به گزارش صفیر گیلان از فومن؛ اسماعیل پور فرماندار فومن که به تازگی بر مسند فرمانداری شهرستان فومن تکیه زده است این روزها سخت پیگیر امورات و پتانسیل ها و ظرفیتهای شهرستان فومن بوده و جلسات و نشستهای  متعدد را با حضور مسئولان و مدیران  داشته که به بخشی از انها می پردازیم. دکتر اسماعیل […]

به گزارش صفیر گیلان از فومن؛ اسماعیل پور فرماندار فومن که به تازگی بر مسند فرمانداری شهرستان فومن تکیه زده است این روزها سخت پیگیر امورات و پتانسیل ها و ظرفیتهای شهرستان فومن بوده و جلسات و نشستهای  متعدد را با حضور مسئولان و مدیران  داشته که به بخشی از انها می پردازیم.

دکتر اسماعیل پور در جلسه کار گروه مدیریت پسماند؛

داشتن نگاه مدیریت بحران به آسیب های محیط زیست به ویژه پسماند و زباله

فرماندار فومن در این جلسه با تأکید بر استفاده از ظرفیت های شهرستان برای فرهنگ سازی در حوزه پسماند، گفت: باید نگاه ها نسبت به مسئله پسماند تغییر کرده و با دید ملی و جهانی به آن توجه شود.

حسین اسماعیل پور در جلسه کارگروه مدیریت پسماند اظهار کرد: توجه به موضوع پسماند یک وظیفه انسانی است.

وی با بیان اینکه مخاطرات امروز طبیعت بیش از انجام یک شرح وظیفه اداری و سازمانی است، افزود: باید نگاه ها به این موضوع تغییر کند.

فرماندار فومن با اشاره به داشتن نگاه ملی و جهانی به موضوع پسماند و زباله، گفت: وضعیت شهرستان فومن با توجه به پتانسیل های حوزه گردشگری، تجاری و طبیعی با سایر شهرستان ها تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل باید دیدگاه مسئولان و مردم این شهرستان نسبت به محیط زیست با سایر مناطق متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: باید راهکارهای مناسبی برای کاهش میزان زباله تولیدی، چگونگی تفکیک زباله بدون آسیب رساندن به محیط زیست و داشتن نگاه اقتصادی به زباله در شهرستان ارائه شود.

اسماعیل پور بااشاره به اینکه  ضرورت وجود یک نگاه بنیادی به موضوع پسماند درشهرستان فومن الزامی است، تصریح کرد: داشتن نگاه مدیریت بحران به آسیب های محیط زیست به ویژه پسماند و زباله سبب می شود که همانند سایر موارد با تعامل و همکاری همه دستگاه ها و بهره گیری از تمام ظرفیت اقدامی خوب و موثر در این حوزه صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید به موضوع پسماند و تفکیک زباله به عنوان یک وظیفه ملی و اجتماعی نگاه شود تا شاهد گام های مثبت در این زمینه باشیم.

فرماندار فومن با بیان اینکه طی چند سال گذشته به پسماند نگاه اداری و سازمانی شده است، یادآورشد: آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

به گفته این مسئول باید از همه ظرفیت ها اعم از روحانیت، مساجد، پایگاه های بسیج، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای اطلاع رسانی و نهادینه کردن حفظ محیط زیست در سطح آحاد جامعه استفاده شود.

وی بر مشارکت های مردمی درباره موضوع مدیریت پسماند در شهرستان فومن تأکید کرد و افزود: هیچ اقدامی در حوزه های مختلف بدون مشارکت مردمی موفق نخواهد بود.

اسماعیل پور همچنین به وجود شبکه های مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت ها در راستای رسیدن به هدف مورد نظر در حوزه مدیریت پسماند که کاهش میزان تولید و تفکیک صحیح زباله بوده دست یافت.

دکتر‍ حسین اسماعیل پور و جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی؛

مجوزات لازم جهت برداشت شن و مصالح رودخانه ای برای شن ریزی کوچه ها و راههای روستایی  صادر شود

فرماندار شهرستان فومن در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی که پیش از ظهر چهارشنبه در دادگستری شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: برخی قوانین در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی وجود داشته که باهم متفاوت هستند.
وی افزود: این دستگاه ها باید در یک نقطه به اشتراک برسند تا بتواینم شاهد عمران و آبادانی در شهرستان باشیم.
فرماندار فومن با بیان اینکه همه مسئولان به دنبال خدمت به مردم هستند ،گفت: آموزش های لازم جهت تفهیم مبادی حقوقی در اجرای طرح ها و پروژه ها باید انجام شود.
وی با اشاره به نظر کارشناسان در خصوص دپوی شن در محل هایی از رودخانه ، خاطرنشان کرد: این وضعیت سبب تخریب حاشیه رودخانه ها می شود.
به گفته این مسئول مجوزات لازم جهت برداشت شن و مصالح رودخانه ای باید صادر شود تا برخی کوچه ها و راه های روستایی شن ریزی گردد.
وی ادامه داد: بحران های اصلی طغیان رودخانه ها ،رانش زمین ، ضعف در پایه های برخی از پل ها ، انحراف مسیر رودخانه ها ، خرابی های ناشی از طرح های عمرانی است که باید نظارت کافی بر اجرای طرح های عمرانی صورت گیرد تا اجرای یک طرح سبب بروز خسارات بیشتر نشود.

فرماندار فومن امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که به ریاست خود فرماندار بود حضور پیدا و از مشکلات این حوضه اطلاعاتی کسب نمود.

اسماعیل پور همچنین نشستی با مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر گیلان جناب دکتر هانی قلی پور جهت بررسی مشکلات بیمه کشاورزان در فرمانداری فومن داشتند.

photo_2017-02-23_01-20-40