به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛مصطفی مستور خالق اثر “روی ماه خدا را ببوس” در حاشیه نمایشگاه کتاب استان گیلان در رشت  در کنار دوستداران کتاب و علاقمندان به اثرهای خود نشست به گزارش صفیر گیلان؛نشست صمیمی دوستداران کتاب با  مصطفی مستور داستان نویس ،پژوهشگر، مترجم  و برنده جایزه جشنواره قلم زرین در محل نمایشگاه‌ بین […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛مصطفی مستور خالق اثر “روی ماه خدا را ببوس” در حاشیه نمایشگاه کتاب استان گیلان در رشت  در کنار دوستداران کتاب و علاقمندان به اثرهای خود نشست

به گزارش صفیر گیلان؛نشست صمیمی دوستداران کتاب با  مصطفی مستور داستان نویس ،پژوهشگر، مترجم  و برنده جایزه جشنواره قلم زرین در محل نمایشگاه‌ بین المللی کتاب گیلان برگزار شد  .

از حضور اندیشمندان صرفاً برای زینت‌بخشی به مجالس و پیشبرد اهداف عالیه در جامعه نباید بهره برد

هادی نوری در این نشست  ضمن  معرفی و تقدیر از آثار “مصطفی مستور”  اظهار داشت: در جوامعی که به‌سمت پویایی در حال حرکت هستند رسالت حقیقی اهالی فرهنگ و اندیشه آن تولید فکر و اندیشه است.

نوری شناخت چالش های جامعه رامهمترین رویکرد صاحبان فکر و اندیشه  خواند و گفت:صاحبان فکر و اندیشه با این شناخت راه حلی مناسب ارائه می دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان ابراز داشت: چالش‌ها نقطه آغاز شکل‌گیری تمدن‌ها هستند اما هر چالشی به خلق تمدن نمی‌انجامد بلکه جامعه‌ای که خواهان تمدن است باید به افراد خلاق بیشتر بها بدهد تا جامعه به سمت تمدن نو پیش رود.

نوری منبع شکل‌گیری تمام خلاقیت‌ها را  تفکر متعالی خواند و گفت:  اندیشمندان با تولید فکر به جامعه ارزش داده و از معضلات رهایی می‌بخشند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان متفکران را  ضامن شکل گیری وبقاع جامعه خواند و اظهار کرد؛ با شناساندن و معرفی این افراد اهمیت وجود آنان برای همگان ملموس‌تر می‌شود.

نوری خاطرنشان کرد: کتاب بی‌نظیر «روی ماه خدا را ببوس» که از جمله آثار برجسته و دلنشین استاد مصطفی مستور است برای اهل کتاب همواره اثری فراموش‌نشدنی و خاطره‌انگیز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه از حضور اندیشمندان صرفاً برای زینت‌بخشی به مجالس و پیشبرد اهداف عالیه در جامعه نباید بهره برد  گفت: باید آنان را در سیاست‌گذاری‌های کلان جامعه دخیل کرد.

مستور؛اولین بار است در یک برنامه فرهنگی در رشت حاضر می شوم

مصطفی مستور، نویسنده و پژوهشگر برجسته کشور نیز در این نشست صمیمانه با ابراز خوشحالی از نخستین حضور خود در رشت و استان گیلان ابراز داشت: اولین بار است در یک برنامه فرهنگی در رشت حاضر می شوم.

نویسنده برجسته کشور تصریح کرد: عمیق ترین حرف ها حرف هایی است که نمی توان آنها را به کلمه تبدیل کرد و قطعا در بین خوانندگان افرادی وجود دارند که می توانند مانند نویسندگان تجربیات خود را به تحریر دربیاورند.

نویسنده کتاب «روح ماه خدا را ببوس» افزود: آدم‌ها با هر دین و مذهبی و با همه اختلافات، در چیزهایی مشترکند. همه عاشق می‌شویم، غمگین می‌شویم، بیمار می‌شویم، می‌ترسیم، گاهی احساس تنهایی می‌کنیم و… .

این‌ها چیزهایی است که بین آدم ۳۰۰ سال پیش و آدم ۲۰۰ سال بعد مشترک است و نویسنده‌ای هوشمند است که به این چیزها می‌پردازد.

مستور با بیان این‌که توضیح درباره کار نویسندگی شاید کمی سخت باشد اظهار کرد: سلینجر جمله‌ای دارد درباره رمان‌های خوب. می‌گوید رمان خوب چیزی است که وقتی می‌خوانی دوست داری تلفن را برداری و زنگ بزنی به نویسنده‌اش ولی به نظر من داستان خوب آن است که وقتی آن را خواندید دوست داشته باشید تلفن را بردارید و به شخصیت‌های داستان زنگ بزنید.

شخصت‌های داستان از خود نویسنده‌ها جذاب‌تر هستند. با همه این‌ها سعی می‌کنم گزارشی از کار کسالت‌آور آدم‌های غیرجذاب ارائه بدهم.

مستور تاکید کرد: اگر نویسنده بتواند روحیه پرسش گری را در ذهن مخاطب برجسته کند مهمترین کار را انجام داده است.

در ادامه نشست مصطفی مستور به پرسش های اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در این نشست پاسخ داد.

گزارش تصویری ؛زلیخا صفری راسته کناری

photo_2017-12-12_01-21-35photo_2017-12-12_01-19-35photo_2017-12-12_01-19-25 photo_2017-12-12_01-19-18photo_2017-12-12_01-19-02 photo_2017-12-12_01-18-50 photo_2017-12-12_01-18-42 photo_2017-12-12_01-19-52 photo_2017-12-12_01-18-33 photo_2017-12-12_01-19-10