به گزارش صفیر گیلان،دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت طی گفتگویی اظهار داشت: در حالی که شهرداری های کشور با مشکلات عدیده مالی و اقتصادی مواجهند، شهرداری رشت در شش ماهه دوم سال ۹۶ موفق به پرداخت بیش از ۱۸۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان از بدهی های این مجموعه به پیمانکاران و غرامت املاک شد […]

به گزارش صفیر گیلان،دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت طی گفتگویی اظهار داشت: در حالی که شهرداری های کشور با مشکلات عدیده مالی و اقتصادی مواجهند، شهرداری رشت در شش ماهه دوم سال ۹۶ موفق به پرداخت بیش از ۱۸۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان از بدهی های این مجموعه به پیمانکاران و غرامت املاک شد که این مبلغ علاوه بر تمام اقدامات زیرساختی بوده است.

وی در تشریح پرداختی های شهرداری رشت در این دو حوزه اظهار داشت: در شش ماهه دوم سال ۹۶ شهرداری مرکز بیش از ۶۸ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان از بدهی ها به پیمانکاران، غرامت املاک و اسناد خزانه را به صورت نقدی و غیر نقدی تسویه کرده است.

دکتر نصرتی با بیان اینکه شهرداری های مناطق نیز بیش از ۱۱۶ میلیارد و ۵۷۲ میلیون تومان از مطالبات پیمانکاران و غرامت املاک را تسویه نمودند تصریح کرد: شهرداری های مناطق پنجگانه در بخش بدهی به پیمانکاران مجموعا ۱۰۷ میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان و در بخش غرامت املاک ۸ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان تسویه کرده اند.

شهردار رشت با اشاره به بدهی های به جا مانده از گذشته برای دوره جدید مدیریت شهری خاطر نشان کرد: در مجموع دو بخش نقدی و غیر نقدی مجموعه شهرداری رشت موفق به پرداخت ۱۸۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان در بازه زمانی شش ماهه دوم سال ۹۶ شده است که حدود ۲۵ درصد از مجموع بدهی های گذشته بوده است.

مسعود نصرتی در ادامه گفت: از این مبلغ ۲۵ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان به صورت نقدی و توسط شهرداری مرکز پرداخت شده و مابقی غیر نقدی بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به بودجه سال گذشته و سنوات قبل شهرداری رشت، پرداخت این حجم از بدهی را باید به عنوان بزرگترین دستاورد شورا و شهرداری رشت در شش ماهه دوم سال ۹۶ نام برد.