به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حسین اسماعیل پور عصر روز گذشته در همایش اصناف و انتخابات در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن که با حضور اصناف برگزار شدگفت:ما در بحث صنعت ،معدن و تجارت یک آشفتگی داریم. فرماندار فومن  در این همایش ضمن تبریک عید بزرگ مبعث و ماه رجب که ماه آماده […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حسین اسماعیل پور عصر روز گذشته در همایش اصناف و انتخابات در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن که با حضور اصناف برگزار شدگفت:ما در بحث صنعت ،معدن و تجارت یک آشفتگی داریم.

فرماندار فومن  در این همایش ضمن تبریک عید بزرگ مبعث و ماه رجب که ماه آماده سازی برای ماه دیگر است گفت: تلاش کنیم در سایه لطف خداوند به اخلاق و ایمان واقعی  و باور قلبی به اعتقادات دست پیدا کنیم.

اسماعیل پور با اشاره به آشفتگی  در حوزه صنعت،معدن و تجارت  گفت: تمام تلاش دولت در این سه ساله اندی این بوده که این حوزه  را به سرانجام برساند.

فرماندار فومن تاکید کرد ما دراین حوزه  نه نیاز خود را به خوبی  می دانیم و نه تولیدات خود را به خوبی می شناسیم و نه رابطه نیاز و تولید را در جایی  ارزیابی کردیم.

ایشان با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته در حوزه صنعت اول بازار مصرف رامی شناسند و می سنجند و بعد تحقیق و وارد عرصه تولید می شوندگفت:ما قبل از اینکه بازار خود را بشناسیم شرکت تولیدی می زنیم و نتیجه آن بعد از مدتی تجمع کارگران جلوی فرمانداریهاست.

اسماعیل پور  به مشکلات حوزه تولید،توزیع و تجارت اشاره و افزود:امروز تجارت در دنیا الکترونیکی است ولی ما هنوز در این شهر تجارت سنتی و ابا و اجدادی داریم.

وی تجارت موفق را حاصل اخلاق  خواند و گفت: اخلاق مداری و احترام باید در حوزه اصناف پررنگ باشد تا مسافرانوگردشگران در این شهر ماندگار باشند.

وی از حضور بیش از هزاران نفر مسافر در ایام نوروز در این شهر خبر داد وگفت:ما ۳۱۵ هزار نفر اقامت داشتیم که از این تعدادبرخی کاسبان سود بیشتر و برخی نتوانستند بهره مند شوند و این بهرمند نشدن بر می گرددبه ضعف نظام توزیع  و ….

فرماندار فومن فرهنگ مصرف را با بحران و چالش مواجه خواند و گفت: تولید ۱۰۰۰ تن زباله در این شهر کوچک و مذهبی ومقید غیر قابل تحمل است .

اسماعیل پور با اشاره به اینکه نظام تولید و توزیع و مصرف با نابسامانی مواجه است اظهار کرد؛ تمام تلاش دولت کاهش این نابسامانی و رساندن به حداقل ها و حالت پایدار است.

وی دولت تدبیر و امید را در به ثبات رساندن مالی و ارز موفق خواند و افزود: اسرار دولت محکم کردن بنیان اقتصادی است.

ایشان اقتصاد فومن را اقتصاد مبتنی بر گردشگری خواند و گفت:با ید برای وارد شدن در تجارت و تولید همه تلاش کنیم و برنامه مدون و طرح مزالعاتی داشته تا فومن به جایگاه اصلی خود برسانیم.

ایشان به چهار بانده کردن مسیر ماسوله و قلعه  رودخان اشاره وافزود:برای رسیدن به درامد اقتصادی  پایدار  در شهر فومن باید شاه راهها گسترش پیدا کند و پایداری صنایع تبدیلی و تقویت صنعت گردشگری  و رساندن به یک اقتصاد پایدار  همراه با فرهنگ دینی و مذهبی این شهر را نیازمندیم. .