امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 17 June , 2021
امروز : پنج شنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۰ - 8 ذو القعدة 1442
شناسه خبر : 11969
  پرینتخانه » اخبار, فرهنگی و اجتماعی تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳ | 2455 بازدید | ارسال توسط :

پیاده راه فعلی با فرهنگ رشت همخوانی ندارد/مرکز کنترل ترافیک رشت تعیین تکلیف شود/طبق مصوبه وزارت کشور تا ده سال آینده رشت اجازه راه اندازی ( بی آر تی) را نخواهد داشت

به گزارش صفیر گیلان؛ سیزدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت به بازبینی پیاده راه فرهنگی رشت تاکید شد. رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در این جلسه با تبریک به مناسبت ۲۶ آذر مصادف با روز حمل و نقل و رانندگان اظهار کرد: قرار بود اصلاحاتی در خط ویژه […]

پیاده راه فعلی با فرهنگ رشت همخوانی ندارد/مرکز کنترل ترافیک رشت تعیین تکلیف شود/طبق مصوبه وزارت کشور تا ده سال آینده رشت اجازه راه اندازی ( بی آر تی) را نخواهد داشت

به گزارش صفیر گیلان؛ سیزدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت به بازبینی پیاده راه فرهنگی رشت تاکید شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در این جلسه با تبریک به مناسبت ۲۶ آذر مصادف با روز حمل و نقل و رانندگان اظهار کرد: قرار بود اصلاحاتی در خط ویژه انجام شود و در این راستا پیشنهاد می کنم از مشاورینی که در کمیسیون ترافیک شورا حضور دارند استفاده شود.
اسماعیل حاجی پور افزود: بنده معتقدم در بررسی طرح ها باید از افراد مطلع و آگاه به امور استفاده گردد و در غیر این صورت باید شاهد بروز اشتباه باشیم.
وی با اذعان به اینکه طرح تفصیلی شهرداری رشت نیز با اشکالات متعددی مواجه است تصریح کرد: متاسفانه طرح تفصیلی رشت توسط افرادی ناآشنا به شرایط رشت تهیه و تدوین شد و به همین علت با مشکلات متعددی مواجه است.
حاجی پور با اشاره به اینکه پیاده راه فرهنگی رشت نیز نیازمند اصلاحات می باشد گفت: خیابانهای منتهی به پیاده راه تبدیل به پارکینگ تاکسی شده است و برخی از اجسام به کار برده شده در آن از جمله تیر برق های بسیار بلند با فرهنگ مردم رشت همخوانی ندارد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به وضعیت ناوگان عمومی شهر تصریح کرد: شنیده ام که قرار است ۶۰ دستگاه مینی بوس به ناوگان عمومی رشت افزوده شود که بیشتر تجهیزات آن چینی می باشد .
حاجی پور افزود: باید در زمان خرید امکانات رفاهی و خدماتی برای شهر به کیفیت آن توجه و به گونه ای اقدام نشود که بعد از گذشت چند ماه درگیر مباحث تعمیر آن باشیم.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت گفت: با راه اندازی مرکز کنترل ترافیک بخشی از مشکلات ترافیکی شهر برطرف خواهد شد و معتقدم تا ۲۰ روز بعد از راه اندازی مرکز از صدور جریمه خودداری شود تا به مرور این فرهنگ در رشت نهادینه شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با بیان اینکه راه اندازی مرکز کنترل ترافیک مدام به روزهای آینده موکول می شود تصریح کرد: این مهم باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.
حاجی پور افزود: نباید بیش از این مردم را در انتظار بگذاریم و تحمل مردم هم حد و اندازه ای دارد .
شهردار رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با تبریک به مناسبت ۲۶ آذر روز حمل و نقل اظهار کرد: بر اساس مصوبه وزارت کشور تا ده سال آینده رشت اجازه راه اندازی ( بی آر تی) را نخواهد داشت و باید خط ویژه اتوبوس را گسترش دهیم.
مسعود نصرتی در خصوص وضعیت پیاده راه فرهنگی رشت تصریح کرد: وقتی داخل پیاده راه خودرو تردد می کند یقینا ابعاد اجتماعی آن پررنگ تر از بعد ترافیکی خواهد بود.
وی در خصوص وضعیت ناوگان عمومی گفت: در گذشته شهرداری رشت قرار دادی با شرکت سبلان خودرو منعقد نمود و طی آن قرار شد ۱۹ دستگاه اتوبوس و سه دستگاه مینی بوس به ناوگان عمومی رشت افزوده شود .
نصرتی با بیان اینکه شرکت سبلان خودرو تقاضای جایگزین نمودن دارد گفت: سبلان خودرو تقاضا دارد به جای اتوبوس ها ۶۵ دستگاه مینی بوس دو درب به رشت تحویل بدهد و با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که در حال حاضر این کارخانه فعال نیست .
شهردار رشت افزود: مینی بوس هایی که قرار است تعرفه شود چینی نیستند و یک گروه فنی باید به منظور بررسی وضعیت آن ها اعزام شود و چنانچه به هر دلیلی این پیشنهاد به صلاح شهر نباشد باید لغو گردد.
وی با اذعان به اینکه در حال حاضر تعداد ۳۱ دستگاه اتوبوس در رشت وجود دارد که برخی از آنها مدام در دست تعمیر می باشند تصریح کرد: باید هر چه سریعتر ناوگان اتوبوس رانی رشت تقویت شود.
