به گزارش صفیر گیلان ، جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک به ریاست فرماندار شفت و با حضور مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ، پست ، فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان و نمایندگان اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل و رایتل ظهر امروز در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد.  فرماندار شفت با اشاره […]

به گزارش صفیر گیلان ، جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک به ریاست فرماندار شفت و با حضور مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ، پست ، فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان و نمایندگان اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل و رایتل ظهر امروز در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد.

 فرماندار شفت با اشاره به اینکه برخورداری از فناوری های نوین ارتباطی با وجود جغرافیای روستایی و مناطق کوهستانی این شهرستان یک مطالبه به حق مردمی است ولی مشکلات این حوزه در شهرستان زیاد است  افزود : این نشست به منطور بررسی مشکلات ارتباطی در شهرستان شفت به ویژه در روستاها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پس از سفر دکتر واعظی وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به شفت مصوبات خوبی به تصویب رسید که بخشی از آن اجرایی شد افزود : تبدیل برخی دکل های BTS نسل دوم به نسل سوم (۳G) و افزایش سایت های اینترنت پرسرعت در این شهرستان از مهترین اقدامات انجام شده در ماه های گذشته محسوب می شود ولی این اقدامات کافی نیست.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه مشکل آنتن دهی تلفن همراه در برخی از روستاهای این شهرستان همچنان وجود دارد افزود : مشکلات ارتباطی مردم در منطقه گردشکری امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق باید با تلاش بیشتری پیگیری شود.

ایشان در ادامه  با بیان اینکه راه اندازی و توسعه  سایت های نسل ۳ و نسل ۴ در شهرهای شفت و احمدسرگوراب و روستاهای لیشاوندان ، نصیرمحله و امام زاده اسحاق اکنون محقق شده است تصریح کرد : بهبود وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای لاسک ، چناررودخان ، لیفکوه ، گیشم ، کیش خاله و لیفکوخندان بایستی با اهتمام بیشتری رفع مشکل گردد.

محسنی به مشکل آنتن دهی روستاهای بخش مرکزی شفت نیز اشاره و اظهار کرد : روستاهای شالده ، مردخه ، لاقان ، بداب ، خطیبان و خمیران با وجود نزدیکی به نقاط شهری دچار ضعف آنتن دهی می باشند .

محسنی با اشاره به اینکه در برخی مناطق شفت علارغم تلاشهای فراوان مشکلات انتن دهی است  و مسافران گاهی گله مند هستندگفت:بخاطر برخی مسائل برخی از این گزاراشات و کمبودها در شهرستان در خبرها بزرگنمایی می شود .

وی نگاه متوازن دولت به شهر و روستا را یکی از شاخصه های دولت دکتر روحانی برشمرد و گفت:اقدامات خدمات دهی در حوزه الکترونیک انجام شده ولی اگر بازدید میدانی شود خلاء وجود دارد.

فرماندار شفت  با توجه به اظهارات مشاور مدیر منطقه و مجری ارتباطات سیار مخابرات گیلان مبنی بر تخصیص ۱۲ سایت جدید همراه اول تا پایان سال جاری در شهرستان شفت مدیریت شهرستان آمادگی لازم را دارد تا پس از جانمایی نصب دکل ها تمهید مقدمات لازم را فراهم آورد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه کارگروه بررسی مشکلات ارتباطی و نحوه خدمات به مشترکان باید با محوریت اداره مخابرات این شهرستان و با حضور مدیران ذیربط تشکیل گردد افزود : به بخشداران و دهیاران دستور داده شده است برای توسعه زیرساخت های ارتباطی با دستگاه های ذیربط و اپراتور های تلفن همراه همکاری ویژه داشته باشند .

وی از ثبت  ۲۹ دفتر ICT روستایی در شفت خبر دادو  افزود : هماهنگی های لازم برای  فعالیت ۶ دفتر غیر فعال ICT  در این شهرستان انجام شده است که در صورت عدم فعالیت پس از فراخوانی به متقاضیان جدید واگذار خواهد شد.