به گزارش صفیر گیلان، دکتر مسعود برومند در آیین تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری گیلان  که صبح امروز در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد با اشاره به فعالیت های وزارت علوم بعد از انقلاب، اظهار کرد: وزارت علوم در ابتدای شکل گیری پس از پیروزی انقلاب اسلامی تربیت […]

به گزارش صفیر گیلان، دکتر مسعود برومند در آیین تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری گیلان  که صبح امروز در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد با اشاره به فعالیت های وزارت علوم بعد از انقلاب، اظهار کرد: وزارت علوم در ابتدای شکل گیری پس از پیروزی انقلاب اسلامی تربیت دانشجو و آموزش را در سرلوحه فعالیت‌های خود داشت و پژوهش نقش کمتری در فعالیت‌های این وزارت خانه داشت.

برومند با اشاره به ینکه  از سال ۶۸ فعالیت‌های کشور وارد بحث حوزه پژوهش شد گفت: موضوع کارآفرینی نیز از سال ۸۰ در اولویت‌های برنامه‌های وزارت علوم قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با بیان این‌که پدیده اقتصادی دانش بنیان امروز جایگزین  و پارادایم فناوری و موتور توسعه اقتصادی کشورهاست، گفت: ﻧﻘﺶ ﻓﻨﺎوری در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ و ﺑﻬﺒﻮد ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر تاثیرگذار است.

برومند با بیان این‌که اگر چه پدیده دانش بنیان ادبیات ساده ای دارد ولی در عمل بسیار سخت و  تمام حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی در توسعه فناوری درگیر می شوند، گفت: ارتباط پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها از ضروریات مهم است  و اگر این ارتباط نباشد موفقیت در استان حاصل نمی شود.

ایشان با اشاره به اینکه دکتر متقی طلب از سال ۸۰ کار را با سختی شروع کرده و رفت و آمدهای زیادی به تهران داشتند گفت:من با دکتر متقی طلب از سال گذشته اشنا شدم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت تعامل پارک های علم و فناوری با مسئولین استانی در جهت کسب خدمات و توسعه تاکید کرد و یادآور شد: جانشین پروری باید در دستور کار پارک علم و فناوری گیلان قرار گیرد.

وی تاکید کرد؛برای ما مهم است  که سیستمی که با دکتر باستی کار می کند توسعه یابد و با مفاهیم نو آوری آشنا باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های خدادادی در گیلان اضافه کرد:  نباید نسبت به ظرفیتها و مزیت ها انفعالی برخورد کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان فضای فی مابین میان پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان را نزدیک خواند و گفت: همه باید تلاش کنیم تا در راستای وظایف مشترک گام برداریم.

برومند گیلان را استانی فرهنگی و دارای مردمانی با هوش  و با فرهنگ و با ظرفیتهای بالا خواند و گفت: گیلان ذخیره نخبگان کشور است.

ایشان وظیفه همگان را ایجاد فضای سالم،شاداب و پر از تلاطم  کسب و کار  دانست و گفت:همه چیز مهیا است تا اتفاقات بهتر پیش روی ما رقم خورد.