اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/ویسرود با بیش از ۱۰۰ نفر جوان دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا  و با داشتن ظرفیتهای گردشگری رودخانه آب سرد دوربار و کشاورزی چون شاه بلوط،شال بافی و زنبور عسل  و…و با داشتن جمعیت بالا دربین روستاهای شهرستان می تواند در ردیف روستاههای گردشگری قرار گیرد.   فریدون عسکری  دهیار،روستای ویسرود […]

اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/ویسرود با بیش از ۱۰۰ نفر جوان دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا  و با داشتن ظرفیتهای گردشگری رودخانه آب سرد دوربار و کشاورزی چون شاه بلوط،شال بافی و زنبور عسل  و…و با داشتن جمعیت بالا دربین روستاهای شهرستان می تواند در ردیف روستاههای گردشگری قرار گیرد.

 

فریدون عسکری  دهیار،روستای ویسرود شهرستان شفت بخش احمد سر گوراب از دهستان چوبر در گفتگو با خبرنگار  صفیر گیلان  با اشاره به اینکه امسال برای دومین دوره هست که بعنوان دهیار روستای ویسرود انتخاب شده ام گفت: تحصیلات بنده لیسانس کشاورزی است و بنده کاملا بر کشاورزی و پتانسیل روستا آشنایی دارم.
عسکری در مورد پتانسیل و ظرفیتهای  روستای ویسرود گفت:این روستا  یکی ازپرجمعیت ترین روستاهای شهرستان شفت بوده و این روستا که حدودبیست کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارددارای ظرفیت های بالقوه ای می باشد.

وی با اشاره به اینکه روستا ی ویسرود  با جوانان با مدارک تحصیلی بالا از جمله ۱۴۶نفرلیسانس و۴۸فوق لیسانس و۶نفردارای مدرک دکترا دارد اظهار کرد:شغل اکثریت اهالی ساکن در روستا  دامداری ودرکنارآن پرورش زنبورعسل..چای..گردو..شاه بلوط..کرم ابریشم.وشالبافی می باشد.

photo_2017-09-21_01-51-06

ایشان ویسرود را با ۲۸۰خانواروجمعیتی بالغ بر۹۰۰نفر معرفی نمود  و افزود: تمام اهداف بنده رونق تولید و کسب و کار برای جوانان روستایم هست.
دهیار ویسرود با بیان اینکه با هماهنگی ادارات مربوطه وحمایت واقعی دامداران ودادن تسهیلات با بهره کم میتوان ویسرود را قطب دامداری و محصولات باغی شهرستان معرفی کرد گفت: متاسفانه حمایتی از ادارات بسیار کم رنگ بوده و  خصوصا اداره منابع طبیعی وآبخیز داری  با این روستا کمتر همکاری دارد.
عسکری در خصوص توسعه صنعت گردشگری در این روستا گفت:منطقه دوربار درانتهای ویسرود دارای رودخانه آب سرد بوده که محیط بسیارآرام ودلنشین برای گردشگران هست و با ماهی قزل آلای خال قرمزکه دراین رودخانه وجود داردهفتگی خصوصا دربهاروتابستان مسافران زیادی را به ویسرود میکشاند…البته  این مکان می تواند جهت رونق گردشگری توسعه پیدا کند ولی بخاطر عدم همکاری برخی ادارات جوانان منطقه ویسرودی حتی یک الاچیق هم نمیتوانند در این نقاط بزنند..
ایشان با اشاره به اینکه خوشبختانه تعامل بسیارخوبی بین اینجانب وشورای اسلامی واهالی روستای ویسرودوجود دارد گفت:این تعامل موجب شده در این چندسال اخیر پیشرفت بسیارزیادی در همه زمینه هافرهنگی..اجتماعی اقتصادی وورزشی را در روستا شاهدباشیم.

photo_2017-10-04_05-06-35
دهیار ویسرود در خصوص ایجاد اشتغال و از بین بردن بیکاری در این روستا با توجه به پتانسیلهای روستا گفت:مطمئنا با پتانسیلی که این روستا دارد وجوانان تحصیل  که حتی یک مورد هم جوان معتاد در روستا دیده نمیشه و محصولات موجود این روستا میتوان این روستا را به عنوان روستای  بدون بیکار  معرفی کرد که البته درماههای قبل این طرح پایلوت روستای بدون بیکار قرار بود در ویسرود اجرا بشه که به روستای گیلده اختصاص دادن وطرح در آن روستا خوب جواب نداد.
عسکری تاکید کرد؛باایجاد و بسترسازی مناسب سالانه  وبرگذاری جشنواره های شاه بلوط وشالبافی وتبلیغات گسترده درسطح استان وکشور  می توان شاه بلوط که یک برند واقعی می باشد را  ثبت جهانی کرد.

photo_2017-09-21_01-51-02  photo_2017-09-21_01-51-39 photo_2017-09-21_01-52-39  photo_2017-09-21_01-51-24