به گزارش صفیر گیلان؛مهندس مقدم در جلسه شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از توجه و تلاش‌های فرماندار صومعه‌سرا به فضاهای آموزشی و نظام آموزشی،اظهار کرد:اداره کل نوسازی مدارس دستگاهی سیاست‌گذار نیست بلکه دستگاهی اجرایی است و سیاست‌های اداره کل آموزش و پرورش را در بحث […]

به گزارش صفیر گیلان؛مهندس مقدم در جلسه شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از توجه و تلاش‌های فرماندار صومعه‌سرا به فضاهای آموزشی و نظام آموزشی،اظهار کرد:اداره کل نوسازی مدارس دستگاهی سیاست‌گذار نیست بلکه دستگاهی اجرایی است و سیاست‌های اداره کل آموزش و پرورش را در بحث سخت‌افزاری و تامین فضاهای آموزشی به مرحله اجرا در می‌آورد.

وی با بیان اینکه کسب موفقیت در حوزه فضاهای آموزشی نیازمند تامین منابع خوب مالی از حوزه‌های مختلف منابع ملی و شهرستانی است،افزود:در این خصوص نیز می‌توان از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز نیز بهره برد.

مهندس مقدم به تفکر وجود آغاز پروژه‌ها در گذشته بدون در نظر تامین منابع مالی اشاره و خاطرنشان کرد:متاسفانه این تفکر باعث شده همواره بعضی از پروژه ها با گذشت ۱۸سال عملیات ساخت آنها به اتمام نرسد.

وی به وجود چهار پروژه آموزشی در شهرستان صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت:سه پروژه به عنوان پروژه‌ نیمه‌تمام و یک پروژه در قالب مقاوم‌سازی در این شهرستان در حال پیگیری و اجرا می‌باشد.

مهندس مقدم با بیان اینکه ساخت کتابخانه‌های محله‌محور در اولویت ساخت واحدهای آموزشی در مسیرهای اصلی تردد است،افزود:گیلان در ساخت کتابخانه‌های محله‌محور و دانش‌آموز محور اولین استان در سطح کشور است و به عنوان الگو در سایر استانها نیز در حال اجرا است.

وی به ساخت اولین کتابخانه محله‌محور در شهرستان صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت:بیش از۹کتابخانه محله‌محور در سطح استان در دست اجرا است.

مهندس مقدم با بیان اینکه فضاهای آموزشی به همه تعلق دارد،تصریح کرد:مطلوب است در ساعات غیراداری نیز از این فضاها استفاده شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان با اشاره بر اینکه ۲۰درصد فضاهای آموزشی در سطح استان بلااستفاده است،ادامه داد:این فضاهای بلااستفاده نوعا در اثر عدم استفاده و نگهداری، به مروز زمان فرسوده می‌شوند.لازم است از این فضاها با مدیریت و برنامه‌ریزی به بهترین شکل استفاده کرد.

وی به پروژه مقاوم‌سازی دبیرستان شهید پورنصیری گوراب‌زرمیخ اشاره و اضافه کرد:متاسفانه این پروژه بدلیل عدم تامین منابع مالی راکد ماند و در موعد مقرر به بهره‌برداری نرسید.

مهندس مقدم با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۰درصد است،افزود: تمام تلاشمان بهره‌برداری از این پروژه در پاییز ۹۷ است.

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا با توجه به پتانسیل بالا، در بحث جلب و جذب خیرین خوب ظاهر نشده است،متذکر شد: تامین منابع مالی پروژه‌ها با مشارکت خیرین امکان‌پذیر است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان در پایان با بیان اینکه نگهداری از فضاهای آموزشی ما مطلوب نیست،اظهار کرد: تاکنون نتوانستم مشارکت اولیاء  و دانش‌آموزان را در بحث نگهداری از فضاهای آموزشی داشته باشیم.تنها راه ماندگاری فضاهای آموزشی، مشارکت مردم در بحث نگهداری از فضاهای آموزشی است.