به گزارش صفیر گیلان، صبح امروز کارگاهی آموزشی در زمینه تکنیک های خبرنویسی در سالن اجتماعات ساختمان شهید انصاری سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید.  در این کارگاه آموزشی که مختص رابطین واحد روابط عمومی ادارات صنعت، معدن و تجارتِ شهرستان های مختلف گیلان بود، نمایندگان شانزده شهرستان این استان حضور داشتند. محمد بداشتی، […]

به گزارش صفیر گیلان، صبح امروز کارگاهی آموزشی در زمینه تکنیک های خبرنویسی در سالن اجتماعات ساختمان شهید انصاری سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید.

 در این کارگاه آموزشی که مختص رابطین واحد روابط عمومی ادارات صنعت، معدن و تجارتِ شهرستان های مختلف گیلان بود، نمایندگان شانزده شهرستان این استان حضور داشتند.

محمد بداشتی، مشاور رئیس و مسئول واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ابتدای دوره مذکور اظهار داشت: قبل از هر رسالت اداری در حوزه روابط عمومی، وظیفه و مسئولیت اجتماعی این شغل بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از اقتصاد گیلان در حوزه صنعت، معدن و تجارت گیلان فعال است و بنابراین در هنگام اطلاع رسانی درباره فعالیت ها و عملکرد سازمان باید نگاه علمی حاکم شود. آموزش تکنیک های خبرنویسی می تواند باعث ارتباط گیری بهتر با مردم و اطلاع رسانی صحیح شود.

بداشتی با اشاره به اینکه آینده ی ما می تواند به مثابه گذشته بر روی زندگی امروزو آیندگان ما اثرگذار باشد، عنوان کرد: در حوزه روابط عمومی با طرح ایده و برنامه به مدیران میتوانیم نقش فزاینده ای در ارائه خدمات مطلوب و راهبری برنامه های تولید و تجارت ایجاد نمائیم.

مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بر نقش هوشمندی در تدوین اخبار تاکید کرد و گفت: تفکر استراتژیک در اطلاع رسانی برای ایجاد پویش و فرهنگ متناسب و هم راستا با تولیدات داخلی، در توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال ضروری و اثربخش است و حتی یک اقدام کوچک می تواند اثر پروانه ای خود را در بخشی دیگر از تولید و تجارت بروز دهد.

وی با اشاره به ارائه دروس خبرنویسی، عکاسی خبری، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و روابط عمومی در نخستین دوره تربیت خبرنگار حوزه صنعت و معدن استان گیلان، افزود: همکارانمان ما از شهرستان های مختلف استان در دوره مذکور با هدف ارتقاء سطح اطلاع رسانی عرصه تولید و تجارت شرکت کردند.

بداشتی با بیان اینکه گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان در دوره آموزش مذکور اعطا می‌شود، تصریح کرد: ما نیازمند رویکرد حرفه ای در روابط عمومی ها هستیم و این دوره آموزشی به صورت مجازی ادامه پیدا می کند و شرکت‌کنندگان در یک دوره شش ماهه به تکمیل آموخته های خود می پردازند.

مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه روابط عمومی علاوه بر اینکه یک علم به شمار می‌رود یک هنر است، تاکید کرد: کارشناسان و مدیران روابط عمومی درون و برون یک سازمان را به هم پیوند می‌زنند و پل ارتباطی جامعه با سازمان هستند.