صفیر گیلان؛در این نشست مهندس نیکدار، رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور طی سخنانی گفت: آئین نامه اجرایی جدید مربوط به نحوه تاسیس، فعالیت و نظارت و… مربوط به مراکز اسقاط در آینده ای نزدیک ابلاغ خواهد شد. این مقام مسئول سپس افزود: ۲۱۴ مرکز فعال اسقاط خودرو در سطح کشور وجود دارد […]

صفیر گیلان؛در این نشست مهندس نیکدار، رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور طی سخنانی گفت: آئین نامه اجرایی جدید مربوط به نحوه تاسیس، فعالیت و نظارت و… مربوط به مراکز اسقاط در آینده ای نزدیک ابلاغ خواهد شد.
این مقام مسئول سپس افزود: ۲۱۴ مرکز فعال اسقاط خودرو در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد ۵ مرکز در استان گیلان مشغول فعالیت می باشند.
رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر حدود ۱ میلیون و ۳۰۰هزار خودروی فرسوده در سطح کشور وجود دارد که نیاز به اسقاط دارند و مطابق پیگیریهای صورت پذیرفته در نظر است این امر ظرف مدت ۴سال اجرایی گردد.که در صورت اجرایی نشدن اسقاط آمار ذکر شده، این رقم در سال۱۴۰۰ به دو برابر افزایش خواهد یافت.
مهندس نیکدار درادامه خاطر نشان نمود: با توجه به اینکه اسقاط خودروهای فرسوده در کشور وابستگی مستقیم به واردات خودروهای خارجی به کشور دارد، لذا در صورتی که در واردات خودروها به کشور محدودیت ایجاد شود، تعداد اسقاط خودروهای فرسوده کاهش می یابد.
رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه افزود: با توجه به روند کنونی ممنوعیت واردات خودروهای خارجی به کشور، باید منتظر باشیم که تعداد اسقاط خودروهای فرسوده در کشور به حداقل ممکن برسد.
مرادی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان نیز در این نشست طی سخنانی گفت: طی سالهای ۹۴ و ۹۵ تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع خودروهای فرسوده در ۵ مرکز فعال اسقاط خودروی استان، از رده خارج شدند.
گفتنی است در ادامه این نشست مدیران مراکز اسقاط خودرو در استان گیلان ضمن بیان مشکلات موجود به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در خصوص موارد مطرح شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت.