به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،فاطمه شیرزاد در آیین رونمایی از سامانه جامع ساماندهی کارگران ساختمانی شهر رشت که با حضور شهردار ثابت قدم درتالار گفتگوی عمارت تاریخی شهرداری رشت  ظهر امروز برگزار شد  ،ضمن تبریک روزکار ، کارگر خدمت کارگران زحمت کش و تبریک روزمعلم گفت:کارگران تلاشهای زیادی می کنند ولی مسئولان نگاه ظریف به […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،فاطمه شیرزاد در آیین رونمایی از سامانه جامع ساماندهی کارگران ساختمانی شهر رشت که با حضور شهردار ثابت قدم درتالار گفتگوی عمارت تاریخی شهرداری رشت  ظهر امروز برگزار شد  ،ضمن تبریک روزکار ، کارگر خدمت کارگران زحمت کش و تبریک روزمعلم گفت:کارگران تلاشهای زیادی می کنند ولی مسئولان نگاه ظریف به این تلاشها ندارند.

photo_2017-05-02_07-51-25

عضو شورای کلان شهر رشت خدمات دهی به کارگران را عادلانه ندانست و گفت: بسیاری از اعتراضات کارگران در کشورهای جهان و ایران  حاصل رعایت نکردن عدالت و خدمات  دهی هاست.

ایشان با اشاره به اینکه  نگاه ویژه  به حوزه کار و کارگر  در توسعه اقتصادی  کشور و چرخش تولید  نقش بسزایی دارد اظهار کرد؛ اما چرا کارگران از خدمات کمتر برخوردار هستند و مسئولان کلان کشور پاسخ گو باشند.

سخنگوی شورای کلان شهر رشت به تغییر نگرش سیاست دولت و حوزه مدیریت شهری اشاره وافزود :امروز با تحولی که در شهر رشت انجامید بعد از تهران در مرکز استان ودر شهر رشت این آیین رونمایی را داریم.

شیرزاد با اشاره به اینکه این ساماندهی منجرب می شود تا هم امنیت شغلی ، بهداشتی ، روحی و روانیشما حفظ شود گفت:  در این راستا  در جهت امنیت حقوقی  و قانونی شما قدمهایی برداشته  می شود.

عضوشورای شهر رشت با بیان اینکه کارگران فصلی در فصول مختلف مبادرت به انجام کارها می کنند گفت: بسیاری از کارها در حوزه هدایت آبهای سطحی ،آسفالت،پسماندو… توسط کارگران فصلی انجام می شود.

وی فقط حرف زدن را کافی ندانست و گفت:قول و فعلهایی که توسط مسئولان داده می شود ولی به آنها عمل نمی شود اثری ندارد و توجه مسئولان با عمل می تواند نتیجه بخش باشد.

شیرزادبا اشاره به ینکه بیش از۳۸سال از عمر انقلاب می گذرد گفت: انقلاب ما هر چه دارد از پابرهنگان،مستمندان و ضعیفان است پس مسئولان به اقشار اسیب پذیر جامعه توجه کنند.

ایشان  به حضورش در کار گروه حمایت از اقشار اسیب پذیر جامعه اشاره و اظهار کرد؛ما  در این کار گروه جلسات متعدد برگزار و صد در صد در  تلاشهایمان موفق بودیم.photo_2017-05-02_07-51-29

 

فاطمه شیرزاد امیدوار شد تا با توجه و مدیریت بتوانیم برای کارگران فصلی خدمات بیشتری به ارمغان بیاوریماظهار کرد؛بحث بیمه کارگران فصلی باید در دستور کار قرار گیرد تا تیجه مطلوب داشته باشد./زلیخا صفری