صفیر گیلان؛رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: ساماندهی و کنترل وضعیت خطوط عابر پیاده در رشت به زودی انجام می شود. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت اسماعیل حاجی پور افزود: ساماندهی ایستگاه های تاکسی، کنترل چراغ های راهنمایی و رانندگی، کنترل اوضاع در زمان وقوع بحران هایی […]

صفیر گیلان؛رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: ساماندهی و کنترل وضعیت خطوط عابر پیاده در رشت به زودی انجام می شود.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت اسماعیل حاجی پور افزود: ساماندهی ایستگاه های تاکسی، کنترل چراغ های راهنمایی و رانندگی، کنترل اوضاع در زمان وقوع بحران هایی از جمله سیل، زلزله و …از جمله مزایای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در رشت است.
وی با اشاره به اینکه نصب دوربین های ثبت تخلف کارآیی فراوانی دارد تصریح کرد: با نصب این دوربین ها در سطح رشت خدمات دهی بهتری در زمینه مباحث ترافیکی به شهروندان انجام می شود و افرادی که دائما تخلف رانندگی انجام می دهند موجب تضییع حقوق دیگران می شوند.
حاجی پور به اجرای فیبر نوری در سطح رشت اشاره و بیان کرد: برای اجرای ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح رشت هماهنگی های لازم انجام شده و به زودی طی تفاهم نامه ای که با بانک شهر منعقد شده است ۴۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف به مرکز کنترل ترافیک رشت افزوده می شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت افزود: در حال حاضر ۳۹ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح رشت جانمایی شده است و پس از پانزدهم اسفند رسما ثبت تخلفات در شهر انجام می شود.
وی نصب تابلوهای vms را از دیگر مزایای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک دانست و تصریح کرد: با نصب این تابلوها از وضعیت ترافیک خیابان ها به شهروندان اطلاع رسانی می شود.
وی صدور کارت پارک را از دیگر اقدامات کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت دانست و گفت: با اجرای این طرح خودروهایی که در حاشیه خیابان توقف می کنند به صورت الکترونیکی زمان توقف آنان مشخص شده و برای هر ساعت مبلغ مشخصی ثبت می شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: با این اقدام همه شهروندان صاحب خودرو می توانند عادلانه از فضای موجود در شهر رشت به منظور توقف خودروهایشان استفاده کنند.