به گزارش صفیر گیلان؛علیرضا محمدی پیش از ظهر  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاران همواره در کنار کمیته امداد و ایتام هستند گفت: با کمک قلم و توانمندی خبرنگاران در گیلان می‌توان موجب افزایش نگاه خیران به نیازمندان شد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان با بیان […]

به گزارش صفیر گیلان؛علیرضا محمدی پیش از ظهر  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاران همواره در کنار کمیته امداد و ایتام هستند گفت: با کمک قلم و توانمندی خبرنگاران در گیلان می‌توان موجب افزایش نگاه خیران به نیازمندان شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان با بیان اینکه با توجه به میزان سالمندی، آسیب‌های اجتماعی و شرایط اقتصادی در گیلان، میزان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر است گفت: گیلان سالمندترین استان کشور محسوب می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه طرح شهید رجایی در کمیته امداد از مهم‌ترین طرح‌های موجود در کمیته امداد امام خمینی است خاطرنشان کرد: در این طرح تمامی افراد بالای ۶۰ سال که از وضعیت مالی مطلوبی برخوردار نباشند با اولویت روستا‌ها تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

ایشان با اشاره به اینکه استان گیلان بیش از ۷۰ هزار خانوار تحت پوشش طرح شهید رجایی دارد و این امر موجب شده تا میزان خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد گیلان‌ به ۱۰۳ هزار ۳۸۷ خانوار برسد افزود: استان گیلان سومین استان کشور در میزان خانوار تحت پوشش کمیته امداد محسوب می‌شود‌.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان خاطرنشان کرد: امسال به ۲ هزار و ۳۸۲ نفر از جوانان خانواهای تحت پوشش که در مرحله ازدواج هستند تا سقف ۴ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۵ میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه کمک‌ هزینه ازدواج تعلق می‌گیرد.

محمدی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال ۶۵۰ مورد کمک‌هزینه ازدواج به جوانان تحت پوش کمیته امداد گیلان پرداخت شده است تاکید کرد: امسال به هزار و ۸۳۹ دانشجو در دانشگاه‌های غیردولتی و ۴۲۷ مورد در دانشگاه‌های دولتی کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه گیلان ۸ هزار و ۴۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد دارد و در آستانه بازگشایی مدارس در دو مرحله برای این دانش آموزان همزمان با سراسر کشور جشن عاطفه‌ها برگزار می‌شود گفت: ۱۵ شهریورماه و ۱۱ مهرماه جشن‌های مذکور برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه تلاش است تا برای هر دانش‌آموز یک سبد تحصیلی در قالب پوشاک و لوازم تحریر به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان تهیه شود خاطرنشان کرد: تلاش است تا قبل از بازگشایی مدارس این سبد تحصیلی به دانش‌آموزان اهدا شود‌.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۸۲ مورد از خانوارهای تحت پوشش در استان گیلان فاقد مسکن یا بد مسکن هستند تصریح کرد: ۳ هزار و ۷۰۹ خانوار از مددجویان کمیته امداد در گیلان فاقد مسکن و ۳ هزار و ۸۷۳ خانوار بد مسکن هستند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد در گیلان دارای مشکلات و مسائل حقوقی بوده و توانایی گرفتن وکیل برای پرونده‌های خود را ندارد افزود: در این راستا کمیته امداد در گیلان از ظرفیت وکلای افتخاری استفاده می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ وکیل افتخاری در گیلان با کمیته امداد همکاری می‌کنند  افزود:به‌واسطه این اقدام یک میز خدمت در ادارات شهرستان و استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۳۲۰ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد گیلان به اردوهای برون استانی چون مناطق عملیاتی کردستان و کرمانشاه اعزام شدند گفت: گیلان میزبان ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد سایر استان‌های کشور در ارودگاه شهید مطهری چابکسر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته به طور مجموع ۳ هزار و ۸۴۵ پروژه عمرانی در حوزه ساخت، احداث، خرید و تعمیرات مسکن برای مددجویان گیلانی با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته استان گیلان رکورد ساخت مسکن محرومان را در کمیته امداد کشور داشته است افزود:  امسال ۶ هزار و ۲۰۴ پروژه عمرانی که شامل  ساخت خرید، تعمیر و بازساری مسکن است با اولویت روستا در گیلان ساخته می‌شود.

وی اعتبار پروژه‌های مذکور را ۹۲ میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه هزار واحد از میزان مذکور با همکاری و مشارکت سپاه قدس گیلان ساخته می‌شود خاطرنشان کرد: ۶۰ میلیارد تومان از اعتبار ساخت منازل مذکور از سوی سازمان برنامه و بودجه به گیلان اختصاص یافته است.

محمدی با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۲۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در شهرستان تالش و ۵۰ واحد در رشت برای خرید و اهدا به مددجویان گیلانی شناسایی شده است گفت: با اقدامات مذکور کمیته امداد امام خمینی تا پایان سال ۹۸ جشن  اتمام مسکن مددجویان را در گیلان برگزار می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه با این اقدامات تا پایان سال ۹۸ تمامی مددجویانی که طبق دستورالعمل کمیته امداد کشور شامل طرح مسکن می‌شوند از نعمت مسکن برخوردار می‌شوند افزود: این طرح برای مددجویانی که بیش از یک نفر هستند در اولویت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان گیلان به ۵ هزار و ۲۷۴ نفر با اعتبار ۱۰۴ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان وام اشتغال پرداخت شده است تاکید کرد: سال گذشته در حوزه مهارت آموزی، آموزش و پایدار‌سازی طرح‌های اشتغال کمیته امداد گیلان ۸ هزار و ۴۰۰ نفر را تحت آموزش قرار داده است.

محمدی با تاکید بر اینکه امسال به ۷ هزار و ۳۰۰ مددجو با اعتبار ۱۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در استان گیلان تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود گفت: عملکرد اشتغالزایی کمیته امداد گیلان در ۵ ماهه نخست امسال ۳۸۰ فقره تسهیلات با اعتبار ۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان با اشاره به اینکه امسال ساخت ۵۰۰ واحد بوم‌گردی از سوی کمیته امداد در استان گیلان دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ مورد موافقت اصولی در این حوزه اخذ شده و یک مورد نیز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد برای آموزش نگهداری فرزندان و سالمندان در گیلان هدف‌گذاری شده‌اند خاطرنشان کرد: در این دو حوزه ۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد مورد آموزش قرار می‌گیرند تا این اقدام کمک‌حال هزینه‌های جاری آنها باشد.

محمدی با تاکید بر اینکه هر کارفرمایی که یک فرزند مددجو را به کار فراخواند می‌تواند به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان از کمیته امداد تسهیلات دریافت کند تصریح کرد: اگر کارفرمایان تمایلی به اخذ تسهیلات نداشته باشند کمیته امداد تا ۲ سال حق بیمه این افراد را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال در ماه مبارک رمضان طرح‌های کمیته امداد استان گیلان با هوشیاری و همکاری مردم و خیران ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: استان گیلان در ایام عید قربان امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰ درصدی کمک‌ها و نزورات قربانی برای مددجویان مواجه بوده است.

محمدی با بیان اینکه امسال در بین ۳۰ هزار خانوار مددجو کمیته امداد به ارزش یک میلیارد تومان در ایام عید قربان گوشت قربانی توزیع شده است افزود: خیران و شهروندان نیکوکار می‌توانند صدقات خود را به روش نوین الکترونیک پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه ۸۸۷۷ صدقات خود را روزانه به صورت پیامکی پرداخت کنند و استان گیلان در حوزه صدقه پیامکی در سطح کشور از استان‌های پیشتاز بوده است.