به گزارش صفیر گیلان؛نخستین جلسه کارگروه بانوان وخانواده استانداری در سال ۹۷ به ریاست جمشید نژاد  معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و با حضور فاطمه رفیعی مدیر کل بانوان و خانواده استانداری ،فرمانداران استان و مدیران کل عضو کارگروه برگزار شد.       در ابتدای جلسه فاطمه رفیعی مدیر کل بانوان و خانواده […]

به گزارش صفیر گیلان؛نخستین جلسه کارگروه بانوان وخانواده استانداری در سال ۹۷ به ریاست جمشید نژاد  معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و با حضور فاطمه رفیعی مدیر کل بانوان و خانواده استانداری ،فرمانداران استان و مدیران کل عضو کارگروه برگزار شد.

      در ابتدای جلسه فاطمه رفیعی مدیر کل بانوان و خانواده استانداری و دبیر کارگروه ضمن خیرمقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به اعضای حاضر در جلسه ، در خصوص برنامه ها و اقدامات دفتر امور بانوان توضیحاتی مطرح نمودند. ایشان در خصوص اجرای طرح ملی تاب آوری اجتماعی، اعطای وام ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست، برگزاری نمایشگاه توانمندیهای زنان در مرداد ماه ، ارتقای جایگاه مشاورین امور بانوان فرمانداریها و دستگاههای اجرایی ، اجرای دومین پویش مهربانی با هدف آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد تا پایان ماه مبارک رمضان،گزارش بازدید از مدارس شبانه روزی توضیحاتی مطرح نمود.

شناسایی خلاء های قانونی در زمینه احقاق حقوق کودکان

      در ادامه  روسای کمیته های چهارگانه ذیل شورای هماهنگی کنوانسیون حقوق کودک و فرمانداران شهرستانهای آستارا و لاهیجان به ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه کودکان مناطق تحت پوشش خود  پرداختند که اهم موارد مطرح شده به شرح ذیل می باشد:

-تاسیس مرکز کودک والد بمنظور ملاقات کودکان طلاق با والدینشان در اداره کل بهزیستی

-انجام غربالگری اضطراب در کودکان زیر ۶ سال توسط بهزیستی

-اعطای کمک هزینه تحصیلی به کودکان تحت پوشش بهزیستی

– در خواست شناسایی خلاء های قانونی در زمینه احقاق حقوق کودکان

 آسیب های حوزه کودک در گیلان به درستی شناسایی شود

      در ادامه علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود :  آسیب های حوزه کودک در گیلان ابتدا باید به درستی شناسایی شود و سپس راهکاری به طور ویژه توسط مسئولین کمیته ها اتخاذ شود تا این کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب به زندگی سالم خود برگردند.

   وی در ادامه خواستار آن شد که اسامی دستگاههایی که همکاری خوب با روسای کمیته ها نداشته اند به معاون سیاسی اعلام گردد و دستگاههایی که برنامه های خود را اعلام نموده اند پایش و ارزیابی شوند.

 رییس کارگروه تخصصی بانوان و خانواده با حمایت از اجرای طرح ملی تاب آوری و با اشاره به نرخ خودکشی در استان، خواستار بهره گیری بیشتر از ظرفیت اورژانس اجتماعی شد .

   وی همچنین در مورد اعطای وام به زنان سرپرست خانوار ، خواستار معرفی شهرستانهایی که موفق به جذب سهمیه خود نشد.  و تسریع در جذب اعتبارات شد .

معاون  سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با حمایت از طرح پویش مهربانی و تلاش در جهت آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد، خواستار تعامل و استفاده از ظرفیت سمن ها در اجرای موفق تر این طرح شد و پیشنهاد کرد طرح استان گیلان بعنوان استان بدون زندانی زن، جزء هدف های آتی این پویش قرار گیرد