به گزارش صفیر گیلان ، مسعود رهنما در بخش ارائه عملکرد حوزه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت : با توجه به رویکرد دولت و وزارتخانه مبنی بر توجه بیشتر به ورزش همگانی ، در سال ۹۶ حدود هزار و ۱۴۵ همایش پیاده روی خانوادگی ، ورزشها و المپیادهای عمومی در […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان ، مسعود رهنما در بخش ارائه عملکرد حوزه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت : با توجه به رویکرد دولت و وزارتخانه مبنی بر توجه بیشتر به ورزش همگانی ، در سال ۹۶ حدود هزار و ۱۴۵ همایش پیاده روی خانوادگی ، ورزشها و المپیادهای عمومی در گیلان برگزار کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۸ درصدی را شاهد بودیم . وی توجه به ورزش روستایی و جشنواره های بومی و محلی را یکی دیگر از الویتهای برنامه سال ۹۶ دانست و گفت : در همین راستا ۲۲۰ جشنواره ورزشهای بومی و روستایی را در تمامی نقاط گیلان برگزار کردیم که رشد ۳۳ و ۶ دهم درصد را داشتیم و جا دارد از تلاشهای همکارانم در اداره کل و هیئتهای ورزشی خصوصاً روستایی و بومی استان تشکر کنم .
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت : از نظر مدال آوری ورزشکاران گیلانی توانستند در سال گذشته حدود هزار مدال رنگارنگ از میادین جهانی ، آسیایی ، بین المللی و کشوری کسب کنند که ۴۲ درصد از آن سهم بانوان گیلانی بوده است .
وی توجه به ورزش بانوان را یکی دیگر از الویتهای این اداره کل برشمرد و گفت : توانستیم از نظر برگزاری مراسم ها و همایشهای حوزه بانوان ۴۰۰ درصد افزایش داشته باشیم و از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته ، بانوان ۴۰ درصد آمار را به خود اختصاص دادند.
مسعود رهنما گفت : در سال ۹۶ ، ۱۸۰ پروژه عمرانی ورزشی با ۵۹ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال اعتبار ساخت ، تجهیز و تعمیر شد و در مجموع اعتبارات ابلاغ شده با توجه به ارزش افزوده رشد چشمگیر و حدود ۲ برابری را شاهد بودیم .
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، در خصوص مهمترین عناوین کسب شده در سال ۹۶ نیز گفت : آرمین هادی پور با کسب نائب قهرمانی رقابتهای جهانی تکواندو ، محمد رهبری با کسب مدال نقره رقابتهای جام جهانی شمشیربازی ، نازنین ملائی اولین بانوی ایرانی دارنده مدال طلای قایقرانی روئینگ آسیا ، سارا بهمن یار و آویشن باقری طلا و نقره رقابتهای کاراته امیدهای جهان از مهمترین مدالهای سال گذشته محسوب می شود که جای تقدیر و تجلیل دارد .
وی با تشکر از دولت و وزارت ورزش و جوانان مبنی بر ابلاغ مصوبه استخدام قهرمانان ملی ورزش گفت ، اعتقاد دولت ، وزارت و مجموعه مدیریتی اداره کل ، تقویت نیروی انسانی توانمند است و در همین راستا مقدمات استخدام ۱۷ قهرمان ورزشی انجام شده و ۶ نفر از آنها از امروز کار خود را آغاز کرده اند .
رهنما یکی دیگر از اقدامات تخصصی و اثرگذار را راه اندازی و تجهیز دوباره پایگاه قهرمانی و استعدادیابی ورزش گیلان عنوان کرد و گفت : تأثیرات این حرکات و برنامه های تخصصی و کاربردی در بازیهای آسیایی و المپیک نمایان خواهد شد.
وی با تقدیر و تشکر از مسئولان استان ، استاندار و نمایندگان مجلس در جذب اعتبارات و هماهنگی ها برای اجرای برنامه های این اداره کل گفت : در سال گذشته ۶ نشست شورای ورزش همگانی استان و شهرستانها با حضور استاندار و فرمانداران و ۱۵ تفاهم نامه همکاری با ادارات و نهادهای استانی و شهرستانی منعقد شد و نتیجه آن آمارها و رشدهایی بود که در شاخص های مختلف ورزش و جوانان داشتیم

اولویت حمایت از نیروی انسانی ست،نه کلنگ زنی های بی مورد اماکن ورزشی که حاصل آن هزاران پروژه نیمه تمام بود

دولت تدبیر و امید با تصویب استخدام قهرمانان ملی نشان داد توجه به نیروی انسانی کارآمد برایش در اولویت است نه کلنگ زنی های بی مورد که حاصل آن هزاران پروژه نیمه تمام غیر ضروری بود.

مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان پس از آغاز بکار ۶ تن از قهرمان ملی ورزش گیلان گفت : امروز که حکم کارگزینی این قهرمان ورزشی برجسته جهان و آسیا را امضاء کردم یکی از بهترین روزهای زندگی من بود و از این بابت از دولت و وزارتخانه سپاسگزارم .

وی افزود : دولت تدبیر و امید با تصویب استخدام قهرمانان ملی ورزش نشان داد ، توجه به نیروی انسانی کارآمد و متخصص را در اولویت خود قرارداده و از ساخت اماکن ورزشی بی مورد که حاصل آن هزاران پروژه نیمه تمام غیر ضروری و بدون توجیه است، اجتناب می کند و پروژه هایی که صدمات جبران ناپذیری به بیت المال وارد کرد.
مسعود رهنما با اشاره به مشکل اشتغال جوانان گفت : این مسئله باعث شده تا قهرمانان نخبه ورزش گیلان بدون دغدغه معیشتی به ورزش و کسب افتخار برای ایران اسلامی بپردازند و برای جوانان دیگر نیز انگیزه ایجاد شود تا در ورزش افتخار آفرینی کنند.
رهنما یکی دیگر از افتخارات اداره کل در بحث تخصصی ورزش و مدال آوری را راه اندازی دوباره پایگاه قهرمانی و استعدادیابی گیلان دانست و گفت : تأثیرات این حرکت ریشه ای و بنیادی را در سالهای آینده و در میادین بزرگی چون المپیک و بازیهای آسیایی خواهیم دید.