به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر نجفی در این نشست با تأکید به لزوم توجه حوزه مسائل اقتصادی اشتغال‌زا؛ خاطر نشان کرد : در این زمینه هر چه کار شود حمایت می کینم. نماینده عالی دولت در استان گیلان تأکید کرد : همه اقدامات شما بایستی در راستای تولید و اشتغال باشد. وی استان […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر نجفی در این نشست با تأکید به لزوم توجه حوزه مسائل اقتصادی اشتغال‌زا؛ خاطر نشان کرد : در این زمینه هر چه کار شود حمایت می کینم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تأکید کرد : همه اقدامات شما بایستی در راستای تولید و اشتغال باشد.

وی استان گیلان را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی یک استان پیشتاز عنوان کرد و اظهار داشت: باید در این زمینه با اقتدار جلو برویم، هرچند برخی‌ها ممکن است خوششان نیاید.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گیلان با بیان اینکه در دولت یازدهم  نرخ بیکاری گیلان از ۱۵.۶ به ۱۱.۳ رسید و در کمتر استانی از کشور به این میزان نرخ بیکاری کاهش یافته است گفت : توفیقات دولت در است گیلان بایستی تا رسیدن به نرخ تک رقمی ادامه پیدا کند و این یکی از برنامه‌ای اصلی ما است.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش درخصوص اقدامات مثبت بانک کشاورزی استان در حمایت از تولید و اشتغال خاطر نشان کرد : باید تلاش کنیم ظرفیت‌های ما در حوزه تولید برنج، چای، عسل دام پروری و سایر حوزه هایی  که آمیخته با زیبایی‌ها و طبیعت استان گیلان است تقویت شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه آسفالت راه‌های شهری و روستایی در استان گیلان انجام شده است خاطرنشان کرد: همه موارد تنها به وجود بودجه و اختصاص اعتبار مربوط نیست بلکه باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مختلف وتبصره های قانونی به خوبی  بهره گرفته شود.

استاندار گیلان به برخی الزامات و اقدامات لازم در حوزه راهداری اشاره کرد و گفت : استان گیلان درخصوص مجتمع‌های خدماتی رفاهی عقب مانده و نیاز است بهتر عمل شود.

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمانان جهان و اشاره به سالروز واقعه دردناک زلزله رودبار که در تاریخ ۲۱ خرداد ۶۹ رخ داد گفت :   تلخی این واقعه هیچ گاه فراموش نمی شود .

وی گفت : در مجموع تلاش کشور و استان در بازسازی زلزله موفق‌ بود اما همه باید تلاش کنند تا شهرستان رودبار توسعه بیشتری یابد.

استاندار گیلان همچنین  با بیان اینکه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی وظیفه ذاتی ما است، خاطر نشان کرد : شایسته است با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس پیام خود را به روشنی به تمام جهان ارسال کنیم.