده شد. و بعد از ۳۵ کیلو متر به شهر جیرنده می رسید که داماش در آنجا قرار دارد.

۹- چشمه آب گرم ماستخور

مکان های دیدنی گیلان

از دیگر مکان های دیدنی گیلان می توان به چشمه آب گرم ماستخور اشاره کرد، این جشمه ی زیبا در شهر رودبار قرار دارد. و اگر به دنبال چشمه آب گرم می گردیید می توانید به آنجا بروید. چشمه آب گرم ماستخور در پنج کیلومتری شهر رودبار و در جبهه غربی سد منجیل قرار دارد. اگر در پیدا کردن این چشمه به مشکل برخورید می توانید با راهنمایی از اهالی آن منطقه به راحتی به انجا بروید.

۱۰- کوربار ماسوله

مکان های دیدنی گیلان

شاید کمتر کسی باشد که به گیلان آمده باشد و به ماسوله نرفته باشد، شهر ماسوله بخاطر معماری بسیار زیبایش مورد توجه بسیار از مردم ایران و جهان است. اما در این بین ییلاق کوربار که در نزدیکشهرک تاریخی ماسوله به فراموشی سپرده شده است و اصلان بیشتر مسافران از این منتطقه زیبا خبر ندارند که بخواهند به آنجا بروند. این منطقه در بین کوه های زیبا قرار گرفته شده است و شما برای رفتن به انجا باید چند ساعتی را کوهپیمایی کنید. پس برای رفتن به آنجا حتمان لباس و کفش مناسب با خود همراه داشته باشید. مسیر کوهپیمایی انقدر زیبا است که شاید اصلان متوجه گذشت زمان نشوید.

ما در این مطلب از سایت نازشو سعی کردیم مناطق گردشگری از گیلان  را به شما معرفی کنیم، که شاید شما کمتر با آن آشنا بوده اید. همانطور که شما می دانید مکان های دیدنی گیلان بسیار زیاد است ولی بیشتر کسانی که به گیلان سفر می کنند به چند جای خاص مثل قلعه رودخان و شهرک تاریخی ماسوله و منطقه آزاد انزلی سر میزن و نمی دانند که گیلان جاهای بسیار دیدنی دیگر هم دارد. امیدوار هستیم که با خواند این مطلب حتمان وقتی به گیلان آمدید به این مناطق سر بزنید و از سفر نوروزی خود لذت کافی را ببرید.