به گزارش صفیر گیلان؛دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، میزان سختی آب در استان گیلان را بیشتر از حد استاندارد عنوان کرد و تصریح کرد: میزان سختی آب در منابع آب زیر زمینی در برخی مناطق جلگه ای گیلان، بیش از حد مجاز است. رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه […]

 به گزارش صفیر گیلان؛دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، میزان سختی آب در استان گیلان را بیشتر از حد استاندارد عنوان کرد و تصریح کرد: میزان سختی آب در منابع آب زیر زمینی در برخی مناطق جلگه ای گیلان، بیش از حد مجاز است. رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه آموزش، مهم‌ترین ابزار برای معرفی اهمیت پدافند غیرعامل است ، اظهار داشت: وجود امکانات مناسب برای تشخیص به موقع تهدیدات پدافندی از جمله مهم‌ترین نیازهای این حوزه است.

دکتر یوسف‌زاده چابک، شناسایی تب کنگو و آنفولانزای مرغی و همچنین پیشگیری از شیوع آن را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل دانست و افزود: اجرای نظام مراقبت سندرومیک توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل است که از شیوع بیماری‌های میکروبی به سرعت جلوگیری می‌کند. وی با بیان اینکه فاضلاب بیمارستان و پسماندهای بیمارستانی از جمله تهدیدات زیستی محسوب می شوند، یادآور شد: در حال حاضر بیمارستان‌های استان گیلان مجهز به تصفیه‌خانه هستند.

دکتر محمدعباسی کاکرودی- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، در خصوص وضعیت و کیفیت آب آشامیدنی شهر رشت اظهار داشت: برابر بررسی های انجام شده، نمونه­ برداری و سوابق آزمایشات کنترل کیفی آب آشامیدنی که توسط بازرسان بهداشتی دانشگاه و آزمایشگاه مرجع استان صورت می­ گیرد، کیفیت آب آشامیدنی شهر رشت از نظر پارامترهای مورد سنجش جهت کنترل کیفی آب مطلوب می ­باشد .

معاون بهداشتی دانشگاه، با بیان این که سختی آب عموماً به وجود املاح کلسیم و منیزیم آب مربوط است که در اثر حرارت و جوشاندن آب، این املاح اندکی ته نشین می­ شوند، خاطرنشان کرد: مقبولیت آب از نظر طعم و ذایقه در افراد مختلف متفاوت است و وجود آن برای سلامتی انسان مضر نیست.