اختصاصی صفیر گیلان، حجت الاسلام افتخاری با تأکید بر اینکه کیومرث صابری چهره ای ملی و استانی است گفت:شهرفومن شهر عالم ان و عارفان و شاعران است  نباید اینگونه مراسمات فقط بعداز مرگ این چهره ها برگزار شود. به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛مراسم یادمان کیومرث صابری*گل آقا* که شامگاه شب پنج شنبه  ۱۴ بهمن ماه […]

اختصاصی صفیر گیلان، حجت الاسلام افتخاری با تأکید بر اینکه کیومرث صابری چهره ای ملی و استانی است گفت:شهرفومن شهر عالم ان و عارفان و شاعران است  نباید اینگونه مراسمات فقط بعداز مرگ این چهره ها برگزار شود.

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛مراسم یادمان کیومرث صابری*گل آقا* که شامگاه شب پنج شنبه  ۱۴ بهمن ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن به علت بارش برف بدون حضور میهمانان کشوری  و با حضورمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و مسئولان برگزار شد نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از این شخصیت هنرمند، اظهار کرد: ایشان فرمودند که کیومرث صابری فومنی گل آقای ملت ایران است.

 افتخاری با اشاره به برخی ویژگی های شخصیتی گل آقا گفت:کیومرث صابری انسانی بزرگ، با ایمان، دارای اخلاق حسنه و با اخلاص بود که با زبات تلخ طنز که آن را به شیرینی  و حرکتی نو  و جدید  برای بیان مشکلات  آغشته می کرد . حرکت کرد

وی با بیان اینکه در تاریخ ادبیات آنچه که باید سینه به سینه نقل و به نسل جدید برسد برای انتقال مفاهیم که قابل فهم برای همه باشد با کنایه و حرف در قالب شعر بیان می شد، گفت: گاهی برای انتقال این مفاهیم به عامه مردم کلمات در قالب لطیفه، جوک، طنز بیان می شود.

وی یکی از هنرهای کیومرث صابری را انتقال مفاهیم به زبان طنز عنوان و خاطرنشان کرد: کیومرث صابری فومنی با شهامت گام برای بیان مشکلات جامعه برداشت.

حجت الاسلام افتخاری به ایجاد یک سبک جدید و نو در این هنر توسط گل آقا اشاره کرد و یادآورشد: طنز در معنایی لغوی به معنوی طعنه زدن بوده و این در حالی است که در معنای اصلی و قدیم به تیغ جراحی که هر چیز بد و زشت را بریده و برمی دارد گفته می شود..

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی مرحوم صابری را سرآمد همه طنزپردازان دانست و اظهار کرد:برخی طنز را با هزل و هجو که به معنای تمسخر و تخریب شخصیت بوده اشتباه می گیرند..

وی با اشاره به اینکه طنز یک تفکر صحیح و دارای ماهیت پیچیده است، افزود: صابری بعد از پیروزی انقلاب به خاطر مسائل جنگ با محتوای انتقاد از دستگاه های دولتی مشکلات جامعه را بیان کرد تا میزان تحمل مسئولان را بسنجد.

حجت الاسلام افتخاری با تأکید بر اینکه کیومرث صابری چهره ای ملی و استانی است، گفت: نباید اینگونه مراسمات فقط بعداز مرگ این چهره ها برگزار شود.

.نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه شهرستان فومن شهر عالمان و عارفان و بزرگان علمی و فرهنگی چون آیت اله بهجت فومنی(ره) و اریب و شیون  و گل آقا و.. است گفت:امیدوار م که از چهره های فرهنگی شهرستان در زمان حیات تقدیر شود از جمله شاعران پیشکسوت چون خورشیدی و شاد فومنی و……