محموله ۳۰ قطعه فلامینگو، قوی فریادکش و انواع مرغابی زنده در شفت کشف و ضبط شد.

به گزارش صفیر گیلان، تورج صادقی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: ۳۰ قطعه پرنده حمایت شده فلامینگو، قوی فریادکش و انواع مرغابی به صورت زنده در یکی از منازل مسکونی این شهرستان کشف و ضبط شد.

او افزود: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر نگهداری پرندگان حمایت شده در یک منزل مسکونی در شفت، مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و استان به محل اعزام شدند.

سرپرست محیط زیست شفت ادامه داد: مأموران محیط زیست با همکاری پاسگاه نیروی انتظامی ملاسرا پس از اطمینان از صحت این گزارش، محل دقیق نگهداری پرندگان را شناسایی کردند.

صادقی اظهار داشت: مأموران با کسب مجوز تفتیش از مقام قضایی تعداد ۳۰ قطعه پرنده حمایت شده فلامینگو، قوی فریادکش، اردک سرسبز و گیلار را در این منزل مسکونی کشف و ضبط کردند.

او با بیان اینکه پرندگان کشف شده در سلامت کامل بودند، گفت: این پرندگان پس از تأیید دامپزشک حفاظت محیط زیست در چند روز آینده در یکی از مناطق زیستگاهی استان رهاسازی می‌شوند.

سرپرست محیط زیست شفت تصریح کرد: طبق ماده ۷ قانون شکار و صید فرد متخلف به جرم صید، نگهداری، خرید و فروش غیرمجاز پرندگان حمایت شده به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

در سال‌های اخیر برخی افراد سودجو برای کسب درآمد اقدام به زنده‌گیری و فروش برخی از گونه‌های حمایت شده نظیر فلامینگو و قو می‌کنند که این کار جرم تلقی و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.