به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛نماینده می بایست به دنبال آن باشد که پول بگیرد و پروژه را جلو بیندازد، نه اینکه وقت خود را بگذارد که پل تخریب بشود! این پل به هیچ عنوان نه تخریب می شود و نه تغییر خواهد کرد. این پل مربوط به بنده نیست، مربوط به وزارت راه […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛نماینده می بایست به دنبال آن باشد که پول بگیرد و پروژه را جلو بیندازد، نه اینکه وقت خود را بگذارد که پل تخریب بشود! این پل به هیچ عنوان نه تخریب می شود و نه تغییر خواهد کرد. این پل مربوط به بنده نیست، مربوط به وزارت راه است.

 کمتر از دو سال قبل بود که ناصر عاشوری نماینده وقت مردم فومن و شفت در اقدامی اعتراضی به وضعیت عدم تکمیل ۱۲ ساله ی پروژه پل ورودی فومن اقدام به انتقال دفتر مراجعات مردمی خود به روی این پل کرد و بر روی این پل چادر زد.

باین حال و پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی و ناکامی ناصر عاشوری برای ورود مجدد به بهارستان آنهم با اختلاف چند رای، حواشی خاصی دامن پل ورودی فومن را گرفت.

تازه ترین حاشیه اما مربوط به جلسه شورای اداری فومن است. جایی که مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس دهم با بیان اینکه اجرای پل ورودی فومن بزرگ‌ترین خیانت به این شهرستان بوده، گفته است: کسانی که موجب شروع ساخت پروژه پل ورودی فومن شدند باید محاکمه شوند!

در همین راستا، ناصر عاشوری نماینده سابق مردم فومن و شفت، در واکنش به این اظهارات و در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین در خصوص این پل، گفت: بنده در یک سال و نیم گذشته سکوت اختیار کردم و در ابتدای راه نیز که با اختلاف ۵۷ رای وارد مجلس نشدم به آقای افتخاری تبریک گفتم. پس از آن نیز پروژه های عمرانی شهرستان که دارای کد و یا نیمه کار مانده بودند را نیز در ۱۰ صفحه به اطلاع ایشان به عنوان اولویت های کاری که نیاز به پیگیری دارند رساندم.

وی ادامه داد: از جمله این پروژه ها، بحث پل ورودی شهر که از مطالبات مردمی بوده است. این پل در زمان بنده افتتاح نشده بود و آغاز آن مربوط به دوره ششم مجلس بوده است. بنده در دوره گذشته بخاطر ۱۲ سال طول کشیدن این پروژه، اعتراض کردم. پروژه ای که ۱۲ سال به طول بیانجامد عملکرد مجموعه وزارت خانه را زیر سوال می برد و شیرینی آن پروژه نیز از میان می رود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: این پروزه یک پروژه ملی محسوب می شود و در واقع پروژه اتصال بندرعباس به بندر آستار است که زیرنظر مجموعه توسعه راه های کشور می باشد. در قانون بزرگراه ها و اتوبان ها می بایست در مسیر چنین پروژه هایی هیچ میدانی وجود نداشته باشد تا خودروهای سبک و سنگین براحتی بتوانند تردد کنند و حادثه ای نیز ایجاد نکنند. بزرگراه ها و اتوبان ها یا می بایست زیرگذر باشند و یا روگذر، بنابراین هر شهردار، فرماندار یا نماینده ای نمی تواند نظر بدهد که شما اگر پروزه را در شهر من ایجاد می کنید می بایست اینگونه رفتار کنید.

عاشوری اضافه کرد: وزارت خانه برای خود تقسیم کار و تجربه ی صد ساله راهسازی را داراست، وزارت راه آنقدر بدبخت و فلک زده نیست که چند آدم معمولی بیایند و بگویند این راه را چگونه باید ساخت! احساس بنده این است که برخی لجبازی های سیاسی وجود دارد، بنده در آنجا منافعی نداشتم. بنده اعتراض کردم و آقایان از بنده عذرخواهی کردند، جلسه گذاشتند و برای آن بودجه تعریف کردند. این پروژه یک پروژه زیرگذر یا روگذر نیست، در حقیقت این پروژه بدلیل بار ترافیکی که شهر فومن دارد یک شاهراه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ما نباید عوام فریبی کنیم، افزود: این پروژه دارای ۸ ورودی خروجی و ۴ رمپ است که در طراحی نقشه پیش بینی شده است. بنده برای اولین بار است که پس از حدود یک سال و نیم در خصوص این پل اظهار نظر می کنم و به عنوان نماینده وقت در خصوص چگونگی پل نظری نداشتم و منافعی نیز وجود نداشت. حال اینکه هر نماینده ای بیاید و پروژه های عمرانی را سیاسی نماید از سوگندی که خورده به دور است.

نماینده سابق فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نتیجه این شده است که پروژه حداقل ۲ سال به تعویق بیفتد. این پل یک ردیف در پیوست دو بودجه سالانه دارد که اخیرا یک پروژه دیگر از بازار کمربندی تولم شهر به آن اضافه شده است. نماینده می بایست به دنبال آن باشد که پول بگیرد و پروژه را جلو بیندازد، نه اینکه وقت خود را بگذارد که پل تخریب بشود! این پل به هیچ عنوان نه تخریب می شود و نه تغییر خواهد کرد. این پل مربوط به بنده نیست، مربوط به وزارت راه است.

عاشوری تاکید کرد: برخی افراد در فومن نقشه ای طراحی کرده اند و به وزارت راه داده اند که این پروژه اینگونه شود! حال نماینده صومعه سرا نیز از فرصت بوجود آمده استفاده کرد و کل اعتبارات پروژه فومن، شفت، سراوان، پونل و کمربندی تولم را ۲۰ میلیارد تومان را برای کمربندی تولم شهر تخصیص دادند و ۱۰۰ میلیارد تومان را برای چهاربانده شدن صومعه سرا به پونل تخصیص داند و حالا آقایان اگر بخواهند نیز نمی توانند بودجه را بازگردانند و حداقل می بایست منتظر اعتبارات بودجه ۹۷ و ۹۸ بمانند.

وی در پایان تصریح کرد: ما نماینده که می شویم به این معنی نیست که در همه زمینه ها تخصص داشته باشیم. هر وزارت خانه و سازمان مختصص خود را دارد……..