صفیر گیلان/زلیخا صفری؛ همایش جشن گلریزان ستاد دیه استان گیلان در راستای آزاد سازی زندانیان نیازمند مالی و جرائم غیر عمده زندانهای غرب گیلان شب گذشته همراه با ضیافت افطار در تالار بزرگ کهن تاب شهرستان فومن با حضور حجت الاسلام صفوی امام جمعه؛حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان،رئیس دادگستری،دادستان،فرماندار،شهرداران فومن-ماسوله -ماکلوان، و خیران برگزار شد. رئیس […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛ همایش جشن گلریزان ستاد دیه استان گیلان در راستای آزاد سازی زندانیان نیازمند مالی و جرائم غیر عمده زندانهای غرب گیلان شب گذشته همراه با ضیافت افطار در تالار بزرگ کهن تاب شهرستان فومن با حضور حجت الاسلام صفوی امام جمعه؛حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان،رئیس

دادگستری،دادستان،فرماندار،شهرداران فومن-ماسوله -ماکلوان، و خیران برگزار شد.

رئیس ندامتگاه غرب گیلان ضمن تقدیر از حضور پر رنگ مسئولان و مردم شهرستان فومن گفت:یکی از وظایف سازمان زندانها که زیر نظر رییس قوه قضایه  قرار دارد کمک از خیران برای خانواده زندانیان توسط ستاد دیه است.

عباسی زندان را یک بیمارستان خواند و گفت: زندان هیچ نقشی در آوردن مریض ندارد و فقط فرد بیمار در زمانی که در مراکز درمانی و زندان هست وظیفه ما تربیت و اصلاح ان است.

ایشان  تاکید کردند؛اگر خانواده ، جامعه ، دولت و حکومت نقش خود را به خوبی انجام دهند ما با چنین حجم از جمعیت کیفری مواجه نمی شویم.

وی اقدامات و عملکرد ستاد  دیه استان در سال ۹۶  را  در جهت آزادی زندانیان جرائم  غیر عمد حوزه قضایی غرب گیلان فومن،صومعه سرا،ماسال و رضوانشهر به شرح زیر اعلام نمود.

علیرضا عباسی رئیس اداره زندان غرب گیلان  میزان کل آزادی ستاد دیه در سال ۹۶ را  ۱۰۲۲ نفر  اعلام نمود و گفت: میزان کل محکومیت زندانیان با جرائم غیر عمد ۵ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان بود .

ایشان مبلغ اختصاص داده شده از محل صندوق تامین خسارتهای بدنی ستاد دیه استان را ۴ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان خواند و گفت: مبلغ گذشت شاکی ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس ندامتگاه غرب گیلان میزان کل آزادیزندانیان جرائم عمد و غیر عمد در شهرستان فومن را در سال ۹۶ را از طریق ستاد دیه ۲۳ نفر -گذشت شاکی ۳۰ نفر-عفو رهبری ۵ نفر-پرداخت دین ۵۰ نفر -و اعسار و تفسیط ۲۵ نفر – مرخصی منجر به آزادی را ۶۳ نفر اعلام کرد.

عباسی همچنین آزادی مشروط را برای زندانیان جرائم عمد و غیر عمد فومن  ۴ نفر و سایر آزادی را از طریق برنامه ماه عسل ۲  غریب ۸۳ نفرو جمع کل آزادی ۲۸۶ نفر و تعداد آزادی از طریق ستاد دیه و کمک شما خیران را در سال ۹۶  تعداد ۸۸ نفر بوده است.

وی تعداد زندانیان دربند شهرستان فومن را  در حال حاضر ۴۰ نفر با مبلغ ۳/۳۵۰ میلیارد بوده که در زندان  ببه سر می برند و برای آزادی  این عزیزان با آورده زندانی و گذشت شاکی و کمک ستاد دیه استان  با اعسارار تقسیط که   و مبلغ حداقل ۱۰ درصد آزاد می شوند.

۴۰ زندانی جرائم غیر عمد فومنی در ندامتگاه غرب گیلان در انتظار دستانی مهریان

رئیس ندامتگاه غرب گیلان از حضور ۴۰ زندانی دربند فومن در این ندامتگاه خبر داد و گفت: ۱۳ نفردر زندان غرب گیلان به علت مهریه و ۱ نفر نفقه و ۲۶ نفر از ۴۰ نفر جرائم غیر عمد محکومیت مالی دارند ..

ایشان با اشاره به اینکه  برای آزادی تعدا زندانیان غیر عمد که کل بدهی بدهکاری ۳/۳۵۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است گفت:با ۱۰ درصد کمک با آورده زندانی -کمک بلا عوض ستاد دیه-کمک خیران اعسارتقسیط این افراد آزاد می شوند.

رئیس ندامتگاه غرب گیلان با بیان اینکه ما سال ۹۶  توانستیم  ۸۸ نفر زندانی  را آزاد کنیم گفت: سال گذشته با کمک خیران ۸۱ میلیون تومان  جمع شد که  با گذشت شاکی و اعسار تقسیط و آورده زندانی و وام بلاعوض این تعداد آزادی را داشتیم.

 

*** غنی سازی اوقات فراغت زندانیان و جلوگیری از ارتکاب مجدد به جرم***

 

رئیس ندامتگاه غرب گیلان  با اشاره به اینکه چند سالی است که با ایجاد  کارگاه‌های اشتغال در زندان در جهت رشد و شکوفائی اشتغال، ایجاد درآمد پایدار و توانمندی زندانیان گام بر می دارد گفت:  زندانیان با آموزش‌های لازم در دوران تحمل کیفر در زندان‌ها در زمینه اشتغال به خود اتکایی رسیده و بعد از آزادی، جامعه پذیرای آنان بیشتر و این خود زمینه ساز اشتغال خودکفا می باشد.

 

و ی از ایجاد کارگاه‌های اشتغال در راستای حمایت از زندانی خبر داد و گفت:ندامتگاه غرب گیلان در ضیابر صومعه سرا توانسته در جهت غنی سازی اوقات فراغت زندانیان و جلوگیری از ارتکاب مجدد به جرم و بازگشت دوباره به زندان است.

 

ایشان شاخص ترین حوزه اشتغال در این زندان را کشاورزی، صنایع دستی و پرورش دام و طیور -زنبور داری-نهال کاری-صیفی جات-پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی -جوشکاری-شیشه بری-نجاری-گلیم بافی–خیاطی-باطری سازی-تولیدی سنگ بلوک و …..خواند و گفت:این امر  موجب شده بسیاری از زندانیان بتوانند بدهی‌های خود را از طریق اشتغال و کسب درآمد به طلبکاران داده و باری از دوش خانواده خود بردارند.

رئیس ندامتگاه غرب گیلان با بیان اینکه آموزش  برای تمام زندانیان این ندامتگاه از نهضت تا دانشگاه  فراهم است گفت:با ایجاد فضای ورزشی ما زمین فوتبال،بسکتبال،والیبال،وزنه برداری،بدل سازی ،پینگ پنگ و دارت و …. را داشتیم.

 وی تاکید کرد؛بنده معتقد هستم که بیکاری بزرگترین معضل جامعه است و تنها درمان آن اشتغال می باشد. 

عباسی با بیان اینکه تا کنون۴۰ شغل در این زندان ایجاد شده است اذعان کرد: امیدواریم تا  در آینده نه چندان این تعداد را به ۵۰ شغل برسانیم.