صفیر گیلان؛پاکاری گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره «ایثار اجتماعی» را در استان برگزار خواهیم کرد تا فرهنگ ایثار اجتماعی را با فرهنگ ایثار و شهادت پیوند بزنیم.   عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان روز دوشنبه، ۲۵ تیر در آیین تجلیل از بانوان نخبه شاهد و ایثارگر در توسعه سبک […]

صفیر گیلان؛پاکاری گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره «ایثار اجتماعی» را در استان برگزار خواهیم کرد تا فرهنگ ایثار اجتماعی را با فرهنگ ایثار و شهادت پیوند بزنیم.
برگزاری نخستین جشنواره «ایثار اجتماعی» در گیلان

 

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان روز دوشنبه، ۲۵ تیر در آیین تجلیل از بانوان نخبه شاهد و ایثارگر در توسعه سبک زندگی ایرانی – اسلامی که در مجتمع شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: بانوان نخبه شاهد و ایثارگر استان سرآمدان جامعه در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، حوزوی و قرآنی هستند.
وی با اشاره به نقش آفرینی شیرزنان ایثارگر گیلانی در کسوت مادران و همسران شهدا، افزود: مادران و همسران شهدا و ایثارگران همواره نقش اساسی در دوران پرافتخار تاریخ انقلاب ایفا کردند. کسانی که امروز در این جمع حضور دارند، در واقع حاصل پرورش و تربیت این مادران و همسران هستند که چنین الگوهای برتری را تحویل جامعه دادند تا علاوه بر اینکه رهرو شهدا و حافظ اصول و ارزش های انقلاب هستند، در عرصه های مختلف جامعه منشا اثر و خدمتند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ادامه داد: بانوان نخبه شاهد و ایثارگر تفکر شهدا را الگوی راه و مسیر زندگی خودشان قرار داده اند و امروزه با سبک زندگی ایرانی – اسلامی برای ساختن جامعه ای آرمانی با روحیه ایثار و کمک به هم نوع، به سوی تعالی و رشد جامعه اسلامی و توسعه همه جانبه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت می کنند.
پاکاری، تقویت ایمان و اخلاق را لازمه تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: بخش قابل توجهی از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران را قشر بانوان تشکیل می دهند لذا ایجاب می کند ما برای این گروه از جامعه برنامه های خاص و شاخصی را متناسب با شرایطشان دنبال کنیم.
این مقام مسئول، تقویت مراکز مشاوره را یکی از اولویت های بنیاد شهید طی سال های اخیر دانست و متذکر شد: امیدواریم با تقویت این مراکز خدمات موثرتری را برای این قشر از جامعه هدف داشته باشیم. همچنین در حوزه هدایت تحصیلی و تحصیلات تکمیلی اهتمام ویژه ای داریم تا به صورت مدون و نهادینه تر عمل کنیم لذا در نظر داریم با برگزاری دوره های لازم برای این امر و به کارگیری مشاوران با تجربه و کارآمد به فرزندان شاهد و ایثارگر جهت ارتقای تحصیلی کمک کنیم.
پاکاری، با بیان اینکه حدود ۶ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی داریم، عنوان کرد: از این تعداد، ۲۳ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و ۷ درصد در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند که مایه مباهات است.
وی با تاکید بر اینکه از بانوان نخبه شاهد و ایثارگر در تشکل های ایثارگری استفاده خواهیم کرد، گفت: تشکل های ایثارگری ظرفیت های بالقوه ای دارد که باید از این ظرفیت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم. همچنین در زمینه اجرای طرح های فرهنگی، اجتماعی و تخصصی از جمله برگزاری جشنواره های علمی و فرهنگی، طرح پایش سلامت والدین شهدا و… نیز می توانیم از ظرفیت تشکل ها بهره بگیریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، با اشاره به برگزاری جشنواره «نامه ای به یک شهید»، اضافه کرد: در حوزه فعالیت های قرآنی نیز طی سه سال اخیر دارای رشد کمی و کیفی بودیم و فعالان قرآنی شاهد و ایثارگر ما از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در سال ۹۵ به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده اند. همچنین برای نخستین بار رتبه سوم کشوری را در مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر کسب کردیم.
پاکاری، با بیان اینکه بسیاری از بانوان نخبه ما جزو کارآفرینان برتر در حوزه های کشاورزی و صنعتی هستند، اظهار کرد: این کارآفرینان به اقتصاد جامعه کمک می کنند و لذا از مصادیق عملی موفقیت در حوزه ایثارگری هستند. باید این مصادیق را به جامعه بشناسانیم تا جامعه ما همواره ایثارگران را به عنوان الگویی صحیح و کامل بداند که ایثارگری آنان ادامه دارد و فقط مختص دفاع مقدس نیست، بلکه در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و ورزشی و… درخشان هستند.
این مقام مسئول، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار در استان گیلان در سال گذشته و همزمان با روز بزرگداشت شهدا، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از پیشتازان ایثار اجتماعی تقدیر کردیم لذا امسال برای نخستین بار جشنواره «ایثار اجتماعی» را در استان برگزار خواهیم کرد تا فرهنگ ایثار اجتماعی را با فرهنگ ایثار و شهادت پیوند بزنیم.
مدیرکل بنیاد گیلان ادامه داد: امروزه ایثار اجتماعی می تواند یکی از مولفه های اصلی رشد و تعالی جامعه باشد و همه اقشار جامعه به این فرهنگ نیاز دارند، زیرا به رفع مشکلات کمک می کند و نوعی از ایثار است که نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.
وی با بیان اینکه مقوله ایثار تنها مختص میادین رزم و دفاع نیست، متذکر شد: هر کسی در هر زمان و مکانی می تواند منشا ایثار باشد و منافع دیگران را بر منافع شخصی ترجیح دهد.
پاکاری، تالیف کتب، تولید نماهنگ و نرم افزارهای چندرسانه ای و برگزاری نمایشگاه های موضوعی از اسناد و آثار طبقه بندی شده شهدا در زمینه های مختلف از جمله ازدواج، عفاف و حجاب، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و… را از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری مرتبط با مقوله ایثار و شهادت دانست و یادآور شد: فراگیری برنامه ها و مشارکت تشکل های ایثارگری دو رویکرد بنیاد شهید در اجرای برنامه هاست.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران گیلان، از برگزاری ویژه برنامه های سالروز ورود آزادگان به میهن و یادواره شهدای منا خبر داد و تصریح کرد: امسال بنا داریم دومین دوره طرح مدرسه خلاقیت و ایده پردازی را ویژه دانش آموزان دختر مدارس شاهد برگزار کنیم. این طرح به کشف استعدادهای برتر کمک می کند.
“انتهای پیام”