نصرتی با اشاره به مرکز کنترل ترافیک گفت: در کل کشور هفت شهر دارای مرکز کنترل ترافیک هستند و در شرایط فعلی هفت دوربین پلاک خوان و ۲۲ دوربین جهت ثبت تصاویر در اختیار داریم.
وی با بیان اینکه راه اندازی دو مرکز مجزای کنترل ترافیک برای شهرداری و راهور موجب افزایش هزینه ها خواهد شد خاطر نشان کرد: در مرکز کنترل ترافیک تهران ، پلیس راهور زیر مجموعه شهرداری می باشد.
شهردار رشت با اشاره به اینکه شرکت های ایرانسل، رایتل و مخابرات در خصوص ایجاد زیر ساخت های لازم مرکز کنترل ترافیک اعلام آمادگی نموده اند بیان کرد: پیشنهادات خوبی از سوی آنان مطرح و در دست بررسی قرار دارد.
عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در این جلسه با بیان اینکه باید مرکز کنترل ترافیک سریعا راه اندازی شود گفت: یقینا این مهم در بحث گردشگر پذیری نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
محمد حسن عاقل منش افزود: از رئیس راهنمایی و رانندگی تقاضا دارم هر منطقه ای از رشت که دارای اولویت بازگشایی مسیر می باشد را به اطلاع اعضای کمیسیون ترافیک شورا برساند تا با انجام این کار ترافیک رشت تا حدودی کاهش پیدا کند.
مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون اظهار کرد: قرار بود با تملک پاساژ جفرودی و بازگشایی مسیر تردد خودروها از آن محدوده انجام شود.
یدالله حسینی افزود: متاسفانه شرایط به گونه ای رفته که بطور مداوم شاهد تردد خودروها در بافت پیاده راه هستیم .
یکی دیگر از اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در جلسه امروز بیان کرد: شورای رشت مصوبه خرید ۱۹ دستگاه اتوبوس از شرکت سبلان خودرو را صادر نموده بود و حال با مباحثی که در جلسه کمیسیون مطرح شد باید این مهم مجددا توسط اعضای شورا تصمیم گیری شود.
حجت جذب افزود: شهروندان به علت گرانی و… تمایل به استفاده از اتوبوس را دارند و باید برای کمبود اتوبوس در رشت چاره اندیشی شود.
نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز با تبریک روز حمل و نقل به فعالان این عرصه اظهار کرد: جلسه امروز بسیار مفید بوده و حوزه حمل و نقل با مباحث و بخش های مختلفی در ارتباط می باشد.
رضا رسولی افزود: شهرداری رشت باید در حوزه ترافیک تقویت و ناهماهنگی ها برطرف گردد.
وی با اشاره به مرکز کنترل ترافیک رشت تصریح کرد: بخشی از کارآیی مرکز کنترل ترافیک به پلیس، اعمال قانون و جرائم باز می گردد اما متاسفانه مرکز مطالعات ترافیک شهرداری رشت در حوزه ترافیک برنامه ندارد.
رسولی خطاب به شهردار رشت بیان کرد: تقاضا دارم حوزه مطالعات ترافیک توسط شهردار رصد و هدایت شود و پیشنهاد می کنم کارگروهی در کمیسیون تشکیل و به حوزه سیاست گذاری ترافیک رشت بپردازد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز با اشاره به اینکه با تردد خودروها در پیاده راه مخالف هستم گفت: اگر قرار است فرهنگ پیاده راه اعمال شود باید مدیران نیز تابع آن باشند و از تردد با خودرو در بافت پیاده راه خودداری کنند.
محمدرضا محمدی رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز با اشاره به وضعیت نامناسب (بی آر تی) در رشت گفت: عملا (بی آر تی) در رشت زیر سوال است و باید هر چه سریعتر در خصوص آن تصمیم گیری شود.
شهردار رشت نیز در خصوص (بی آر تی) اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت کشور باید شرایط (بی آر تی) در رشت مجددا بررسی شود و چنانچه در آن مسیر برای شهروندان مشکلی ایجاد شود شهرداری نیز مقصر خواهد بود.
نائب رئیس کمیسیون ترافیک شورا با اشاره به شرایط ( بی آر تی) رشت بیان کرد: اجرای خط ویژه و راه اندازی مرکز کنترل ترافیک باید همزمان انجام و در این صورت از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در خاتمه خواستار راه اندازی هر چه سریعتر مرکز کنترل ترافیک رشت شد و تصریح کرد: امیدوارم این مهم هر چه سریعتر به سرانجام برسد و با توافقات انجام شده دو مرکز کنترل ترافیک مجزا برای شهرداری و راهور گیلان راه اندازی خواهدشد.
حاجی پور افزود: امیدوارم همزمان با ایام مبارک دهه فجر مردم رشت طعم شیرین خدمت را در این خصوص احساس کنند.
محمدی رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز اظهار کرد: ان شاا با توافقات انجام شده در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از این مرکز خواهیم بود.
چهاردهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت چهارشنبه هفته جاری در صحن شورا برگزار خواهد شد./به نقل از روابط عمومی شورای رشت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد